  • 21. Data: 2008-02-12 15:27:56
    Temat: Re: Tryb pracy KRS przy rejestracji
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 06:44:36 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > wciąż nie mogę znaleźć podstawy prawnej, dlaczego nie. Jesli wykonalem
    > prace, mam obowiazek wystawic fakture... a poza tym, zgodnie z cytowanym
    > tu przeze mnie wczesniej orzeczeniem NSA, VAT od zakupów odliczać mogę.
    > więc dlaczegóżbym nie mógł wystawić faktury na sprzedaż?

    Par. 9 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Min Fin w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie
    mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    > złożyłem dopiero dzisiaj, bo wcześniej wojowałem z bankiem, żeby mi
    > konto założył bez zameldowania.

    A co ma Twój meldunek do rachunku bankowego spółki??

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 22. Data: 2008-02-12 18:07:54
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 12 Lut, 16:27, Olgierd <n...@r...org> wrote:
> [...]
    > sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie
    > mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    o widzisz, tego nie znalazlem :( diabli nadali, jakby im cos
    przeszkadzalo...

    > A co ma Twój meldunek do rachunku bankowego spółki??

    teoretycznie nie powinien miec, jednak Nordea i VW Bank odmowily jego
    zalozenia. zlozylem juz skarge do KNF.
    więcej tutaj:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/brows
    e_thread/thread/747c1eb99a647d00/3a9bef904015c1e4

    dziękuję i pozdrawiam serdecznie

  • 23. Data: 2008-02-13 08:05:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 10:07:54 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > o widzisz, tego nie znalazlem diabli nadali, jakby im cos
    > przeszkadzalo...

    To jest *oczywista oczywistość*, że nie ma faktury bez NIP.

    > teoretycznie nie powinien miec, jednak Nordea i VW Bank odmowily jego
    > zalozenia.

    Dodam, że banki odmawiają (w znaczącej masie) zakładania rachunków
    spółkom z o.o. w organizacji, chcą właśnie REGONU i NIP (sic!). Ale co ma
    do tego zameldowanie czy inne sprawy dotyczące udziałowcy...?

  • 24. Data: 2008-02-13 09:37:31
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 13 Lut, 09:05, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > To jest *oczywista oczywistość*, że nie ma faktury bez NIP.

    wczesniej IMO nie byla, skoro w ustawodawca dopuszcza wprost
    poslugiwanie sie REGON zamiast NIP.
    No i to orzeczenie NSA o mozliwosci odliczenia VAT od zakupow przed
    uzyskaniem NIP.

    > Ale co ma
    > do tego zameldowanie czy inne sprawy dotyczące udziałowcy...?

    poruszamy się w teorii.
    TEORETYCZNIE US nie ma prawa żądać posiadania rachunku bankowego przez
    spółkę, right? W praktyce nie chce przyjąć dokumentów bez umowy z
    bankiem.
    TEORETYCZNIE bank ma prawo odmówić założenia rachunku bez podania
    przyczyny. W praktyce to robi; zobaczymy co na to KNF.
    TEORETYCZNIE muszę się meldować w trzy dni po przybyciu. Praktycznie
    nikt tego nie robi; praktycznie jest to niewykonalne, jeśli zmieniasz
    miejsce pobytu np. 2 razy w miesiącu.

  • 25. Data: 2008-02-13 09:50:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 01:37:31 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > wczesniej IMO nie byla, skoro w ustawodawca dopuszcza wprost
    > poslugiwanie sie REGON zamiast NIP.

    Nie kojarzę kiedy tak było albo nie było. Wydaje mi się, że od dobrych
    nastu lat warunkiem wystawienia faktury jest posiadanie NIP, które OIDP
    jest warunkiem zgłoszenia płatnika VAT.

    > No i to orzeczenie NSA o mozliwosci odliczenia VAT od zakupow przed
    > uzyskaniem NIP.

    A to nie wiem. To jest Twój wyrok, w Twojej konkretnej sprawie?

    > poruszamy się w teorii.
    > TEORETYCZNIE US nie ma prawa żądać posiadania rachunku bankowego przez
    > spółkę, right? W praktyce nie chce przyjąć dokumentów bez umowy z
    > bankiem.

    Nie spotkałem się. A spółkę z o.o. rejestrowałem w październiku/
    listopadzie.

    > TEORETYCZNIE bank ma prawo odmówić założenia rachunku bez
    > podania przyczyny. W praktyce to robi; zobaczymy co na to KNF.

    Ale zakładasz rachunek na siebie czy na spółkę?

    > TEORETYCZNIE muszę się meldować w trzy dni po przybyciu. Praktycznie
    > nikt tego nie robi; praktycznie jest to niewykonalne, jeśli zmieniasz
    > miejsce pobytu np. 2 razy w miesiącu.

    Nie rozumiem co ma Twój meldunek do rachunku bankowego spółki.

  • 26. Data: 2008-02-14 11:14:33
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 13 Lut, 10:50, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > A to nie wiem. To jest Twój wyrok, w Twojej konkretnej sprawie?

    nie, ale sentencja sformułowana jest na tyle ogólnie, że moim zdaniem
    można się nań powołać. Oczywiście US może argumentować, że jest nowe
    rozporządzenie.

    > Nie spotkałem się. A spółkę z o.o. rejestrowałem w październiku/
    > listopadzie.

    babka w US powiedziała, że nie przyjmie i co jej zrobię. ma instrukcję
    i szlus.

    > Ale zakładasz rachunek na siebie czy na spółkę?

    oczywiście na spółkę. tym niemniej banki mają prawo nie założyć
    rachunku bankowego.

    > Nie rozumiem co ma Twój meldunek do rachunku bankowego spółki.

    ja też nie rozumiem, dlatego złożyłem skargę do KNF.

  • 27. Data: 2008-02-14 11:24:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 03:14:33 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > nie, ale sentencja sformułowana jest na tyle ogólnie, że moim zdaniem
    > można się nań powołać. Oczywiście US może argumentować, że jest nowe
    > rozporządzenie.

    Nie znam tego wyroku i szczerze mówiąc nie chcę go poznać ;o)
    Ale sądy nie raz wydawały dziwne wyroki w jednostkowych sprawach, a
    później się z nich wykręcały w innych sprawach.

    Oczywiście częstszą praktyką jest dowalanie za brak NIP na fakturze, więc
    skoro jedna jaskółka itd... ;-)

    > babka w US powiedziała, że nie przyjmie i co jej zrobię. ma instrukcję i
    > szlus.

    No tak, lex fax ;->

    > oczywiście na spółkę. tym niemniej banki mają prawo nie założyć rachunku
    > bankowego.

    No wiesz, przy umowach adhezyjnych to prawo jest troszkę ograniczone. W
    tym zakresie spółka jest przecież konsumentem wobec banku (chyba że
    mówimy o jakichś wyrafinowanych produktach albo zakładasz TFI).

    > ja też nie rozumiem, dlatego złożyłem skargę do KNF.

    No to słusznie zatem.

  • 28. Data: 2008-02-14 22:28:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, b...@g...com wrote:

    > babka w US powiedziała, że nie przyjmie i co jej zrobię. ma instrukcję
    > i szlus.

    Co bardziej ugodowi rozwiązują takie "nie bo nie" za pomocą listu
    poleconego. Ale dość dawno wskazano (tu i na .podatki), że urzędnik
    ma obowiązek przyjąć każde pismo (urząd ma *później* prawo podjąć
    dowolną akcję, od pozostawienia bez rozpatrzenia, poprzez
    wezwanie do uzupełnienia braków do zaakceptowania :>), a nieprzyjęcie
    tegoż, o ile można wykazać jakąkolwiek prawdopodobną "szkodę"
    (do poniesienia przez składającego) jest przestępstwem.
    Zwierzchnik, zwierzchnik zwierzchnika, policja. Nastawić się na
    dłuugie czekanie ;)

    pzdr, Gotfryd