eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2011-07-05 20:44:59
    Temat: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Dlaczego w Polsce nie stosuje się ustawienia świateł sygnalizacyjnych na
    skrzyżowaniach tak, aby wszystkie przejścia równocześnie miały
    "zielone"? Wtedy dodatkowo można puścić przejścia po przekątnych
    skrzyżowania.
    Drugi plus: nie ma kolizji zielonego dla pojazdów skręcających w
    prawo/lewo z pieszymi, którzy też wtedy mają swoje zielone.

    Takie ustawienia świateł widzę czasami na różnych hamerykańskich czy
    innych japońskich filmach.

    Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 2. Data: 2011-07-05 21:26:50
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iuvt4c$nf5$1@news.onet.pl...
    > Witajcie!
    >
    > Dlaczego w Polsce nie stosuje się ustawienia świateł sygnalizacyjnych na
    > skrzyżowaniach tak, aby wszystkie przejścia równocześnie miały "zielone"?
    > Wtedy dodatkowo można puścić przejścia po przekątnych skrzyżowania.
    > Drugi plus: nie ma kolizji zielonego dla pojazdów skręcających w
    > prawo/lewo z pieszymi, którzy też wtedy mają swoje zielone.
    >
    > Takie ustawienia świateł widzę czasami na różnych hamerykańskich czy
    > innych japońskich filmach.
    >
    > Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    > byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?

    Bliżej widziałem takie rozwiązanie w Debreczen na Węgrzech.

    Na wyczucie zmniejsza się przepustowość dla samochodów takiego
    skrzyżowania.


  • 3. Data: 2011-07-05 21:47:22
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iuvvna$bvn$1@inews.gazeta.pl...

    > Na wyczucie zmniejsza się przepustowość dla samochodów takiego
    > skrzyżowania.

    Niby tak, ale...
    Sa miasta i miejsca, gdzie potoki pieszych sa tak duze, ze samochody majace
    zielone swiatla skrecajace np. w prawo (a gdy skrzyzowanie jest waskie
    nierzadko jest to ten sam pas, z ktorego jedzie sie prosto) nie moga
    skorzystac ze swego swiatla i jechac, bo trzeba przepuscic pieszych
    przechodzacych przez poprzeczna jezdnie. Tym samym zablokowane zostaja
    rowniez samochody jadace prosto. W takich miejscach - zwlaszcza w pewnych
    godzinach - calkowicie odrebna faza dla wszystkich pieszych moglaby byc
    niezlym pomyslem, wartym, co najmniej przetesowania.

    Sytuacje takie maja miejsce np. w Czestochowie w okolicach Alei NMP.

    Pozdrawiam
    SDD




  • 4. Data: 2011-07-06 00:35:53
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > Sytuacje takie maja miejsce np. w Czestochowie w okolicach Alei NMP.

    rozwiązanie o którym mówisz wydaje się bezpieczniejsze dla
    pieszych, ale stanowczo zmniejsza przepustowość i czas oczekiwania
    na światło.

    Nie wiem jak to może się sprawdzać w zatłoczonych miejscach, jednak
    z swojego doświadczenia wiem, że w miejscowościach o mniejszym natężeniu
    ruchu nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Pieszy musi bardzo długo
    czekać na światło, samochody nie mogą warunkowo skręcać nawet gdy brak
    pieszych - pomijam aspekt bezpieczeństwa.

    Pozdrawiam
    Emeryt


  • 5. Data: 2011-07-06 07:57:11
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 02:35, emeryt pisze:
    >> Sytuacje takie maja miejsce np. w Czestochowie w okolicach Alei NMP.
    >
    > rozwiązanie o którym mówisz wydaje się bezpieczniejsze dla
    > pieszych, ale stanowczo zmniejsza przepustowość i czas oczekiwania
    > na światło.
    >
    > Nie wiem jak to może się sprawdzać w zatłoczonych miejscach, jednak
    > z swojego doświadczenia wiem, że w miejscowościach o mniejszym natężeniu

    Chodzi o miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego: skrzyżowania z
    przesiadką z tramwaju do MPK czy metra, miejscowości turystyczne, itp.

    > ruchu nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Pieszy musi bardzo długo
    > czekać na światło, samochody nie mogą warunkowo skręcać nawet gdy brak
    > pieszych - pomijam aspekt bezpieczeństwa.

    Pytanie nie dotyczy warunkowego skrętu w prawo - do tego są odpowiednie
    przepisy i sygnalizatory kierunkowe (czy jak one tam się nazywają). Nie
    mówimy tu o wadliwym ustawieniu świateł kierunkowych (warunkowych), czy
    też o ich braku.

    >
    > Pozdrawiam
    > Emeryt

    Przykład skrzyżowania: Warszawa, pod Smykiem. Jadąc Kruczą od strony MDM
    i skręcając w prawo, w Jerozolimskie w stronę Wisły, trzeba się długo
    nastać, gdyż bywa, że w jednym (dość zresztą długim) cyklu świateł
    przejeżdżają tylko 3 czy 4 samochody :(
    Takich skrzyżowań w większych miastach jest wiele. Pieszych jest tyle,
    że przechodzą zawsze przez cały czas cyklu zielonego, co skutecznie
    blokuje ruch samochodów. Często trzeba się nastać co najmniej
    kilkanaście minut, aby móc skręcić. Jak są korki, to i ponad godzinę,
    ale to też inny temat.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 6. Data: 2011-07-06 10:12:43
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 6 Jul 2011 02:35:53 +0200, emeryt napisał(a):

    > Nie wiem jak to może się sprawdzać w zatłoczonych miejscach, jednak
    > z swojego doświadczenia wiem, że w miejscowościach o mniejszym natężeniu
    > ruchu nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Pieszy musi bardzo długo
    > czekać na światło, samochody nie mogą warunkowo skręcać nawet gdy brak
    > pieszych - pomijam aspekt bezpieczeństwa.

    Wtedy to często w ogóle nie trzeba instalować świateł..


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl


  • 7. Data: 2011-07-06 10:57:58
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam

    > Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    > byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?

    Weź to sobie rozrysuj i nie wypisuj głupot...

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 8. Data: 2011-07-06 12:35:05
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 5 Lip, 22:44, Adam wrote:
    > Dlaczego w Polsce nie stosuje się ustawienia świateł sygnalizacyjnych na
    > skrzyżowaniach tak, aby wszystkie przejścia równocześnie miały
    > "zielone"? Wtedy dodatkowo można puścić przejścia po przekątnych
    > skrzyżowania.
    > Drugi plus: nie ma kolizji zielonego dla pojazdów skręcających w
    > prawo/lewo z pieszymi, którzy też wtedy mają swoje zielone.
    > Takie ustawienia świateł widzę czasami na różnych hamerykańskich czy
    > innych japońskich filmach.
    > Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    > byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?

    We Wrocławiu jest takie skrzyżowanie, że przez moment palą się światła
    zielone na wszystkich przejściach. Chodzi o skrzyżowanie Kościuszki z
    Kołłątaja.
    Nie wypowiadam się na temat efektywności tego rozwiązania, bo mam inne
    pilniejsze sprawy niż studiowanie przepustowości pojazdów i pieszych
    na tej krzyżówce.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM
    http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html
    Bezpieczny wolontariat (Nobel?): http://zwijaj.pl/.


  • 9. Data: 2011-07-06 13:11:56
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 12:57, to pisze:
    > begin Adam
    >
    >> Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    >> byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?
    >
    > Weź to sobie rozrysuj i nie wypisuj głupot...
    >

    Jeszcze nie rysowałem. Ale mogę w wolnej chwili napisać jakąś symulację.

    O jakich głupotach piszesz?
    Widziałem skrzyżowania niekolizyjne (z pieszymi) i zapewniam Cię, że tam
    przejeżdża kilkanaście, czy nawet ponad 20 samochodów, gdy zaś
    przykładowo pod Smykiem (nieco wyżej pisałem) mieści się 2 lub 3,
    blokując dodatkowo drogę dla jadących prosto.

    Masz jakieś argumenty?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 10. Data: 2011-07-06 13:16:58
    Temat: Re: Dlaczego piesi nie przechodzą równocześnie (sygnalizacja świetlna)?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 15:11, Adam pisze:
    > W dniu 2011-07-06 12:57, to pisze:
    >> begin Adam
    >>
    >>> Zdaję sobie sprawę z dodatkowego cyklu świateł, ale czy przypadkiem nie
    >>> byłoby to jednak bardziej efektywne rozwiązanie?
    >>
    >> Weź to sobie rozrysuj i nie wypisuj głupot...
    >>
    >
    > Jeszcze nie rysowałem. Ale mogę w wolnej chwili napisać jakąś symulację.
    >
    > O jakich głupotach piszesz?
    > Widziałem skrzyżowania niekolizyjne (z pieszymi) i zapewniam Cię, że tam
    > przejeżdża kilkanaście, czy nawet ponad 20 samochodów, gdy zaś
    > przykładowo pod Smykiem (nieco wyżej pisałem) mieści się 2 lub 3,
    > blokując dodatkowo drogę dla jadących prosto.
    >
    > Masz jakieś argumenty?
    >


    Przy okazji jeszcze jedno: były wielkie lamenty po wprowadzeniu
    organizacji "turbinowej" na rondach, choćby rondo Babka (Radosława) w
    Warszawie. Jednak okazuje się, że przepustowość jest aktualnie dużo
    większa. No, chyba że jakaś "blondynka" z prawego pasa chce jechać w lewo ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1