  • 1. Data: 2006-04-06 12:07:00
    Temat: Oszust - jak załatwić z nim sprawę?
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    Witam. Na allegro mój znajomy kupił dysk twardy. w Tytule aukcji było
    napisane, że dysk jest sprawny. W opisie aukcji również było napisane, że
    jest sprawny ale posiada bad sector (dysk może działać bezproblemowo takowy
    posiadająć). Gdy dysk przyszedł do domu okazało się, że nie działą w ogóle
    ( pewnie padnięta elektronika albo co innego). Znajomy napisał mu to, na co
    sprzedawca odpowiedział, że dysk był sprawny i wszystko dzialało - żeby
    odesłał mu dysk a on wyśle mu inny. Znajomy dysk odesłał (na własny koszt).
    Po czym czekał i czekał i nie doczekał się ani dysku ani pieniędzy.
    Zagroził, że zgłosi sprawę na policję - na co sprzedawca odpowiedział mu, że
    nic go to nie obchodzi o za mała kwota sporu (80zl) i on się nie boji.
    Znajomy zgłosił sprawę na policję - jednak niedługo mija na allegro termin
    reklamacji w której trzeba podać numer sprawy ze zgłoszenia (aby allegro
    zwróciło pieniądze - zwracają w takich przypadkach kwotę do 300zł). Na numer
    trzeba czekać dłużej. Nie chodzi tutaj już mojemu znajomemu o te pieniądze
    co o hamstwo oszustwa. Następnie sprzedawca broni się tym, że pisał, że dysk
    jest uszkodzony i co on w ogóle od niego chce - przy czym w tytule aukcji
    było wyraźnie napisane, że jest sprawny i w opisie to samo. Ma ktoś jakiś
    pomysł?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-04-06 12:50:55
    Temat: Re: Oszust - jak załatwić z nim sprawę?
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    . Ma ktoś jakiś
    > pomysł?

    Pazernosc ludzka nie zna granic , jak mozna swiadomie nabyc dysk twardy z
    bad sektorami . W takiej sytuacji dysk mogl dzialac ale przestal dzialac (
    jest to mozliwe ) .
    Faktycznie koles nie postapil uczciwie zgadzajac sie na wysylke i nie
    oddajac kasy , ale takie rzeczy mozna zalatwic w obrebie allegro .

  • 3. Data: 2006-04-06 12:53:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Paweł napisał(a) :

> [...]
    > zwróciło pieniądze - zwracają w takich przypadkach kwotę do 300zł). Na numer

    Chyba Twój znajomy coś przegapił. W moim przypadku było tak, że
    od razu w trakcie składania wniosku dostałem nr sprawy. Niech
    lepiej sprawdzi to.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 4. Data: 2006-04-06 13:32:37
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    jesli znajomy bral udzial w tej aukcji to ma mozliwosc wyswietlenia tej
    strony z opisem ze hdd byl sprawny; niech sie nie przejmuje tym ze kwota
    jest 80 pln proponuje zeby zglosil sprawe na policji i skorzystal z programu
    ochrony kupujacych (czy jakos tak) na allegro; jako dowod na policje
    proponuje wydrukowac przebieg rozmowy z komunikatora jesli taki ma oraz
    strone z aukcja, tresc maili itp. z wlasnego doswiadczenia wiem ze moze
    rzadac naprawy szkody oraz zadosuczynienia
    jesli chodzi o termin to niech pisze do allegro i poprosi o wydluzenie
    terminu

    pozdrawiam
    Aragorn

  • 5. Data: 2006-04-06 15:34:57
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    > Pazernosc ludzka nie zna granic , jak mozna swiadomie nabyc dysk twardy z
    > bad sektorami .

    Dlaczego od razu pazerność? Napisane było, że ma bad sector (1) - kolega
    jest informatykiem więc wie, że to nie dyskfalifikuje całego dysku. Można
    tak ładnie wymanewrować partycjami, że nie odczuje się tego jednego bad
    sectora. Nie wszyscy to potrafią - dlatego niektórzy się takich dysków
    pozbywają. To tak jakby mówić, że pazerny jest mechanik, który kupił
    uszkodzone auto i sobie jest w stanie je naprawić. Problem jest w czym
    innym. Było napisane, że dysk jest sprawny i działa (wtedy można za pomocą
    stosownych programów go doprowadzić do takiego stanu , że spokojnie będzie
    działał) a dysk jest całkowicie padnięty - czego nie jest winą jeden bad
    sector:(

    >W takiej sytuacji dysk mogl dzialac ale przestal dzialac (

    Dysku w ogóle nie wykrywa, padnięta jest raczej elektronika (bo jeżeli by
    miał uszkodzony bad sector to zacinałby się ale by pracował).

    > Faktycznie koles nie postapil uczciwie zgadzajac sie na wysylke i nie
    > oddajac kasy , ale takie rzeczy mozna zalatwic w obrebie allegro .

    Właśnie tu jest problem:(

  • 6. Data: 2006-04-06 15:35:17
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    > Chyba Twój znajomy coś przegapił. W moim przypadku było tak, że
    > od razu w trakcie składania wniosku dostałem nr sprawy. Niech lepiej
    > sprawdzi to.

    Dzięki, przekaże mu tą informację:)

  • 7. Data: 2006-04-06 15:38:50
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

> [...]
    > moze rzadac naprawy szkody oraz zadosuczynienia
    > jesli chodzi o termin to niech pisze do allegro i poprosi o wydluzenie

    Właśnie z tego systemu chciał skorzystać, jednak potrzebny tam jest nr
    sprawy (znajomy sprawdzi to jutro w komisariacie). Cały przebieg mailowy,
    opis aukcji itp jest zabezpieczony. Pozdrawiam.

    ps- znajomemu już tak bardzo nie chodzi o te pieniądze - bardziej o kwestię
    ambicjonalną. Chłopak, który sprzedaje te dyski ma 18 lat i cały czas
    sprzedaję uszkodzone dyski na allegro, pisząc, że są sprawne. (Umieszcza
    informacje, że np jest jeden bad sector albo, że wyskoczył jakiś komunikat
    podczas scandisku itp). Ewidentnie oszukuje ludzi, bo sprzedaje uszkodzony
    sprzęt jako sprawny. Nie można tutaj się powoływać na to, że ktoś kto kupuje
    dysk z bad sectorem nie ma prawa ubiegać się o swoje prawa. Jeżeli jest
    napisane, że dysk działa to powinen działać - inną sprawą jest natomiast
    jakość tego działania (np zawieszanie się itp).

  • 8. Data: 2006-04-06 18:20:47
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    a mozesz podac jego nick allegro bo generalnie o takich oszustach to sie
    pisze na grupach zeby innych ustrzec wrzuc jego nick na grupy

  • 9. Data: 2006-04-06 22:12:38
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    >a mozesz podac jego nick allegro bo generalnie o takich oszustach to sie
    >pisze na grupach zeby innych ustrzec wrzuc jego nick na grupy

    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3137154

    Szakal 635 - ja już dodałem go do bl.