  • 1. Data: 2011-07-05 18:50:34
    Temat: Proba oszustwa Allegro
    Od: FIFI <a...@b...pl>

    Jak potraktowac goscia ktory na 100% probowal mnie wydymac na Allegro?
    Kupilem od niego przedmiot jednak przez weekend przeswietlilem go i wiem
    na 100% ze chcial mnie wydymac. Przedmioty za ok 10000zł, okazalo sie ze
    fotografia jest z ebaya, drugą którą mi pozniej dosłał też z ebaya.
    Adres goscia ktory podawal fizycznie nie istnieje, nie chcial podac
    namiarow firmy a mial wystawic fakturę... Zresztą nic nie chcial
    wyjasniac. Krotko mowiąc jestem na 100% pewien że chcial mnie oszukać.
    Typ grozi mi negatywem i bluzga. Jak wystawi negatywa chce go
    potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu
    zastosowanie?

    L.

  • 2. Data: 2011-07-05 19:09:18
    Temat: Re: Proba oszustwa Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 20:50, FIFI pisze:
> [...]
    > Typ grozi mi negatywem i bluzga. Jak wystawi negatywa chce go
    > potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu

    Ma, bowiem usiłowanie też jest karalne.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-05 19:26:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-05 20:50, FIFI pisze:

    > Typ grozi mi negatywem i bluzga. Jak wystawi negatywa chce go
    > potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego
    > ma tu zastosowanie?

    Podaj może te dane, które masz by przestrzec innych.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 4. Data: 2011-07-05 19:54:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2011, FIFI wrote:

> [...]
    > Zresztą nic nie chcial wyjasniac. Krotko mowiąc
    > jestem na 100% pewien że chcial mnie oszukać.

    Znaczy emailowo czy telefonicznie?
    IMVO należy błyskawicznie wykorzystać fakt że bluzga, czyli odszukać
    w archiwach .prawo nazwy jednostki policji zajmującej się "walką
    sieciową" - bo, z przeproszeniem potencjalnie urażonych, zgłoszenie
    się na najbliższy komisariat może poskutkować potraktowaniem
    jak przy "zwykłym włamaniu" (czytaj: zatarciu śladów[1]).
    Chodzi o to, aby bo sznurku z bluzgiem mieli szanse dotrzeć
    do autora :>
    Pytanie jeszcze, czy podejrzenie nie jest aby bezpodstawne:
    mimo tego co napisałeś, to co - ma konto z zero punktów?

    > Jak wystawi negatywa chce go potraktowac
    > jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu zastosowanie?

    Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
    Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.
    Jeśli tak jest, to IMVHO owa jednostka "od oszustw" powinna
    się tym zainteresować.

    [1] Tak, wiem, nie ma technicznej możliwości *odszukania* sprawców
    po wszelkich śladach, np. odciskach palców. Ale IMO to nie powód
    aby tych śladów nie zebrać - a nuż kiedyś złodziej sam raczy
    się wstawić w sidła. A narzekania na to że policja tego NIE
    robi są dość powszechne, w prasie i w sieci.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-07-05 20:17:05
    Od: FIFI <a...@b...pl>

    > Znaczy emailowo czy telefonicznie?

    emailowo, znaczy tak strasznie to az nie, ale pyskuje jak dzieciak.

> [...]
    > Pytanie jeszcze, czy podejrzenie nie jest aby bezpodstawne:
    > mimo tego co napisałeś, to co - ma konto z zero punktów?

    Ma konto niby od 9 lat, jeden negatyw, długo nieuzywane. Ponad sto
    pozytywow. Sprawdzalem transakcje po numerach z komentarzy i byly to
    zawsze 30-200zł. Niby wszystko ok, ale :
    adres podawany w aukcji nie istnieje fizycznie, i jak google powiedzialo
    adres ten zmienil się w czerwcu. Zmienilo sie tez wtedy konto bankowe i
    numer telefonu. Ten sam adres email.
    I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł
    Moje zapytanie o namiary firmy ktora ma wystawic fakture i watpliwosci
    co do adresu domowego ignoruje. Przysyła mi jedynie zdjecie drugiego
    rzekomo posiadanego przedmiotu, ktore w pare minut zidentyfikowalem na
    eBayu. W tym momencie nie mialem juz wątpliwości, że gosc robi "skok
    życia". Pozniej zadnych prob wyjasnienia a jedynie szczeniackie
    przekomarzanie.
    Swoją drogą polecam : http://images.google.pl/ :)

    > Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
    > Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.

    Ale google pamięta prawdziwy adres podawany kiedys :)

  • 6. Data: 2011-07-05 20:23:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.07.2011 22:17), FIFI wrote:

> [...]
    > numer telefonu. Ten sam adres email.
    > I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł

    No to sprawa jasna. Jakiś ktoś wszedł komuś w posiadanie nieużywanego od
    9 lat maila (włamał się?). Za jego pomocą "włamał się" na konto allegro
    i robi "skok życia".

    Sądząc po opisie, robi to na tyle głupio że policja nie będzie miała
    problemów z dojściem po numerze konta lub telefonu.

    p. m.

  • 7. Data: 2011-07-05 21:20:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Sądząc po opisie, robi to na tyle głupio że policja nie będzie miała
    > problemów z dojściem po numerze konta lub telefonu.

    Przede wszystkim powiadomiłbym allegro. Zablokują konto. Uratujesz kilku
    potencjalnych pokrzydzonych i zaoszczedzą prawowitemu właścicielowi
    kłopotów składania wyjaśnień.

  • 8. Data: 2011-07-05 21:46:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 22:17:05 +0200, FIFI napisał(a):
    /..../
    > I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł

    A Ty kupujesz <ściana>

  • 9. Data: 2011-07-05 23:18:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-07-05 23:20, Robert Tomasik pisze:
    > Przede wszystkim powiadomiłbym allegro. Zablokują konto.

    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!

    Wystawiłem allegro już 3 oszustów - podałem ich na tacy - nie zrobili nic.
    Kolejny zresztą już sobie nabija pozytywy i potem wydyma swoje ofiary
    i standardowo allegro nic nie robi.

    Dlaczego? Bo z nich żyje po prostu :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2011-07-06 06:32:57
    Od: "FiFi" <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > Sądząc po opisie, robi to na tyle głupio że policja nie będzie miała
    > problemów z dojściem po numerze konta lub telefonu.

    Byc moze. Jedyne co mi nie pasuje to ten sam adres email. Byc moze koles
    symuluje wlamanie na swoje konto.