  • 11. Data: 2008-02-26 23:25:53
    Temat: Re: Umowa o pracę - była czy nie? Konsekwencje?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008 22:11:20 +0100, Szymon
    <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_> wrote:

    >A obowiązek potwierdzenia na piśmie zawartej umowy o pracę najpóźniej w
    >pierwszym dniu pracy?
    Nie dopelnienie obowiazku IMHO nie powoduje niewaznosci umowy.
    Tylko zastanawiam sie jeszcze nad tym ze nie zostaly wykonane badania
    lekarskie u lek.med.pracy - a bez wynikow tych badan nie mozna zawrzec
    umowy o prace.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 12. Data: 2008-02-27 00:27:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, Dominik wrote:

    > doczytałem już w KP, że pracodawca nie dopełniając tego obowiązku, naraża
    > się na grzywnę (nie napisano jak wysoką), natomiast KP nie reguluje tego,
    > czy niedopełnienie tego obowiżaku rozwiązuje umowę czy nie

    Popatrz na to tak: ustala, że określone umowy są umową o pracę.
    Skoro nie powiedziano, jak mogą być zawarte, oznacza to, że są zawarte
    BEZ WZGLĘDU NA FORMĘ. Co najwyżej jest problem dowodowy, ale jak są
    świadkowie że pracownik przychodził i kierownictwo nie miało nic
    przeciwko świadczeniu pracy...

    > jak też doczytałem, grozi mi ewentualne odszkodowanie dla pracodawcy
    > (ewentualnie orzeczone przez Sąd Pracy), za okres wypowiedzenia
    > nieistniejącej umowy,

    A nie będzie to tak, że będzie ono w wysokości zarobku za ten sam
    okres, metodą "dzień za dzień"?
    Bo kiedyś mnie obudzono, że owszem, pracownika można karać, ale jest
    to malo przekonująca forma, jeśli do roboty nie przychodzi :>
    (bo w takim układzie to jest *żadna* "kara").

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-02-27 00:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, WAM wrote:

    > Tylko zastanawiam sie jeszcze nad tym ze nie zostaly wykonane badania
    > lekarskie u lek.med.pracy - a bez wynikow tych badan nie mozna zawrzec
    > umowy o prace.

    Zawrzeć umowy czy podjąć pracy? IMVHO to dwie różne rzeczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-02-27 13:21:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008 01:33:54 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Zawrzeć umowy czy podjąć pracy? IMVHO to dwie różne rzeczy.
    Racja, nie mozna dopuscic do pracy na stanowisku :) Tylko czy wtedy
    przysluguje wynagrodzenie? :)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 15. Data: 2008-03-01 07:22:40
    Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

    Miesiąc się zakończył, z tytułu rzekomej umowy o pracę, którą wymyślił sobie
    ZOZ nie dostałem ni złotówki pomimo przepracowania 13 godzin. Co teraz?
    Odwoływać się do sądu, że umowy jako takiej nie było? W końcu ZOZ sam chba
    stwierdził, że jej nie było, skoro nie wypłacił mi wynagrodzenia.

    Dominik