  • 1. Data: 2008-01-24 09:09:35
    Temat: Żałoba narodowa - jakie obowiązki, jakie kary?
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    Witam,

    W związku z katastrofą wojskowego samolotu istnieje duże prawdopodobieństwo,
    że Prezydent ogłosi żałobę narodową. Jakie z tego tytułu wynikają
    konsekwencje prawne. Precyzując chodzi mi o to czy właściciele lokali
    rozrywkowych - dyskoteki, kluby etc. mają obowiązek zamknąć lokale? Czy może
    jest tutaj pewna dowolność?

    Pozdrawiam
    Dante

  • 2. Data: 2008-01-24 12:20:53
    Temat: Re: Żałoba narodowa - jakie obowiązki, jakie kary?
    Od: "Gonzal" <g...@p...onet.pl>

    witam
    dołączam sie do pytania
    co z weselami??
    co z imprezami typu bal myśliwski??

    pozdrawiam
    Paweł "GONZAL" Kowalski

  • 3. Data: 2008-01-24 13:26:04
    Temat: Re: Żałoba narodowa - jakie obowi?zki, jakie kary?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gonzal pisze:
    > witam
    > doł?czam sie do pytania
    > co z weselami??
    > co z imprezami typu bal my?liwski??

    Jest dowolność.
    Odwołanie imprez to kwestia tradycji i uszanowania żałoby. Jedyny
    obowiązek to opuszczenie flagi państwowej do połowy masztu.

    Osobiście uważam że ta tradycja powściągliwości w czasie żałoby
    narodowej jest niszczona przez wydawanie decyzji o żałobie z takich
    powodów jak to się dzieje od kilku ostatnich lat.

    Ja rozumiem że wydarzyła się wielka tragedia tych ofiar i ich rodzin,
    ale nie jest to tragedia narodowa.
    Z pełnym szacunkiem dla ofiar (tej i innych przyczyn ogłoszenia żałoby
    narodowej w ostatnich latach), ale nie sądzę żeby jakaś większa część
    obywateli kiedykolwiek wcześniej słyszała nazwiska tych ludzi, oraz żeby
    byli oni osobami powszechnie uważanymi za osoby ważne w życiu każdego
    Polaka.
    Dlatego ogłaszanie żałoby narodowej po ludziach których trudno nam
    opłakiwać dla mnie bardziej zakrawa na obłudę niż szacunek dla zmarłych.

    Wystarczy zajrzeć do Wikipedii i porównać z jakich okazji kiedyś była
    ogłaszana żałoba narodowa, a z jakich ogłaszana jest teraz (tak około od
    2000r.). Po prostu inflacja i dewaluacja instytucji żałoby narodowej.

    Każdego dnia na drogach ginie tylu ludzi co w katastrofie tego samolotu.

    --
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 4. Data: 2008-01-24 14:23:27
    Od: "Gonzal" <g...@p...onet.pl>

    tomek masz racje
    mi chodzilo o sucha wykladnie prawa

  • 5. Data: 2008-01-24 14:27:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gonzal pisze:
    > tomek masz racje
    > mi chodzilo o sucha wykladnie prawa

    No to też napisałem - flagi do połowy masztów.
    I to wszystko. (ustawa o godle, barwach i hymnie RP)

    --
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 6. Data: 2008-01-24 14:34:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dante pisze:

    > Witam,
    >
    > W związku z katastrofą wojskowego samolotu istnieje duże
    > prawdopodobieństwo, że Prezydent ogłosi żałobę narodową. Jakie z tego

    No i wykrakałeś...

    Ten [censored] [censored] niedługo zacznie ogłaszać żałobę narodową, jak
    komuś na budowie cegła na głowę spadnie...

    Wielka tragedia narodowa - 20 osób... A ile osób ginie w ciągu np.
    tygodnia w wypadkach drogowych?

  • 7. Data: 2008-01-24 20:55:09
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > komuś na budowie cegła na głowę spadnie...
    >
    > Wielka tragedia narodowa - 20 osób... A ile osób ginie w ciągu np.

    nie do konca... Ci ludzie byli wazni dla obronnosci naszego kraju. to
    oni w razie wojny mieli nadstawiac d... "za nasza i wasza wolnosc" im,
    jak nikomu innemu, wypada chociaz w ten sposob podziekowac za sluzbe.
    wyszkolenie dobrych pilotow (a w wiekszosci to byli ludzie ktorzy sami
    szkolili innych do tych zadan) "troche" trwa i nie malo kosztuje.

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. co innego gdyby to byl rzadowy samolot (powiedzmy wyczarterowany
    747-400) wypelniony po brzegi oslami...

  • 8. Data: 2008-01-24 21:39:11
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > Ci ludzie byli wazni dla obronnosci naszego kraju. to
    > oni w razie wojny mieli nadstawiac d... "za nasza i wasza wolnosc" im,

    Hmm wydaje mi sie, ze mamy armie z poboru, wiec kazdy nadstawia dupe :-)

    Dysiek

  • 9. Data: 2008-01-24 22:16:20
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Dysiek pisze:

    > Hmm wydaje mi sie, ze mamy armie z poboru, wiec kazdy nadstawia dupe :-)
    >
    > Dysiek
    to byli zolnirze zawodowi (nie slyszalem o pilotach z poboru,
    przynajmniej w ostatnich latach) oni nadstawiaja dupe w "pokazach sily i
    innych pomyslach" rzadzacych np w afganistanie iraqu i innych zadupiach
    tego swiata.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 10. Data: 2008-01-24 22:26:00
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Dysiek" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm wydaje mi sie, ze mamy armie z poboru, wiec kazdy nadstawia dupe :-)

    A oficerowie i dowodzący chyba akurat najmniej...

    Pozdro Przemek