  • 50. Data: 2013-04-16 10:10:27
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No ale mówisz, że ukradli. Czyli pozbawili cię tego opisu. Ty go nie
    > masz, a oni mają.

    A to nie wiedziałem.
    Cały czas słyszę o złodziejach oprogramowania (to ci co kopiują) i o
    złodziejach sygnału telewizyjnego (to ci co oglądają bez uprawnień a nie ci
    co zabierają sygnał inny) więc już sam nie wiem jaka nomenklatura jest
    poprawna.

    Podpowiesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 52. Data: 2013-04-16 10:10:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W pewnym zakresie jest to dość uznaniowe. Zatem bez konkretu możesz
    > sobie dalej gadać do ściany.

    Ale rozumiem, że są jakieś wyznaczniki opisane?
    Czy nie? Czy jedynym wyznacznikiem jest "posiadanie unikalnych cech" a
    reszta należy do oceny sędziego?

  • 53. Data: 2013-04-16 10:42:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Budzik wrote:

    > Cały czas słyszę o złodziejach oprogramowania (to ci co kopiują)

    Powszechność błędu wiele nie zmienia.
    A inna sprawa, to brak zwięzłych i prawidłowych określeń na
    takie przypadki - potocznie stosuje się 'piractwo', co jest
    oczywiście również błędne (jako że piractwo to przywłaszczanie
    jednostek pływających).
    Kradzież polega na tym, że ten co legalnie coś miał, tego co miał
    już nie ma. Ukradli i nie ma.
    IMO można więc mówić np. o kradzieży energii.
    O kradzieży sygnału też, ale tylko wtedy, jeśli ten co miał
    dostawać ów sygnał już go nie dostaje, bo po drodze zabrali.

    > więc już sam nie wiem jaka nomenklatura jest poprawna.
    >
    > Podpowiesz?

    Niech będzie, specjalnie dla greka ;) (z małej, celowo)
    "naruszanie praw majątkowych" i "nieuprawnione korzystanie".
    Może być?

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2013-04-16 11:17:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.04.2013 10:10, Budzik pisze:

    > Ale rozumiem, że są jakieś wyznaczniki opisane?
    > Czy nie? Czy jedynym wyznacznikiem jest "posiadanie unikalnych cech" a
    > reszta należy do oceny sędziego?

    A jak sobie to inaczej wyobrażasz?

  • 55. Data: 2013-04-16 11:18:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    co następuje:

    > Ten poziom Twojego argumentowania jak zwykle mnie zasmucił ale nie zdziwił.

    To nie był argument tylko stwierdzenie faktu.

  • 56. Data: 2013-04-16 13:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To nie był argument tylko stwierdzenie faktu.

    Nie ma sprawy, Andrzeju. Taki styl...

  • 57. Data: 2013-04-16 13:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A jak sobie to inaczej wyobrażasz?

    Pytasz mnie o zdrowy rozsądek w kontekście przepisów prawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 58. Data: 2013-04-16 13:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > O kradzieży sygnału też, ale tylko wtedy, jeśli ten co miał
    > dostawać ów sygnał już go nie dostaje, bo po drodze zabrali.

    To nie powszechnośc błedu a właśnie potocznośc jest tutaj najwazniejsza.
    Pytanie, czy jeżeli stosujemy potoczne określenia a nasi rozmówcy wiedzą o
    czym mówimy to warto się czepiać?
    co innego, jeżeli potocznośc powoduje bład komunikacyjny...

    Pieknie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 59. Data: 2013-04-16 13:17:14
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/16/2013 10:42 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Powszechność błędu wiele nie zmienia.

    Wiele zmienia. Powszechność błędu powoduje uzus, skutkiem czego błąd po
    jakimś czasie przestaje być błędem - słowo zyskuje dodatkowe znaczenie.

    p. m.

  • 60. Data: 2013-04-16 14:10:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.04.2013 13:01, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Pytasz mnie o zdrowy rozsądek w kontekście przepisów prawa?

    Ciekaw jestem, jak ty byś sobie wyobraził formalny zapis ściśle
    określający, co jest przejawem indywidualnej twórczości, a co nie (dla
    ustalenia uwagi - w zakresie reklamy produktów).

    Jakie ustalisz ścisłe kryteria?