  • 1. Data: 2006-11-29 10:35:39
    Temat: Prawo pracy a nieuczciwy pracodawca
    Od: "Lily" <l...@g...com>

    Witam,
    chcialabym zasiegnac porady w pewnej sprawie. Renomowane studio fitness
    i kosmetyka w moim miescie zatrudnia w silowni instruktora fitness -
    pierwszy rok teoretycznie na 1/2 etatu. Umowa sie konczy, wiec od 1.
    pazdziernika pracownik podpisuje kolejna na 5 lat juz na pelen etat. W
    miedzyczasie wlasciciel zatrudnia takze stazystke z urzedu pracy.
    Silownia czynna od 9-21, a z dniem 1. grudnia godziny otwarcia
    zmieniaja sie na 12-21. Po tym fakcie wlasciciel przychodzi z
    propozycja, ze instruktor fitness pracowalaby znowu na pol etatu, bo to
    sie nie kalkuje, jezeli silownie maja obslugiwac dwie osoby, a
    stazystce przeciez nie placi. Instruktor odmawia, wiec wlasciciel
    podaje mu do podpisu wypowiedzenie, a zwolnienie motywuje skroceniem
    godzin pracy silowni. Powod dosc dziwny... Byle bylo taniej renomowane
    studio zwalnia wyksztalconego absolwenta AWFu z profesjonalnym kursem
    instruktora fitness, powierzajac obsuge silowni dzieweczynie, ktora
    dopiero ukonczyla liceum...
    Malo tego, pracownik udal sie do ZUSu, a tam okazalo sie, ze figurowal
    jako osoba zatrudniona na 1/2 etatu, chociaz umowa o prace jasno mowi o
    pelnym etacie... Czy w tej sytuacji sprawe nalezy oddac do Sadu Pracy?
    Pozdrawiam i bede wdzieczna za pomoc,
    Lily

  • 2. Data: 2006-11-29 11:59:29
    Temat: Re: Prawo pracy a nieuczciwy pracodawca
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lily napisał(a):

> [...]
    > podaje mu do podpisu wypowiedzenie, a zwolnienie motywuje skroceniem
    > godzin pracy silowni. Powod dosc dziwny...

    Skrócenie czasu świadczenia usług przez zakład jak najbardziej uzasadnia
    wypowiedzenie (zmniejszenie zapotrzebowania na pracę), zwłaszcza że
    pracownik się nie zgodził na zmniejszenie zatrudnienia.

    > Byle bylo taniej renomowane studio zwalnia wyksztalconego absolwenta AWFu z
    profesjonalnym kursem
    > instruktora fitness, powierzajac obsuge silowni dzieweczynie, ktora
    > dopiero ukonczyla liceum...

    Jego prawo, by oszczędzać na kosztach. O tym kogo i za ile pracodawca
    zatrudnia decyduje on sam, a nie jego podwładni.

> [...]
    > jako osoba zatrudniona na 1/2 etatu, chociaz umowa o prace jasno mowi o
    > pelnym etacie... Czy w tej sytuacji sprawe nalezy oddac do Sadu Pracy?

    Nie wiem ile czasu pracodawca ma na zgłoszenie do zusu, ale jak sama
    mówisz to 1 października była to umowa na 1/2 etatu. Zwrócić się do ZUS,
    okazać umowę i niech ZUS zwrócić się do pracodawcy o prawidłowe
    zgłoszenie i pełną składkę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-11-29 20:16:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lily" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Bez względu na argumenty merytoryczne, to sprawa właściciela klubu, czy zatrudni
    absolwenta AWF-u, czy stażystę. Nie przypominam sobie żadnego przepisu
    nakazującego zatrudnienie absolwenta AWF-u.

  • 4. Data: 2006-11-30 09:14:38
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 29 lis o godzinie 21:16, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bez względu na argumenty merytoryczne, to sprawa właściciela klubu, czy zatrudni
    > absolwenta AWF-u, czy stażystę. Nie przypominam sobie żadnego przepisu
    > nakazującego zatrudnienie absolwenta AWF-u.

    Nie chodzi zapewne o "absolwenta" ale o kompetencje i uprawnienia.
    Nie wiem czy w klubie fitness, ale w siłowniach np. potrzebny jest zdaje
    się instruktor z uprawnieniami (odpowiednimi) lekarz i ktoś tam jeszcze.

    Skoro wraz z jonsonem tak bronicie "pracodawcy" - to dlaczego właściciel
    firmy budowlanej musi mieć osobę która może pełnić role kierownika robót,
    kierownika budowy, projektanta z odpowiednimi uprawnieniami - kiedy jego
    firma robi takie roboty i przyjmuje takie zlecenia.
    Oczywiście nie musza to być etatowi pracownicy -ale MUSZĄ być na czas
    realizacji zadania "na stanie firmy".

    --
    Herbi
    30-11-2006 10:14:34

  • 5. Data: 2006-11-30 12:01:18
    Od: "Lily" <l...@g...com>

    > Nie chodzi zapewne o "absolwenta" ale o kompetencje i uprawnienia.
    > Nie wiem czy w klubie fitness, ale w siłowniach np. potrzebny jest zdaje
    > się instruktor z uprawnieniami (odpowiednimi) lekarz i ktoś tam jeszcze.

    Kompetencje i uprawnienia sa, bo oprocz studiow na AWFie, pracownik
    mial rowniez ukonczony kurs instruktora fitness.

    Interesuje mnie jeszcze jak zalatwic sprawe z ZUSem oraz czy
    pracownikowi nalezy sie odprawa?

    Pozdrawiam i dziekuje za posty,
    Lily

  • 6. Data: 2006-11-30 12:02:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lily napisał(a):

    > czy pracownikowi nalezy sie odprawa?

    Tylko gdy pracodawca zatrudnia powyżej 20 osób.