    From: "Dzielny Wojtek" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Tuning legalny czy nie?
    Date: Wed, 20 Jul 2005 12:55:45 +0200

    Witam.
    Nie wiecie jak ma się ściąganie blokad w skuterze/motocyklu do jego
    homologacji? Chodzi mi o to, czy w momencie usunięcia blokady
    skuter/motocykl nie utraci homologacji? Od niedawna pracuje w firmie
    handlującej skuterami TGB i muszę rozeznać sprawę od strony prawnej. Czy
    mżna w jakiś (legalny) sposób wykonywać usługi tuningowe? Może kltoś z Was
    mial podobny problem? Jak go rozwiązaliście? Wiem, że wiele firm robi takie
    zabiegi "na lewo". Moi pracodawcy się boją dlatego szukam mżliwości
    legalizacji tej zabawy. Czy jesli klient zleci mi wykonanie tuningu, a potem
    jego 15-letni syn zabije sie na skuterze moge zostac pociagniety do
    odpowiedzialnosci? Jak tego uniknac? W jaki sposób powinna zostać
    skonstruowana umowa / zlecenie na wykonanie usługi tuningowej, aby klient
    nie mógł kiedyś stwierdzić, iz nie był świadom konsekwencji i aby
    odpowiedzialność za użytkowanie pojazdu przeszła na klienta? Za pomoc z góry
    dziekuje.

    Wojciech Gruszczyk
    j...@i...pl

    P.S. Za tuning uwazam take wymian wydechu na sportowy, modyfikacje gaznika,
    wymiane rolek, itd.