  • 1. Data: 2006-05-23 22:09:55
    Temat: Umowa na wyłączność z ag. nieruchomości
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie.

    Mam z ag. nieruchomości umowe na wyłączność, niestety ale pół roku mineło a
    oni ani razu nawet się nie odezwali czy to z jakąś propozycja, ofertą,
    zmianą nic dopiero jak ich zacząłem naciskać, to mówią że coś robią ale co
    to tylko oni wiedzą bo mi nic nie są w stanie powiedzieć.

    Umowe podpisałem za ich namową na rok licząc że to na nich spadnie ten
    problem z szukaniem chętnego a nie na mnie:(.

    I tak się teraz zastanawiam bo w umowie nie ma zakresu co oni maja zrobić
    oprócz tego że maja szukać klienta ale ile, gdzie i w jaki sposób to nie ma
    nic,

    jest natomiast że jeśli ja chce wypowiedzieć to musze zapłacić prowizje
    wcześniej ustaloną,
    ale o wypowiedzeniu z ich strony nic nie ma

    Efekt jest taki że jak znajde ag. która chciala by współpracować a dowie sie
    że mam umowe na wyłącznośc plus jeszcze z którą ag. i do tego że oni nic nie
    robią to niestety ale agencja się wycofuje bo niechce płacić kuroniówki
    nierobom

    Nie jestem specjalista ale jak teraz umowe przegladam to wydaje mi sie ze
    jest nie równa dla mnie jako strony

    Czy można taką umowe unieważnić , czy też np. zwrócić się do jakiegoś urzędu
    konsumentów aby tym się zajeli, bo jak narazie to ja szukam klienta na swoją
    nieruchomość aby móc im potem za to zapłacić prowizje -- idiotyzm

    Proszę o opinie i z gory dziekuje

    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2006-05-24 18:06:34
    Temat: Re: Umowa na wyłączność z ag. nieruchomości
    Od: Jarosz<j...@w...pl>

> [...]
    > konsumentów aby tym się zajeli, bo jak narazie to ja szukam klienta na swoją
    > nieruchomość aby móc im potem za to zapłacić prowizje -- idiotyzm

    Każdą umowę mozna wypowiedzieć kodeksowo, a przy terminowej jesli nie zostały w
    niej zawarte warunki wypowiedzenia mozna ją rozwiazać za porozumieniem stron, z
    konkretną datą bez zachowania okresu wypowiedzenia, skoro go nie ma
    zastrzeżonego. Pogadaj z nimi lub/i napisz pismo z wnioskiem o rozwiązanie
    waszej umowy za porozumieniem stron bo: ..." to i tamto". Masz do tego prawo. Po
    prostu rezygnujesz z ich usług. Jeśli przekazali adres nieruchomości do
    publicznej wiadomości lub jakiemuś klientowi to pewnie mają na to dowód i pewnie
    będą chcieli zabezpieczyć swoje prawa na wypadek gdyby ktoś w wyniku takiego
    ujawnienia danych nieruchomości trafił do Ciebie i kupił, a jak nie to
    rozwiązujesz umowę i juz. A jesli uważasz, ze umowa nierówno traktuje strony to
    zgłoś to do UOKiK.

    -> http://usenet.pomocprawna.info