    From: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: UZASADNIENIE
    Date: Wed, 19 Feb 2003 00:08:18 +0100

    > Ale chodzilo o zmiane mojego nazwiska, a nie zmarlego ;-))

    Mnie również chodziło o zmianę Twojego nazwiska - liczy się Twoja wola i
    przesłanki obiektywne przemawiające za celowością zmiany nazwiska - te
    wymienione w ustawie są przykładowe, ale na pewno nie będzie nią wola
    zmarłego. Nazwisko nie jest czymś, czym można rozrządać testamentem, a moc
    wiążąca takiego polecenia też jest wątpliwa. Wola zmarłego nie nadaje się
    nawet jako dodatkowy argument obok przyczyny podstawowej (np. ośmieszające
    nazwisko). Po prostu nie ma znaczenia prawnego.

    MK