  • 1. Data: 2003-02-17 23:04:22
    Temat: UZASADNIENIE
    Od: "Taygah" <a...@p...onet.pl>

    Czy mozna uzasadnic zmiane nazwiska ostatnia, niepisana wola zmarlego??

    Jesli nie to prosze o inne dobre "powody", bo brakuje mi argumentow.
    (Dla mnie to wlasciwie zabieg kosmetyczny, bo nazwisko nie jest
    osmieszajace,
    ani obco brzmiace).

    Pozdrawiam
    ANia

  • 2. Data: 2003-02-18 08:52:04
    Temat: Re: UZASADNIENIE
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Taygah" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna uzasadnic zmiane nazwiska ostatnia, niepisana wola zmarlego??

    Nie można, bo nazwisko zmienia się osobie żyjącej :-)

  • 3. Data: 2003-02-18 21:24:54
    Od: "Taygah" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alfred Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Nie można, bo nazwisko zmienia się osobie żyjącej :-)

    Ale chodzilo o zmiane mojego nazwiska, a nie zmarlego ;-))

    Pozdr.
    ANia

  • 4. Data: 2003-02-18 23:08:18
    Od: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>

    > Ale chodzilo o zmiane mojego nazwiska, a nie zmarlego ;-))

    Mnie również chodziło o zmianę Twojego nazwiska - liczy się Twoja wola i
    przesłanki obiektywne przemawiające za celowością zmiany nazwiska - te
    wymienione w ustawie są przykładowe, ale na pewno nie będzie nią wola
    zmarłego. Nazwisko nie jest czymś, czym można rozrządać testamentem, a moc
    wiążąca takiego polecenia też jest wątpliwa. Wola zmarłego nie nadaje się
    nawet jako dodatkowy argument obok przyczyny podstawowej (np. ośmieszające
    nazwisko). Po prostu nie ma znaczenia prawnego.

    MK

  • 5. Data: 2003-02-19 00:16:54
    Od: "Taygah" <a...@p...onet.pl>

    Dzieki za informacje. Przepraszam za niedopatrzenie.
    Moze znajdziesz mi jakis sensowny powod :)

    Prosze.

    Pozdr.
    ANia

  • 6. Data: 2003-02-19 20:11:57
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    "Taygah" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dzieki za informacje. Przepraszam za niedopatrzenie.
    > Moze znajdziesz mi jakis sensowny powod :)

    z tego co pamietam, ustawa pozwala na zmaine nazwiska w trzech przypadkach:
    gdy jest ono osmieszajace, gdy ma brzmienie "zagraniczne" i chce sie je
    "spolszczyc" oraz gdy jest sie znanym pod nazwiskiem, na które chce sie
    zmienic dotychczasowo posiadane.
    > Prosze.
    bardzo
    > Pozdr.
    > ANia

    i ja równiez
    Kate

  • 7. Data: 2003-02-19 20:57:37
    Od: "Taygah" <a...@p...onet.pl>

    A czy jest mozliwa zmiana obecnego nazwiska na nazwisko rodowe matki z
    powodu checi 'przedluzenia' istnienia nazwiska w mojej linii rodowej.
    Istnieje jeszcze problem jego znieksztalcenia - chcialabym wrocic do formy
    najpierwotniejszej.
    Czy trzeba okazac dowody, iz moja rodzina po stronie matki nosila uzywala
    kiedys formy nie przeksztalconej?

    Prosze o wskazowki.
    ANia