  • 11. Data: 2006-12-01 08:54:49
    Temat: Re: Tworzenie oprogramowania - działalność?
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    <m...@g...com> wrote in message news:ekmtd8$bnr$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Liczy się nie fakt osiągania przychodu, ale cel. Jeżeli celem jego
    > działania jest osiąganie przychodu, to jest to już działalność gospodarcza.

    A jak jeszcze nie jestem pewien celu, to muszę zakładać, czy nie?
    Albo jak cel mi się zmieni.
    Czy muszę wtedy jakoś (jak??) udowadniać, że z początku miałem inny cel?

    Czy w takim razie każda hobbistyczna działalność, która później przerodzi się
    w zarobkową jest karana uznaniem, że od początku była zarobkowa?

    Stach

  • 12. Data: 2006-12-01 10:10:54
    Od: m...@g...com

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > <m...@g...com> wrote in message

    > A jak jeszcze nie jestem pewien celu, to muszę zakładać, czy nie?

    IMHO nie.

    > Albo jak cel mi się zmieni.
    > Czy muszę wtedy jakoś (jak??) udowadniać, że z początku miałem inny cel?

    Jeżeli US uzna że to była jednak DG, to wtedy miłoby było jakoś udowodnić
    że to była DG. Tyle że jeżeli to będzie działalność hobbystyczna (siedzisz
    i sobie dłubiesz programik) - to US na 99% się nie przyczepi. Jeżeli zaś od
    początku będzie z daleka pachnieć prowadzeniem nieprzychodowej(jeszcze) DG,
    to możliwości udowodnienia że jest inaczej są nikłe :).

    p. m.