  • 21. Data: 2006-04-06 14:37:39
    Temat: Re: Udostępnianie warezów ipiratów na emule
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Thu, 06 Apr 2006 16:40:28 +0200, Hikikomori San napisał(a):

    > Coz w przypadku jak opisales to albo jedna osoba przyzna
    > sie, ze to jej komputer, albo kazda palci ptroporcjonalnie do tego, co w
    > tym komputerze jest jej... No ale to sad decyzuje...
    To by byla odpowiedzialnosc zbiorowa, a tak sie nie da. Trzeba by udowodnic
    4 osobom ze jakis w tym wspoludzial mialy, samo dzwonienie do przestepcy
    nie robi przeciez z Ciebie automatycznie bandziora, mimo ze w "logach" jak
    byk stoi ze do niego dzwoniles, moze nawet multum razy...
    W takim wypadku tylko koziol ofiarny, a i tak by sie trzeba nameczyc.

    --
    stopczyk

  • 22. Data: 2006-04-06 14:40:28
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Marian Stopa wrote:

    > Chyba nie do konca, kto jest wlascicielem samochodu masz w dokumentach, w
    > przypadku komputera nie masz nic, zwlaszcza jesli 4 osoby przyniosly swoje
    > czesci z ktorych sklecily jeden dzialajacy komputer, co wtedy?

    Dalem to jako przyklad. Wiesz, w sumie samochod tez mozesz zlozyc w 4
    studentow i jest wspolny ;)

    Niemniej jednak jesli chodzi o samochod to papier kto jest wlascicielem
    jest pomocny. Coz w przypadku jak opisales to albo jedna osoba przyzna
    sie, ze to jej komputer, albo kazda palci ptroporcjonalnie do tego, co w
    tym komputerze jest jej... No ale to sad decyzuje...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 23. Data: 2006-04-06 16:00:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Hikikomori San*
    wypowiedziała te słowa:

    > Co do podstawy prawnej - nie znam i nie potrafie wskazac. Niemniej
    > jednak w wielu artykulach prasowych przez ostatnie dwa lata odwolywano
    > sie do jakichs podstaw prawnych, wiec zakladam, ze one jednak
    > istnieja...

    Któryś tam przepis prawa telekomunikacyjnego. Obecnie operator ma
    obowiązek gromadzenia takich danych przez 2 lata od dnia wykonania
    połączenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 24. Data: 2006-04-06 16:02:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Piotr Kubiak* wypowiedziała
    te słowa:

    > A wiesz, że w więzieniach nie siedzą winni, tylko Ci, którzy dali się
    > złapać?

    Wygląda mi to na jakieś okropne nieporozumienie - powyższe zdanie to
    demagogia czystej wody.
    Co do sposobu poszukiwania sprawców po adresach IP - nie wiesz, że
    istnieje możliwość _bardzo łatwego_ połączenia tych danych?

  • 25. Data: 2006-04-06 16:39:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Któryś tam przepis prawa telekomunikacyjnego. Obecnie operator ma
    > obowiązek gromadzenia takich danych przez 2 lata od dnia wykonania
    > połączenia.

    A przy okazji przypomnialo mi sie zi z ciekawosci zapytam - mial wejsc
    jakis taki przepis,z e kafejki internetowe i dostawcy mieli miec
    supertajne pomieszczenie, ktore mialo byc na zadanie dostepne
    pracownikom boru i innych jednostek panstwowych. Weszlo to w zycie?

    ________________

  • 26. Data: 2006-04-06 17:18:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Hikikomori San <h...@g...pl> writes:

> [...]
    > miec supertajne pomieszczenie, ktore mialo byc na zadanie dostepne
    > pracownikom boru i innych jednostek panstwowych. Weszlo to w zycie?

    <ironia, niedowierzanie>
    Dokładnie to mają być dwa pomieszczenia: dla palących i dla
    niepalących pracowników tychże instytucji.
    </>

  • 27. Data: 2006-04-06 17:33:33
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:
> [...]
    >
    > Któryś tam przepis prawa telekomunikacyjnego. Obecnie operator ma
    > obowiązek gromadzenia takich danych przez 2 lata od dnia wykonania

    A czy ten przepis dotyczy też rodzica, na którego jest umowa z
    providerem, a on udostępnia komputer z internetem swojemu dziecku?
    W razie czego, odmówi on zeznań powołując się na art 182 albo 183 kpa.
    Kogo skaże sąd?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 28. Data: 2006-04-06 17:34:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:
> [...]
    > Co do sposobu poszukiwania sprawców po adresach IP - nie wiesz, że
    > istnieje możliwość _bardzo łatwego_ połączenia tych danych?

    Co najwyżej istnieje sposób na połączenie adresu IP z osobą, która
    podpisała stosowną umowę z providerem. Nijak się to ma do osoby która
    popełniła przestępstwo.

  • 29. Data: 2006-04-06 18:23:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Co najwyżej istnieje sposób na połączenie adresu IP z osobą, która
    > podpisała stosowną umowę z providerem. Nijak się to ma do osoby która

    W amerykańskich filmach robią to tak: "Mr Donson, mamy informację, że
    ten rewolwer był zarejestrowany na pana" albo "balistyk powiązał
    wystrzeloną kulę z pańską bronią - co pan na to?" i gość albo pęka albo
    zaczyna mieszać. I wpada.

  • 30. Data: 2006-04-06 18:28:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Piotr Kubiak wrote:

> [...]
    > providerem, a on udostępnia komputer z internetem swojemu dziecku?
    > W razie czego, odmówi on zeznań powołując się na art 182 albo 183 kpa.

    No jak dziesko jest niepelnoletnie to tak czy siak _na pierwszy ogien_
    odpowiada za niego rodzic. Wie cnie trzeba zadnych dodatkowych praw
    tutaj mnozyc...

    To tak jakby nastolatek wzial samochod rodzicow, pojechal i spowodowal
    wypadek...