  • 1. Data: 2006-05-23 16:09:00
    Temat: Re: Umowa o zrobienie Dziecka a odpowiedzialnosc Ojca?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Piotr napisał(a):
    > Zauzmy, ze kobieta prosi mnie o zrobienie dziecka.
    > Mozemy nawet spisac stosowna umowe, ze ja nie bede mial do niego zadnych
    > praw, a Ona nic ode mnie nie bedzie chciala.
    >
    > Czy wg prawa ta kobieta moze w przyszlosci czegokolwiek ode mnie żądać wbrew
    > umowie?

    tak

    > Albo inaczej, czy taka umowa jest cos wazna, jezeli prawo zezwala na
    > zasadzenie Ojca o alimenty?

    nie jest wazna :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-05-23 16:12:44
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Piotr napisał(a):
    > Zauzmy, ze kobieta prosi mnie o zrobienie dziecka.
    Jakas plaga? Czy wraz z nowa wladza i becikowym pojawia sie nowy zawod?
    Niedawno byl podobny (albo nawet identyczny) watek na grupie. Poszukaj w
    archiwum (z tego co pamietam to bylo to w tym miesiacu)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-05-23 16:43:25
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wbrew
    > umowie?
    > Albo inaczej, czy taka umowa jest cos wazna, jezeli prawo zezwala na

    ostatnio zastanawialem sie nad tym zagadnieniem i wymyslilem, ze jedynym
    sposobem zabezpieczenia sie przed wyplata alimentow jest zastrzezenie
    odszkodowania w wypadku jesli matka wystapi o alimenty lub ewentualnie
    fikcyjna umowa pozyczki z zastrzezeniem ze zwrot pozyczki nastapi nie
    wczesniej niz w momencie wystapienia przez matke o alimenty-mysle ze dobry
    prawnik byl by w stanie to spisac w taki sposob aby obydwie strony byly
    bezpieczne

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2006-05-23 17:03:08
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > nie jest wazna :)

    A co będzie, jeśli kobieta posiadła w sposób nielegalny nasienie
    mężczyzny????

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2006-05-23 17:45:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > umowie?
    > Albo inaczej, czy taka umowa jest cos wazna, jezeli prawo zezwala na

    no wlasnie ja proponowalem weksel na kwote rownej kwocie zasadzonej na
    alimenty na dziecko, ale Robert Tomasik powiedzial ze nie przejdize,
    wiec przy okazji, Robert weksel by wymuszal nie - Oddanie tych pieniedzy
    tylko rownowartosci tej kwoty wiec nie ma mowy o zabieraniu czegokolwiek
    do czym nie moze rozporzadzac matka, czy w takoiej formie by przeszlo ?

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 7. Data: 2006-05-23 17:52:09
    Od: stern <s...@0...pl>

    fart napisał(a):

    > A co będzie, jeśli kobieta posiadła w sposób nielegalny nasienie
    > mężczyzny????

    możesz rozwinąć? ;)
    zaczyna być interesująco.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-05-23 20:29:12
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e4vc9s$2aaq$1@node1.news.atman.pl...
    .
    > Jakas plaga? Czy wraz z nowa wladza i becikowym pojawia sie nowy zawod?

    I pod jakie PKD to podciągnąć? :D
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-05-23 22:50:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr [###p...@i...pl.###] napisał:

    Kluczowym dla opisywanego problemu jest fakt, że o alimenty będzie Cię
    ewentualnie pozywało dziecko, co najwyżej reprezentowane przez mamę, a
    nie matka. A dziecko przed swoim poczęciem, to nie ma żadnej
    możliwości zrzec się ewentualnych swoich przyszłych praw - pomijając
    już ważność wyrażenia takiej woli przez matkę w imieniu niepoczętego
    dziecka.

    Stąd, jedynym moim zdaniem teoretycznym sposobem jest podpisanie
    takiej umowy z przyszłą mamusią, na podstawie której zobowiązuje się
    ona do pokrycia ewentualnych alimentów, gdyby w przyszłości Wasze
    dziecko ich dochodziło. Taka umowa była byt moim zdaniem ważna i w
    konsekwencji w pewnym zakresie ograniczała by w praktyce możliwość
    dochodzenia roszczeń alimentacyjnych, bowiem te zasadniczo sąd
    nakazuje wypłacać do rąk matki, a wówczas z łatwością można by było to
    skompensować z wierzytelnością wynikającą z opisanej przeze mnie
    umowy. Ale istnieje cały szereg sytuacji, gdy nie da się tego zrobić -
    choćby przyznanie prawa do opieki i otrzymywania alimentów innej niż
    matka osobie. Wówczas ojciec alimenty płacić musi, a ewentualnie może
    dochodzić roszczeń od mamusi.

    No i nie zapominaj, że niezależnie od umowy pomiędzy Tobą a mamą,
    dziecko będzie po Tobie przykładowo dziedziczyć.

  • 10. Data: 2006-05-24 03:58:13
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > możesz rozwinąć? ;)
    > zaczyna być interesująco.

    Choćby ... ukradnie Ci nasienie, kiedy Ty szedłeś z nim do BANKU SPERMY
    lub wytrze się ręcznikiem, w który Ty się wycierałeś po zbliżeniu :))))
    zaśnie w łóżku, w którym odbyłeś zbliżony do ideału stosunek płciowy a ze
    zbryzganego oża plemniki dostały się bez Twojej ingerencji do niej

    :)))

    pozdrawiam
    fart