  • 1. Data: 2020-04-04 11:38:11
    Temat: Ulga w ZUS
    Od: cef <c...@i...pl>

    Głośno o tej uldze, o warunkach do spełnienia,
    ale jakoś nie mogę znaleźć albo nie umiem zinterpretować co
    to oznacza dla pracowników?
    Czy to będzie dla ubezpieczonego okres bezskładkowy czy te składki rząd
    opłaci
    a pracownik zachowa ciągłość ubezpieczenia?

  • 2. Data: 2020-04-04 14:26:53
    Temat: Re: Ulga w ZUS
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2020 o 11:38, cef pisze:
> [...]
    > Czy to będzie dla ubezpieczonego okres bezskładkowy czy te składki
    > rząd opłaci a pracownik zachowa ciągłość ubezpieczenia?

    Nawet jeśli obecnie nigdzie nie napisze, że to okres bezskładkowy, to
    podchodziłbym do tego z dużą ostrożnością. Mogą w przyszłości stosowną
    nowelę umieścić, albo wymyślić raczej interpretacje już istniejącego
    przepisu. W mundurowce przykładowo masz wolne z racji Honorowego Oddania
    Krwi, ale to wolne musisz odpracować, bo Ci się nie liczy do emerytury :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-04-04 15:14:07
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Krwi, ale to wolne musisz odpracować, bo Ci się nie liczy do emerytury :-)

    Wyczytałem w tej ustawie, że zwolnienie jest w trybie umorzenia składek,
    czyli traktuje się jakby były zapłacone - jest to podkreślone w
    kolejnych artykułach
    gdzie wyraźnie stoi, że jak jakieś prawa zależą od składek, to uważa się
    składki za zapłacone (prawo do opieki zdrowotnej czy zasiłku chorobowego)
    Nie ma chyba tekstu ujednoliconego, który można by przeglądać,
    a nowela na stronie sejmowej ma ponad 80 stron i wczytywanie się w te
    zmiany jest trudne.

    Swoją drogą dziwnie to wszystko działa - US jakby wyczuł, że pieniądze
    są przedsiębiorcy potrzebne i zwrotu VAT dokonał w trybie natychmiastowym
    a z kolei ZUS nie wypłacił pracownikowi zasiłku chorobowego.
    Burdel się robi coraz większy.

  • 4. Data: 2020-04-04 21:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > istniejącego przepisu. W mundurowce przykładowo masz wolne z racji
    > Honorowego Oddania Krwi, ale to wolne musisz odpracować, bo Ci się

    Wszedzie mowia ze w tym okresie wykazane składki płaci budzet i ze
    oznacza to pełne uprawnienia dla ubezpieczonych.

    Mnie interesuje coś innego - czy budzet płaci całosc składek?
    To znaczy składki za:
    - przedsiebiorce
    - pracownika w czesci opłacanej przez przedsiebiorce
    - pracownika w czesci opłcanej przez pracodawce?

    Jeżeli całosc to znaczy ze pracownicy dostana w tych miesiacach wyzsze
    pensje przy tej samej podstawie?

    Ponoc w ZUS nie wiedza... ;-DDDDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 5. Data: 2020-04-05 12:14:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > - przedsiebiorce
    > - pracownika w czesci opłacanej przez przedsiebiorce
    > - pracownika w czesci opłcanej przez pracodawce?

    Przecież jasno jest zapisane, że składki ujęte w deklaracji za dany miesiąc.
    Nie wiesz co jest w deklaracji?

    > Jeżeli całosc to znaczy ze pracownicy dostana w tych miesiacach wyzsze
    > pensje przy tej samej podstawie?

    A skąd taki wniosek?

  • 6. Data: 2020-04-05 13:48:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Przecież jasno jest zapisane, że składki ujęte w deklaracji za dany
    > miesiąc. Nie wiesz co jest w deklaracji?

    Panie w ZUS wcale tego nie sa pewne, wrecz nie wiedza wiec...
    Dla mnei tez wydaje sie to oczywiste.

    > A skąd taki wniosek?

    No bo skoro składki płacone przez pracownika płaci panstwo to dlaczego
    miałbym mu je odejmowac od wypłaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 7. Data: 2020-04-05 14:26:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 4 Apr 2020 15:14:07 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    >składki za zapłacone (prawo do opieki zdrowotnej czy zasiłku chorobowego)
    >Nie ma chyba tekstu ujednoliconego, który można by przeglądać,
    Tekst obowiązujący jest w dzienniku ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/568

    o zwolnieniu (umorzeniu składek) ZUS: Art 31zo-31zy.

    Odpowiadając na inne pytania z tego wątku - pracownik dostaje "zwykłe"
    netto. Składki do ZUS należy wykazać normalnie na deklaracjach i ich
    nie wpłacić oraz złożyć wniosek o umorzenie (działa przez PUE ZUS od
    01.04, wieczorami łatwiej było się dostać, w ciągu dnia było duże
    oblężenie serwera).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 8. Data: 2020-04-05 16:30:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 13:48, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Panie w ZUS wcale tego nie sa pewne, wrecz nie wiedza wiec...
    > Dla mnei tez wydaje sie to oczywiste.

    Panie w ZUS i innych urzędach, to z reguły sam musiałem
    uczyć obowiązującego prawa, więc nie licz, że będą pomocne
    w obliczu świeżo opublikowanego i jeszcze "nieprzetrenowanego" aktu prawnego

    > No bo skoro składki płacone przez pracownika płaci panstwo to dlaczego
    > miałbym mu je odejmowac od wypłaty?

    Przeczytaj uważnie zapis ustawy.
    Składki płaci tak jak przedtem pracodawca - tu się nic nie zmienia.
    Tyle tylko, że zostają te składki umorzone, ale w relacji
    pracodawca-pracownik
    nic się nie zmienia.

  • 9. Data: 2020-04-05 16:32:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 14:26, WAM pisze:

    > Tekst obowiązujący jest w dzienniku ustaw
    > http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/568

    A jest gdzieś ujednolicony tekst?

  • 10. Data: 2020-04-05 17:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Składki płaci tak jak przedtem pracodawca - tu się nic nie zmienia.
    > Tyle tylko, że zostają te składki umorzone, ale w relacji

    Ale przeciez składki pokrywane przez pracownika płaci de facto pracownik
    - dlatego ma to odejmowane od kwoty brutto wynagrodzenia.
    Pracodawca jest tylko posrednikiem który wykazuje to w deklaracji,
    odejmuje od wypłaty i przekazuje ZUSowi. Ale de facto płaci to pracownik.
    wiec na logike to umorzenie w tej czesci powinno równiez dotyczyc
    pracownika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach