  • 1. Data: 2011-07-06 09:29:06
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    Witam,
    Musze z dzieckiem isc do lekarza. Moja zona wlasnie stracila status
    bezrobotnego, gdyz nie "odhaczyla sie) w UP
    W przychodni obecnie wymagaja potwierdzenia ostatniej wplaty ZUS.
    Moje pytanie: Jesli zona nie moze przedstawic w/w dokumentu ani
    zaswiadczenia z UP czy potwierdzenie mojej wplaty wystarczy? Czy trzeba
    dokonac jeszcze jakis formalnosci aby dziecko podlegalo mojemu
    ubezpieczeniu?

    pozdr
    NEURON

  • 2. Data: 2011-07-06 09:36:35
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 11:29, NEURON pisze:
> [...]
    > zaswiadczenia z UP czy potwierdzenie mojej wplaty wystarczy? Czy trzeba
    > dokonac jeszcze jakis formalnosci aby dziecko podlegalo mojemu

    Teoretycznie dziecko do 18 r. ż. jest objęte bezpłatną opieką zdrowotną
    z mocy ustawy, ale przychodnie różnie do tego podchodzą. W razie czego
    można się powołać na art. 2-1-3:

    Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
    publicznych
    z dnia 27 sierpnia 2004

    art. 2
    1. Do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych na zasadach określonych w ustawie mają prawo:

    1) osoby objęte powszechnym - obowiązkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem
    zdrowotnym, zwane dalej "ubezpieczonymi",

    2) inne, niż ubezpieczeni, osoby posiadające obywatelstwo polskie i
    posiadające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, które spełniają kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8
    ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz.
    593 i Nr 99, poz. 1001), co do których nie stwierdzono okoliczności, o
    której mowa w art. 12 tej ustawy, na zasadach i w zakresie określonych
    dla ubezpieczonych

    3) inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, osoby posiadające obywatelstwo
    polskie i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, które nie ukończyły 18. roku życia lub są w
    okresie ciąży, porodu i połogu

    - zwane dalej "świadczeniobiorcami".

    2. Osobom nieposiadającym obywatelstwa polskiego, innym niż
    świadczeniobiorcy, świadczenia zdrowotne udzielane są na zasadach
    określonych w przepisach odrębnych i umowach międzynarodowych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-06 11:10:00
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Teoretycznie dziecko do 18 r. ż. jest objęte bezpłatną opieką zdrowotną
    > z mocy ustawy, ale przychodnie różnie do tego podchodzą. W razie czego
    > można się powołać na art. 2-1-3:

    Ostatnio jadąc z 3 miesięcznym dzieckiem do kardiologa
    nie chcieli nas przyjąc, dziecko ubezpieczone pod Żonę,
    miała aktualne ubezpieczenie, przyjęli, ale Kardiolog
    powiedział,. ze nie zrobi echa serca, i doskonale pewnie wiemy dlaczego
    zaskoczyl nas i powiedział
    bo nie macie druku ZCNA.

    Pojechałem i załatwiłem następnego dnia, ale wizyte dopiero za miesiąc
    umówił.

    Potraktował nas z gory, rzucając tekstami, nieznajomośc prawanie nie zwalnia
    z jego nieznajomości.

    Nie mogłem doszukac na na stronach nfz, czy faktycznie tak jest z tym ZCNA,
    jednak w firmie
    uzyskalem info, ze do 3miesięcy powinni przyjąc dziecko na ubezpieczenie
    matki i nigdy nikt nie mial z tym problemu

    przeciez do 2giego miesiąca zycia przyjmowali, to co temu odwaliło?
    Drożąc temat sprawdzilismy, okazało się ze ten kardiolog jest właścicielem
    tej kliniki.

  • 4. Data: 2011-07-06 11:20:40
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    W dniu 06-07-2011 13:10, AT pisze:

> [...]
    > umówił.
    >
    > Potraktował nas z gory, rzucając tekstami, nieznajomośc prawanie nie zwalnia

    nieznajomosc prawa ale chyba lekarza ... :)wspolczuje

  • 5. Data: 2011-07-07 06:44:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.07.2011 13:10, AT pisze:
    > Ostatnio jad?c z 3 miesi?cznym dzieckiem do kardiologa
    > nie chcieli nas przyj?c

    Skoro jechali do kardiologa z małym dzieckiem, to nie dziwota, że nie
    chcieli was przyjąć. Byli zwyczajnie zajęci i mieli ważną sprawę do
    załatwienia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek