  • 11. Data: 2008-02-08 13:04:50
    Temat: Re: Tryb pracy KRS przy rejestracji
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 31 Sty, 13:45, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Prowadzić działalność możesz, ale nie możesz wystawiać faktur.
    > Rozliczenia powinieneś przeprowadzić po uzyskaniu rejestracji dla celów
    > watowskich.

    a zakupy vat?
    na czym ma polegać "możliwość prowadzenia" skoro nie moge nic kupić
    ani sprzedać?

  • 12. Data: 2008-02-08 14:00:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Feb 2008 05:04:50 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > a zakupy vat?
    > na czym ma polegać "możliwość prowadzenia" skoro nie moge nic kupić ani
    > sprzedać?

    Ale możesz zawrzeć umowę sprzedaży z odroczoną płatnością. Możesz zawrzeć
    umowę na świadczenie usług i świadczyć te usługi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 13. Data: 2008-02-08 18:40:47
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 8 Lut, 15:00, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > Ale możesz zawrzeć umowę sprzedaży z odroczoną płatnością. Możesz zawrzeć
    > umowę na świadczenie usług i świadczyć te usługi.

    prawdę mówiąc przegrzebałem trochę Internet i nie znajduję przeszkód.
    jak już zgłoszę, to na pewno można kupić coś na fakturę i odliczyć vat
    jest orzeczenie NSA (symbol ISA/Kr1218/05).
    a dlaczego nie miałbym wystawić faktury, posługując się regonem?

  • 14. Data: 2008-02-08 19:04:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Feb 2008 10:40:47 -0800, b...@g...com napisał(a):

> [...]
    > jest orzeczenie NSA (symbol ISA/Kr1218/05). a dlaczego nie miałbym
    > wystawić faktury, posługując się regonem?

    Od tego roku mało tego, że musisz sprawdzić czy kontrahent jest
    zarejestrowanym płatnikiem VAT, powinieneś też sprawdzić czy stosuje
    prawidłową stawkę tego podatku.

  • 15. Data: 2008-02-11 22:38:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008, Olgierd wrote:

    > Ale możesz zawrzeć umowę sprzedaży z odroczoną płatnością. Możesz zawrzeć
    > umowę na świadczenie usług i świadczyć te usługi.

    To stoi w sprzeczności z innymi przepisami - faktura ma być w terminie,
    jak ma być dla innej firmy to MUSI być.
    I płatnosć nie ma nic do rzeczy! (z rzadkimi wyjątkami szczególnych
    czynności), takoż podatnikiem od braku f-ry być nie przestanie...

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-02-12 07:57:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 23:38:07 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > I płatnosć nie ma nic do rzeczy! (z rzadkimi wyjątkami szczególnych
    > czynności), takoż podatnikiem od braku f-ry być nie przestanie...

    OK, masz rację - chciałem powiedzieć z odroczonym terminem wystawienia
    faktury, czyli np. umawiamy się, że faktura idzie po 3-miesięcznym
    okresie świadczenia usług.

    BTW to jest jeden z pierwszych dezyderatów Komisji Palikota, żeby można
    było na fakturze tylko REGON wystawiać.

  • 17. Data: 2008-02-12 13:19:48
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 11 Lut, 23:38, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > I płatnosć nie ma nic do rzeczy! (z rzadkimi wyjątkami szczególnych
    > czynności), takoż podatnikiem od braku f-ry być nie przestanie...

    to co, mam wystawić rachunek na kwote brutto, tak jakby vatu nie było?

  • 18. Data: 2008-02-12 13:20:39
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 12 Lut, 08:57, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > OK, masz rację - chciałem powiedzieć z odroczonym terminem wystawienia
    > faktury, czyli np. umawiamy się, że faktura idzie po 3-miesięcznym
    > okresie świadczenia usług.

    czyli de facto dzialalnosci nie moge prowadzic, tak by z tego
    wynikało :(

  • 19. Data: 2008-02-12 13:29:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 05:20:39 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > czyli de facto dzialalnosci nie moge prowadzic, tak by z tego wynikało

    Działalność prowadzisz, płatności na vat nie dostaniesz.
    Ale jak rozumiem w czasie od założenia wątku wszelkie wnioski zostały
    złożone, zostały zatem max. 2 tygodnie.

  • 20. Data: 2008-02-12 14:44:36
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 12 Lut, 14:29, Olgierd <n...@r...org> wrote:
> [...]

    wciąż nie mogę znaleźć podstawy prawnej, dlaczego nie. Jesli wykonalem
    prace, mam obowiazek wystawic fakture...
    a poza tym, zgodnie z cytowanym tu przeze mnie wczesniej orzeczeniem
    NSA, VAT od zakupów odliczać mogę. więc dlaczegóżbym nie mógł wystawić
    faktury na sprzedaż?

    > Ale jak rozumiem w czasie od założenia wątku wszelkie wnioski zostały
    > złożone, zostały zatem max. 2 tygodnie.

    złożyłem dopiero dzisiaj, bo wcześniej wojowałem z bankiem, żeby mi
    konto założył bez zameldowania.
    a panienka ze skarbowego okienka powiedziała, że NIP przyznaja dopiero
    za miesiac.