  • 1. Data: 2006-11-29 07:19:29
    Temat: Abonament RTV - od czego się należy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    No stronie KRRiTV pojawił się tekst, który może być odpowiedzią na często
    pojaiewające się na tej grupie pytania. Więc pozwalam sobie na
    zamieszczenie linka i cytatu.

    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df

    Opłaty abonamentowe pobierane są za używanie odbiorników radiofonicznych i
    telewizyjnych. Przyjęto domniemanie, że osoba, która posiada odbiornik
    radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy
    odbiór programu, używa tego odbiornika. Z obowiązku wnoszenia opłat za
    używanie odbiorników rtv nie zwalnia opłacanie rachunków za korzystanie z
    telewizji kablowej i z platform cyfrowych oraz posiadanie zestawów
    satelitarnych.
    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym - jak stanowią przepisy
    ustawy o opłatach abonamentowych - jest urządzenie techniczne dostosowane
    do odbioru programu. Charakteru odbiornika nie mają: magnetofon,
    magnetowid i odtwarzacz CD lub DVD, pozwalające na odtworzenie nagranej
    wcześniej audycji lub filmu, a także telewizor nie podłączony trwale ani
    czasowo do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór programu, pełniący rolę
    monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów produkcyjnych.
    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest: telewizor, radio,
    radio samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z radiem. Charakteru
    odbiornika nie mają natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery,
    telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowych i telewizyjnych.

    I dla googla słowa kluczowe: abonament TV komputer karta telewizyjna antena
    satelitarna radio w komórce

  • 2. Data: 2006-11-29 16:18:12
    Temat: Re: Abonament RTV - od czego się należy
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    > No stronie KRRiTV pojawił się tekst, który może być odpowiedzią na często
    > pojaiewające się na tej grupie pytania. Więc pozwalam sobie na
> [...]

    Wałkowaliśmy ten temat jakiś czas temu. Problem w tym, że nie ma do tej
    interpretacji podstawy prawnej.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-29 16:55:19
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    > odbiór programów radiowych i telewizyjnych.

    Pewna nieścisłość wystąpiła, bowiem głównym przeznaczeniem samochodu z
    oryginalnie zamontowanym radiem również nie jest słuchanie radia.
    Zresztą mnie nikt nie płaci za naruszanie mego miru domowego falami
    radiowymi to czemu ja mam płacić za ich używanie.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2006-11-29 18:09:51
    Od: "machina" <mm(at)home.pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
> [...]
    > odbiór programów radiowych i telewizyjnych.
    >
    > I dla googla słowa kluczowe: abonament TV komputer karta telewizyjna

    A jak powyzsze ma sie do:

    1. MONITOR komputerowy z wbudowanym tunerem TV ?
    2. Zewnetrzny tuner TV podlaczony do monitora komputerowego?
    3. Karta TV w komputerze, ktory jest wykorzystywany non-stop jako telewizor.

    Jakby nie bylo, wszystkie te warianty moga z powodzeniem zastapic typowy
    telewizor, w szczegolnosci pkt 1 i 2.

    Mariusz

  • 5. Data: 2006-11-30 01:08:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "machina" <mm(at)home.pl> wrote in message

> [...]
    > telewizor.
    >
    > Jakby nie bylo, wszystkie te warianty moga z powodzeniem zastapic typowy

    Ale jak narazie nie chcą od tego abonamentu.
    Był taki pomysł ale upadł.

  • 6. Data: 2006-11-30 09:13:57
    Temat: Re: Abonament RTV - od czego si? nale?y
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 29 Nov 2006 17:55:19 +0100,
    *piotr'ek* <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> screamed:

> [...]
    > Zresztą mnie nikt nie płaci za naruszanie mego miru domowego falami
    > radiowymi to czemu ja mam płacić za ich używanie.

    To trochę nie tak. To tak jakbyś pisał, że głównym przeznaczeniem domu
    jest mieszkanie w nim, nie oglądanie w nim telewizji (wszak mogłem
    zakupić mieszkanie z wyposażeniem). Radio w telefonie komórkownym
    jest nierozerwalną jego częścią. Radio w samochodzie jest tylko
    wyposażeniem komórkowym, niezależnie czy montowanym w fabryce, czy
    też już po jej opuszczeniu przez samochód.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 10:13:51 user up 11176 days, 22:08, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh.

  • 7. Data: 2006-11-30 15:27:20
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Radio w telefonie komórkownym
    > jest nierozerwalną jego częścią.

    Niekoniecznie. Wystarczy zapewne mały myk w sofcie, aby radia już nie było.

    > Radio w samochodzie jest tylko
    > wyposażeniem komórkowym, niezależnie czy montowanym w fabryce, czy
    > też już po jej opuszczeniu przez samochód.

    Zamontowanym od nowości, bez mej wiedzy i zgody.

    +inż.leva+

  • 8. Data: 2006-12-01 13:35:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 30 Nov 2006 16:27:20 +0100,
    *piotr'ek* <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> screamed:

    > Niekoniecznie. Wystarczy zapewne mały myk w sofcie, aby radia już nie było.

    Będzie nadal. Nie będzie tylko działać.

    > Zamontowanym od nowości, bez mej wiedzy i zgody.

    Zazwyczaj tego typu dane są podawane w specyfikacji samochodu.
    Jeśli nie chcesz bez radia - bierzesz bez radia / wybierasz inną markę.
    Nic na siłę.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 14:37:02 user up 11177 days, 2:32, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    My father taught me to work; he did not teach me to love it. -- A. Lincoln

  • 9. Data: 2006-12-01 18:34:13
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jeśli nie chcesz bez radia - bierzesz bez radia / wybierasz inną markę.
    > Nic na siłę.

    Niekoniecznie.

    +inż.leva+