  • 1. Data: 2006-11-29 10:39:22
    Temat: Fotoradar - mandat po 2 miesiącach
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.

    Po 2 mies. przyszło wezwanie w sprawie mandatu z fotoradaru.
    Jak to jest, słyszałem że policja ma termin 30 dni do wystawienia mandatu a po
    tym terminie sprawa trafia do sądu.
    Czy coś się zmieniło? Dlaczego policja wzywa po 2 miesiącach? Czy jak zapłacę
    mandat, to nie okaże się że sprawa trafi i tak do sądu?

    Pozdrawiam
    greo

  • 2. Data: 2006-11-29 11:19:08
    Temat: Re: Fotoradar - mandat po 2 miesiącach
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > zapłacę
    > mandat, to nie okaże się że sprawa trafi i tak do sądu?

    z tego co tu bylo pisane o ile dobrze pamietam, to jak zwykle sprytny
    wybieg prawny jest taki, ze 30 dni nie od wykroczenia, tylko od ustalenia
    sprawcy wykroczenia, w efekcie jest tak, ze robia jak im sie chce i jak im
    wygodnie, jak chca to przysla mandat i po roku, a jek chca inaczej to po
    32 dniach dostaniesz wezwanie do sadu ;)

  • 3. Data: 2006-11-29 12:10:27
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <ekjqar$fn5$1@opal.futuro.pl> szerszen napisał(a):

    > wybieg prawny jest taki, ze 30 dni nie od wykroczenia, tylko od ustalenia
    > sprawcy wykroczenia,
    Coś ci sie pomieszało lub coś źle zrozumiałeś. Czas 30 dni liczy sie od
    dnia popełnienia wykroczenia.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-11-29 12:10:27
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Dlaczego policja wzywa po 2 miesiącach?
    Choćby dlatego, że policjant to NIE wróżka (nie podaje nazwiska patrząc
    na twarz kierowcy). Wzywają właściciela auta, aby ustalić kto kierował
    pojazdem.

    > Czy jak zapłacę mandat
    Najpierw muszą ci go zaproponować, a ty musisz go przyjąć.

    > to nie okaże się że sprawa trafi i tak do sądu?
    Nie mozesz być ukarany dwa razy za to samo.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-11-29 13:08:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Coś ci sie pomieszało lub coś źle zrozumiałeś. Czas 30 dni liczy sie od
    > dnia popełnienia wykroczenia.

    w sensie sugerujesz ze zrobili mu grzecznosc ze wezwali go po 2 miesiacach
    zamiast odrazu skierowac sprawe do sadu?

  • 6. Data: 2006-11-29 14:54:48
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Coś ci sie pomieszało lub coś źle zrozumiałeś. Czas 30 dni liczy sie od
    > dnia popełnienia wykroczenia.

    Od ujawnienia. Sprawdź.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2006-11-29 15:54:07
    Od: "misiu" <m...@g...pl>

    > Coś ci sie pomieszało lub coś źle zrozumiałeś. Czas 30 dni liczy sie od
    > dnia popełnienia wykroczenia.

    cos sie chyba ci pomieszalo. nie od popelnienia, a ujawnienia wykroczenia.
    polecam lekture art 97 kpow.

  • 9. Data: 2006-11-29 19:22:19
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <ekk700$cqt$1@opal.icpnet.pl> Nostradamus napisał(a):

    > Od ujawnienia. Sprawdź.
    Sprawdziłem przed napisaniem - "od popełnienia" (art.97. § 1. 2 KPoW)

    --
    Artur Golański

  • 8. Data: 2006-11-29 19:22:19
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <ekk0nt$qha$1@opal.futuro.pl> szerszen napisał(a):

    > w sensie sugerujesz ze zrobili mu grzecznosc ze wezwali go po 2 miesiacach
    Mogli i po 11-tu.

    > zamiast odrazu skierowac sprawe do sadu?
    "Od razu".... a przeciew komu? Już napisałęm wcześniej-należało najpierw
    ustalić personalia winnego - nie wpadło ci to do głowy?

    --
    Artur Golański

  • 10. Data: 2006-11-29 19:22:19
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <ekkag1$u9$1@atlantis.news.tpi.pl> misiu napisał(a):

    > cos sie chyba ci pomieszalo.
    Nie sądzę.

    >nie od popelnienia, a ujawnienia wykroczenia.
    Ujawienie dotyczy pkt. 1 i czas jest 14 dni. Natomiast w punkcie 2 jest
    "stwierdzi popełnienie wykroczenia" i czas 30 dni. Fatoradar o którym
    piszemy to właśnie pkt 2 i "popełnienie"

    > polecam lekture art 97 kpow.
    Ale sam nie pzreczytałeś.

    --
    Artur Golański