  • 11. Data: 2020-04-05 18:19:36
    Temat: Re: Ulga w ZUS
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale przeciez składki pokrywane przez pracownika płaci de facto pracownik
    > - dlatego ma to odejmowane od kwoty brutto wynagrodzenia.
    > Pracodawca jest tylko posrednikiem który wykazuje to w deklaracji,
    > odejmuje od wypłaty i przekazuje ZUSowi. Ale de facto płaci to pracownik.
    > wiec na logike to umorzenie w tej czesci powinno równiez dotyczyc
    > pracownika.

    No i dlatego u pracownika nic się nie zmieniło - on ma składki zapłacone.
    To tylko kwestia rozliczenia się pracodawcy z ZUS więc
    de facto pracownikowi na logikę nic do tego.

  • 12. Data: 2020-04-05 18:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No i dlatego u pracownika nic się nie zmieniło - on ma składki
    > zapłacone. To tylko kwestia rozliczenia się pracodawcy z ZUS więc
    > de facto pracownikowi na logikę nic do tego.

    Nie rozumeim, gdzie tutaj jest cokolwiek logicznego.
    Budzet płaci za pracownika składki, pracownik tych pieniedzy tez nie
    otrzymuje to w takim razie ja tu widze przychód u prowadzacego DG.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 13. Data: 2020-04-05 19:27:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2020 o 18:59, Budzik pisze:

    > Nie rozumeim, gdzie tutaj jest cokolwiek logicznego.
    > Budzet płaci za pracownika składki, pracownik tych pieniedzy tez nie
    > otrzymuje to w takim razie ja tu widze przychód u prowadzacego DG.

    Moim zdaniem masz racje i ustawodawca nie pomyślał o tym, że jakiś czas
    temu wprowadzili takie udziwnienie. Jeśli budżet pokrywa składki na
    ubezpieczenie, a nie zaznaczono, ze tylko w części płacone przez
    pracodawcę (nie chce mi się tego analizować), to i pracownik nie
    powinien tego płacić. A skoro nie musi płacić, to nie widzę powodu, by
    pracodawca to potrącał.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-04-05 20:58:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > pracodawcę (nie chce mi się tego analizować), to i pracownik nie
    > powinien tego płacić. A skoro nie musi płacić, to nie widzę powodu, by

    Jakis czas temu? To chyba jest tak od lat.
    Ale z tym ze nie pomyslał to ty mnie nie strasz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 15. Data: 2020-04-05 21:26:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Budzet płaci za pracownika składki, pracownik tych pieniedzy tez nie
    > otrzymuje to w takim razie ja tu widze przychód u prowadzacego DG.

    Budżet nic za pracownika nie płaci i od tego zacznij.
    Pracownik ma potrącone i rozliczone przez pracodawcę
    prawidłowo składki. Czy do tego momentu jest logiczne?

    A co pracownika obchodzi jak zapłaci pracodawca te składki?
    To jest dla pracownika nieistotne jak się pracodawca rozliczy z budżetem
    czy ZUS.

    Jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy finansowaniem składek przez budżet
    a umorzeniem pewnych należności płatnika wobec budżetu,
    to będzie trudno.

  • 16. Data: 2020-04-06 07:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    >
    > Jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy finansowaniem składek przez
    > budżet a umorzeniem pewnych należności płatnika wobec budżetu,

    Bo ja na to patrze tak ze skoro w deklaracji jest napisane ze to są
    składki płacone przez pracownika to płaci je pracownik na rzecz ZUS a
    prowadzacy DG jest tylko posrednikiem.

    A ty mowisz ze to tylko taki pic na wode, bo tak naprawde pracownik płaci
    te składki pracodawcy i wtedy to są juz składki pracodawcy. A rozliczenie
    prowadzacego z DG to juz inna bajka.

    I pewnie masz rację, bo przeciez te wszystkie podziały składek, tu pol
    procent sstad, pol stamtad to jest budowanie skomplikowanego rozliczenia
    zeby uczknac jak najwiecej a mimo to zeby 99% spoleczenstwa nie rozumiało
    co z czego wynika.

    Dzieki za wyjasnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 17. Data: 2020-04-06 14:35:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 07:59, Budzik pisze:
> [...]
    > zeby uczknac jak najwiecej a mimo to zeby 99% spoleczenstwa nie rozumiało

    Płacenie a finansowanie to takie słowa wytrychy.
    Wiele rzeczy się tak odbywa - że kto inny finansuje a kto inny fizycznie
    płaci.
    Dla mnie też jest to głównie po to, żeby zagmatwać temat, żeby potem
    w naprędce sklecona ustawa o zmianie ustawy o zwalczaniu i zapobieganiu
    i przeciwdziałaniu Covid-19 miała ponad 80 stron.

  • 18. Data: 2020-04-06 23:55:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 05 Apr 2020 16:59:41 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Budzet płaci za pracownika składki, pracownik tych pieniedzy tez nie
    >otrzymuje to w takim razie ja tu widze przychód u prowadzacego DG.
    Art. 31zx. Przychody z tytułu zwolnienia z obowiązku opłacania
    należności z tytułu składek, o których mowa w art. 31zo, nie stanowią
    przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?