  • 1. Data: 2003-02-17 21:32:32
    Temat: Jak zarobić na SPAMie (było Sex strony)
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    Czytam sobie wątek ``Sex strony'' i część osób twardo obstawia,
    że jest to całkiem legalne jeśli przed połączeniem jest
    informacja o kosztach, idąc dalej tym tropem zastanawiam się
    nad _legalnym_ zarobieniem trochę kasy:

    Najpierw dla przypomnienia:
    Po 10 marca 2003 całkowicie zabronione będzie wysyłanie
    wszelkich ``informacji handlowych'' bez zgody adresata dlatego
    po tym dniu:

    1. Wszystkich chętnych informuję na stronie www, że udzielam
    zgody na przesyłanie informacji handlowych na adresy publikowane na
    tej stronie.
    2. Za odebranie i przeczytanie takiej informacji wyznaczam cenę
    (zwrot kosztów odebrania i czasu przeznaczonego na przeczytanie)
    np. 1zł za 1 słowo, za 512B grafiki, itd.
    3. Zakazuję na w/w stronie rozpowszechniania wymienionych adresów
    (całkowitego lub w oderwaniu od informacji zawartych na tej
    stronie - cen odebrania)
    4. Każda firma (lub właściciel IP z którego przesyłka doszła)
    która nie potrafi udowodnić, że posiada zezwolenie na przesyłanie
    ``informacji handlowych'' z innych źródeł niż publicznie dostępna
    strona www z cennikiem dostaje rachunek za odebranie maila wg cennika.
    5. Po miesiącu za zarobione pieniądze wyjeżdżam na Majorkę.

    Czy takie ``działanie'' byłoby legalne?

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    "Odwrotnością paranoi jest błędne, niczym nie uzasadnione

  • 2. Data: 2003-02-18 08:26:51
    Temat: Re: Jak zarobić na SPAMie (było Sex strony)
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "KLoSS" <N...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    org...
> [...]
    > ``informacji handlowych'' z innych źródeł niż publicznie dostępna
    > strona www z cennikiem dostaje rachunek za odebranie maila wg cennika.

    Fajne. Problem w tym, jak udowodnić później, że klient widział Twoją stronę
    internetową.

    SOTB

  • 3. Data: 2003-02-18 09:56:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SOTB" <k...@z...pl> popełnił 18 lut 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:b2sqs4$3ll$1@nemesis.news.tpi.pl:

    [ciach bardzo fajne marzenia]
    > Fajne. Problem w tym, jak udowodnić później, że klient widział Twoją
    > stronę internetową.

    No to jak wszedl w posiadanie adresu mailowego?
    Jezeli zaloze freekonto i bede go uzywal tylko na new
    i oprocz news ZGODNIE z moja wola bedzie wystepowal
    tylko na tej stronie?
    Spamerzy zazwyczaj pisza:"ogolnie dostepny"

    -
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2003-02-18 11:55:47
    Temat: Re: Jak zarobić na SPAMie
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    wto, 18 lut 2003 o 09:26 GMT SOTB napisał(a):

    > Fajne. Problem w tym, jak udowodnić później, że klient widział Twoją stronę
    > internetową.

    1. Jeśli nie widział to nie mógł mi wysłać ``oferty handlowej''
    bo jest to prawnie zabronione:
    -Ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów[...].
    oraz
    -Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    ponieważ w/w ustawy sądość ogólne i IMHO ciężko byłoby coś wywalczyć w
    sądzie to
    -Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    Definiuje dość dokładnie co wolno a co nie wolno:

    Art. 4. 1.   Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to
    zgoda ta: 1)   nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia
    woli o innej treści,
    2)   może być odwołana w każdym czasie.
    2.   Usługodawca wykazuje uzyskanie zgody, o której mowa w ust. 1, dla
    celów dowodowych.
    Art. 10. 1.   Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji
    handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)
    3.   Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji (...)

    oraz
    precyzuje kilka pojęć np.:
    Art. 2.
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną
    bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów,
    usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód,
    której prawo do wykonywania zawodu jest
    uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych
    ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej
    porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej
    osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot,
    który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub
    innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,

    Pozdrawiam
    KLoSS

  • 5. Data: 2003-02-18 12:13:12
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > No to jak wszedl w posiadanie adresu mailowego?

    A słyszałeś o "robotach" wyszukujących adresy mailowe?

    > Jezeli zaloze freekonto i bede go uzywal tylko na new
    > i oprocz news ZGODNIE z moja wola bedzie wystepowal
    > tylko na tej stronie?
    > Spamerzy zazwyczaj pisza:"ogolnie dostepny"

    Poza tym, niektórzy są złośliwi. Wejdą na stronę i dadzą komuś adres tylko
    po to by mieć satysfakcję.
    A jak zarobić na Koreańcach, którzy spamują gdzie tylko popadnie do
    wszystkich krajów, a czytać jedynie nauczyli się adresów mailowych.

    Popieram w przypadku takiej strony jedynie potrzebę udowodnienia (punkt 4
    pierwszego posta), że klient ma moją zgodę na przesłanie oferty. Również
    powinien się na stronie znaleźć tekst takiej treści: "Wysłanie pod adres
    umieszczony na stronie internetowej spamu oznacza zawarcie umowy w myśl
    ogólnie obowiązujących przepisów". Dalej jakiś tekst informujący w jakim
    sądzie będą rozstrzygane sprawy sporne.

    Z drugiej strony myślę, że wreszcie znajdą rację bytu firmy rozsyłające spam
    tylko do osób, które zarejestrowały się same w ich systemie deklarując chęć
    otrzymywania spamu. (Netprofit, Logomedia, OnyxMail it.)

    SOTB

  • 6. Data: 2003-02-18 12:18:50
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > 1. Jeśli nie widział to nie mógł mi wysłać ``oferty handlowej''
    > bo jest to prawnie zabronione

    (...)
    Jeszcze musiałbyś w jakiś sposób rozpowszechnić swoją stronę. Bo inaczej
    możesz nie zarobić na ZUS.

    SOTB

  • 7. Data: 2003-02-18 14:46:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SOTB" <k...@z...pl> popełnił 18 lut 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:b2t84m$s5q$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > A słyszałeś o "robotach" wyszukujących adresy mailowe?
    Slyszalem ICZT?
    Nieistotne jest jak technicznie wszedl w posiadanie adresu.
    Zapuscil robota, newsharvestera cokolwiek czy najal sztab ludzi
    przeszukujacych wszystkie dostepne zasoby http, news, ftp
    (Chinczykow by chyba nie staczylo ;) )
    Istotne jest to o tyle o ile znajac specyfike zastosowanego
    sposobu spamer MUSI sie liczyc z tym ze trafi rowniez na adresy
    ktorych z tego powodu nie moze wykorzystac.

    > A jak zarobić na Koreańcach, którzy spamują gdzie tylko popadnie do
    > wszystkich krajów, a czytać jedynie nauczyli się adresów mailowych.
    Wyeksportowac Szarika?

> [...]
    > rozsyłające spam tylko do osób, które zarejestrowały się same w ich
    > systemie deklarując chęć otrzymywania spamu. (Netprofit, Logomedia,
    Troche trolluje, bo nie wierze zeby w jakikolwiek sposob
    nasze gdybania mogly sie urealnic.
    Chociaż gdyby istniala firma konsultingowa opiniujaca
    dotychczas stosowane metody marketingu i za taka ocene
    pobierajaca slone oplaty a oceny dokonywala na podstawie
    przeslanych na *okreslony* mail ofert..

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2003-02-18 18:28:36
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik SOTB napisał:

    > Jeszcze musiałbyś w jakiś sposób rozpowszechnić swoją stronę. Bo inaczej
    > możesz nie zarobić na ZUS.

    Automaty zbierające adresy e-mail z witryn www nie przejują się taką drobnostką
    jak upowszechnienie strony.

  • 9. Data: 2003-02-19 07:45:25
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Ender" <m...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Automaty zbierające adresy e-mail z witryn www nie przejują się taką
    drobnostką
    > jak upowszechnienie strony.

    Słusznie