    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa posrednictwa sprzedazy nieruchomosci
    Date: Fri, 29 Oct 2004 11:00:05 +0200

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 22:13:35 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisał w
    > wiadomości news:opsgkkiraumg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > A jak przed sadem tłumaczyli zniknięcie tego wichajstra od siódemki z
    > kopii
    > będącej we władaniu drugiej strony? Bo umowy z reguły się w dwóch
    > kopiach co
    > najmniej sporządza.

    Chodziło tu o jakąś umowę pożyczki w jakiejś dziwnej kasie pozyczkowej coś
    takiego jak provident. I myk był taki, że umowa była tylko w jedmym
    egzemplarzu, a miała go "kasa". Pożyczkobiorca, okreslany w niej jako
    "finansowany" miał tylko książeczkę spłat a na tylnej okładce coś co
    nazywało się "wyciąg z umowy" który nie zawierał większości
    najistotniejszych punktów. owe 7 to miało być 7% odsetek karnych za
    opóźnienie pobieranych miesięcznie. Coby się za szybko klient nie
    zorientował miały być one pobierane dopiero "przy ostatecznym rozliczeniu"
    więc jak się skumulowały to wyszła niezła sumka. Na tej sprawie
    przerobiłem całe orzzecznictwo o lichwie, nadmiernych odsetkach itp...
    nawet nie wiem czy facet się od tego urwał.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!