  • 1. Data: 2003-02-17 19:55:15
    Temat: równoważny czas pracy
    Od: "Blue_Velvet" <b...@w...pl>

    mam ściśle określony grafik na cały mc. Przykładowo:
    w pon pracuje 10h
    wt 8h
    śr 8h
    czw 8h
    pt 6h.
    Biore 2 dni wolne w czw i pt. I teraz nastaje problem czy liczą mi to
    jako14h czy 16h przepracowanych? Bo jeśli liczą 16h to wydaje mi się że te
    2h mam do odebrania w tym samym m-cu rozliczeniowym? Mój pracodawca
    twierdzi, ze że nie moge sobie tych 2h odebrać a mnie sie wydaje inaczej.
    Nie moge tego znaleźć w KP.

  • 2. Data: 2003-02-18 08:18:47
    Temat: Re: równoważny czas pracy
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b2reld$7d7$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Blue_Velvet z adresu <b...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > pracodawca twierdzi, ze że nie moge sobie tych 2h odebrać a mnie sie
    > wydaje inaczej. Nie moge tego znaleźć w KP.

    IMHO jak będziesz miał w czwartek i piątek urlopik to powinno ci się liczyć
    16h , czyli masz 2 godziny nadliczbowe

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2003-02-18 10:39:53
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    Art. 129 9. Wymiar czasu pracy, wynikający z norm określonych w art. 129,
    ulega obniżeniu w okresie rozliczeniowym o liczbę godzin usprawiedliwionej
    nieobecności pracownika w pracy, przypadającą do przepracowania w okresie
    tej nieobecności, zgodnie z przyjętym rozkładem czasu pracy.

    znaczy to, ze zaliczaja ci w dni urlopowe, czy dni zwolnienia lekarskiego,
    tyle godzin , ile miales w tych dniach do przepracowania wg harmonogramu.
    w Twoim przypadku, jesli urlop wziales w czw i pt, do rozliczenia czasu
    pracy pracodawca zalicza ci 14 godzin za te dni, bo tyle miales w
    harmonogramie zaplanowane i nie liczylabym na 2 godziny ekstra do odebrania.

    pozdro
    wisia

  • 4. Data: 2003-02-18 17:18:39
    Od: "Blue_Velvet" <b...@w...pl>

    A widzisz Misiu, Wisia mówi inaczej!
    PS jesrem dziewczynka :-)

  • 5. Data: 2003-02-18 21:20:26
    Od: h...@p...onet.pl

    Wisiu prosze o skomentowanie takich spraw:

    1 dzień urlopu liczy sie 8 godzin;
    2. w tym systemie pracownik wykonuje miesięczną tzw norme godzin;
    3. czy urlop liczy sie też w niedziele soboty i świeta? jeżeli
    wynosi wiecej niż tydzień
    4. czy za prace w soboty niedziele i święta należy sie zwiększona
    płaca?

    Dziekuje za skomentowanie

  • 6. Data: 2003-02-20 05:58:53
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b2t22g$hou$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): wisia z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > do rozliczenia czasu pracy pracodawca zalicza ci 14 godzin za te dni,
    > bo tyle miales w harmonogramie zaplanowane i nie liczylabym na 2

    też masz rację, ale w sumie czy nie to trzeba przeliczyć cały miesiąc i się
    zobaczy czy ma 2 godziny do wybrania , czy nie
    moment a to dlaczego nie może wybrać tych 2 godzin ? jeśli nie to niech
    pracodawca płaci za nadgodziny, przecież mamy powiedziane 40 h tygodniowo

    Pozdrawiam Michał