  • 1. Data: 2006-05-23 15:03:46
    Temat: jaka czeka mnie przeprawa przez OC ?
    Od: "Ziemek" <v...@n...vp.pl>

    W skrocie sytuacja:
    - 30 kwietnia skonczylo mi sie w PZU OC na auto (wczesniej rowniez "wygasl"
    przeglad)
    - poniewaz wiedzialem ze bede je sprzedawal w marcu wypowiedzialem polise
    (by nie przedluzali na kolejny rok)
    - w miedzyczasie w aucie poszla skrzynia biegow ;( i auta w tym stanie nie
    udalo mi sie sprzedac do konca kwietnia
    - chcialem wiec wykupic ubezpieczenie na krotszy okres, ale niestety zadali
    ode mnie waznego przegladu (ktorego nie mialem i miec nie moglem bo auto
    bylo uszkodzone, a na jego naprawe nie mialem funduszy)
    - obnizylem znacznie cene i w koncu moj wysluzony golf znalazl nowego
    wlasciciela - umowa z 16-tego maja...
    - auto wyrejestrowalem i poki co cisza ... ale obawiam sie ze przed burza...
    bo od okresu 1 maj do 16-tego bylem wlascicielem, ale nie mialem waznego OC
    (auto oczywiscie stalo uszkodzone - nie bylo mozliwosci spowodowania szkody,
    ale to chyba nie ma najmniejszego znaczenia)

    co w tej sytuacji zrobic ? Nie chce placic kary 500 euro z UFG (swoja droga
    to 2 razy wiecej niz wzialem za golfa) ;(

    czuje sie jak w blednym kole, czy mozna oplacic wstecznie OC ?, czy napisac
    w tej sprawie do UFG ?

    dzieki za pomoc
    Ziemek

  • 2. Data: 2006-05-23 16:08:05
    Temat: Re: jaka czeka mnie przeprawa przez OC ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ziemek" <v...@n...vp.pl> napisał:

    > niestety zadali ode mnie waznego przegladu (ktorego nie mialem
    Brak aktualnego badania nie jest powodem odmowy ubezpieczenia auta,
    gdyż ma ono być do czasu, gdy pojazd je zarejestrowany.

    >- auto wyrejestrowalem i poki co cisza ...
    Nie 'wyrejestrowałeś', ale zgłosiłeś staroście fakt zbycia pojazdu.
    Pojazd jest nadal zarejestrowany.

    >co w tej sytuacji zrobic ?
    Teraz już nic, czekać.

    >Nie chce placic kary 500 euro z UFG
    "Nie chcem, ale muszem" ;-)
    Jeśli nabywca nie przedstawił poprzedniego ubezpieczenia, to urząd
    miał prawny obowiązek 'zakablować' cie do UFG i kary razcej nie
    unikniesz.

    > czy mozna oplacic wstecznie OC ?,
    Nie.

    > czy napisac w tej sprawie do UFG ?