  • 11. Data: 2005-08-14 08:56:59
    Temat: Re: Trudna sprawa
    Od: "Marqvs" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ddmni5$2qm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Lokatorem, czy członkiem SM? I jakież to szanowny tatuś ma prawo do
    > mieszkania? Czy aby nie spółdzielcze-własnościowe?

    To znaczy to jest domek jednorodzinny tzw. bliźniak. a nie mieszkanie SM.

> [...]
    > przypadku drastycznego łamania przez syna zasad współzycia s[połecznego,
    > co
    > ojciec musi w sposób niewątpliwy dla sądu udowodnić. W przypadku
    > wyrzucenia
    > walizki za drzwi, syn powinien się udać na policję celem wprowadzenia go
    > powrotem do mieszkania, które z racji meldunku ma prawo uzytkować na równi
    > ojcem.
    > Już teraz powinien złozyć w prokuraturze wniosek o ściganie ojca z art.207
    > kk i o utrudnianie zamieszkania. Pójdzesz mu za świadka?

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Mysle jednak ze ganianie sie po sadach
    to bedzie trwało wiecznosc a tu chodzi zeby jakos rozwiazac ta sprawe
    szybciej. Mysle ze jak go postraszy KK to spusci z tonu. Widac kozak z niego
    a jego syn nic nie jest winien ze jest jego synem. Pomoge mu bo facet sie
    broni ( w slusznej racji) a nie atakuje.

  • 12. Data: 2005-08-14 09:26:13
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Wymeldowanie może odbyć się na podstawie postępowania administracyjnego. Ale
    wtedy trzeba udowodnić, że dana osoba nie przebywa pod danym adresem. Robi
    to policja na podstawie zlecenia od organów gminy. Dokładnie dzielnicowy.
    Wtedy wychodzi jednak na jaw, że syn mieszka. Druga droga to tak jak pisali
    poprzenicy eksmisja. I powody muszą być takie jak ktoś tu napisał i do tego
    powtarzające się. Trudno byłoby to chyba udowodnić. Może lepiej wybrać jakąś
    drogę koncylacyjną. Może należałoby się dowiedzieć o co chodzi ojcu, może o
    nieprzyczynianie się do utrzymania mieszkania? Może trzeba zapewnić, że gdy
    sytuacja się poprawi, syn wyprowadzi się? Czy jeszcze się da?? Pozdrawiam A.

  • 13. Data: 2005-08-14 10:25:09
    Od: "Marqvs" <g...@o...pl>

    Użytkownik "ania " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Może lepiej wybrać jakąś
    > drogę koncylacyjną. Może należałoby się dowiedzieć o co chodzi ojcu, może
    > nieprzyczynianie się do utrzymania mieszkania?

    Nieprzyczynianie sie do utrzymania mieszkania?? A czy to jest warunek
    konieczny mieszkania? No ale z tego co wiem to przyczynia sie tylko nie wiem
    w jakim stopniu.

  • 14. Data: 2005-08-14 12:22:54
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 14/08/2005 08:15, Anna Kwiecińska wrote :
    > Użytkownik "Marqvs" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    ta.pl> napisał w

> [...]
    > powrotem do mieszkania, które z racji meldunku ma prawo uzytkować na równi z

    Nieprawda. Fakt stałego meldunku jest bez znaczenia. Istotne znaczenie
    ma fakt, że rzeczywiście mieszka. Było o tym wielokrotnie na tej grupie
    -- polecam lekturę ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    Pragnę zauważyć, że Policja nie jest uprawniona do wprowadzania siłą do
    mieszkania. Od tego jest komornik na podstawie ważnego tytułu
    wykonawczego. Tytuł uzyskać można na podstawie powództwa z art. 478 kpc.
    Jeśli Policja siłą wprowadzi do mieszkania, to Policjantom grozi
    postępowanie o przekroczenie uprawnień.

    > Już teraz powinien złozyć w prokuraturze wniosek o ściganie ojca z art.207
    > kk i o utrudnianie zamieszkania. Pójdzesz mu za świadka?

    Moim zdaniem brak znamion. Trudno przyjąć zachęcanie, przekonywanie,
    naleganie i naciskanie 28 letniego syna do wyprowadzenia się za znęcanie
    się nad członkami rodziny. Obowiązek opieki nad dziećmi i utrzymywania
    wspólnego gospodarstwa domowego ma swoje granice.

    Reasumując -- bardzo zła rada.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 15. Data: 2005-08-14 12:37:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Fakt pokrewieństwa nie ma żadnego znaczenia. Fakt stałego meldunku
    > decydujšce.

    A jakież to ma znaczenie to zameldowanie? Bo zna mi jest opinia, że nie
    ma żadnego.

  • 16. Data: 2005-08-14 13:35:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ania " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wymeldowanie może odbyć się na podstawie postępowania
    administracyjnego. Ale
    > wtedy trzeba udowodnić, że dana osoba nie przebywa pod danym adresem.

    Zameldowanie lub nie danej osoby nie rodzi żadnego prawa do pobytu w
    lokalu. To są dwie zupełnie niezależne kwestie.

  • 17. Data: 2005-08-14 13:37:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nieprzyczynianie sie do utrzymania mieszkania?? A czy to jest warunek
    > konieczny mieszkania? No ale z tego co wiem to przyczynia sie tylko
    nie wiem
    > w jakim stopniu.

    Poniekąd tak. Ojciec z powodzeniem może synowi wyznaczyć czynsz i o ile
    czynsz ów nie będzie rażąco odbiegał od standardów, to w razie odmowy
    jego zapłacenia uzyska nawet tytuł wykonawczy na jego ściągnięcie. Co
    więcej zgodnie z prawem będzie mógł wobec nieregulowana należności taka
    umowę wypowiedzieć i eksmitować syna. Nie ma żadnego powodu, by
    pełnoletni syn miał za darmo zamieszkiwać u rodziców.

  • 18. Data: 2005-08-14 13:42:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name>
    napisał w wiadomości news:42ff379a$1@news.home.net.pl...

> [...]
    kpc.
    > Jeśli Policja siłą wprowadzi do mieszkania, to Policjantom grozi

    Dla porządku, bo w tym szczególnym wypadku masz oczywiście rację, ale
    ogólnie już nie. Jeśli w związku z zajęciem lokalu doszło do
    przestępstwa to policja spokojnie może delikwenta z mieszkania
    wyprowadzić. Tak się stanie, jakby jakiś bezdomny załóżmy wszedł przez
    okno do kogoś i powiedział, ze teraz będzie tu mieszkał. Nikt go
    eksmitować nie będzie, tylko zostanie wywalony i jeszcze na kark spadnie
    mu postępowanie karne za naruszenie miru domowego. W takim wypadku
    oczywiście policja ma nie tylko prawo, ale i obowiązek gościa wywalić.

> [...]
    > się nad członkami rodziny. Obowiązek opieki nad dziećmi i utrzymywania
    > wspólnego gospodarstwa domowego ma swoje granice.

    Jestem dokładnie tego samego zdania. Nie ma żadnego powodu, by
    pełnoletni zdrowy człowiek zamieszkiwał za darmo u swoich rodziców.

  • 19. Data: 2005-08-14 14:51:54
    Od: "Adamus" <a...@a...com>

    siarap !

  • 20. Data: 2005-08-14 15:23:13
    Od: "Marqvs" <g...@o...pl>

> [...]
    > umowę wypowiedzieć i eksmitować syna. Nie ma żadnego powodu, by
    > pełnoletni syn miał za darmo zamieszkiwać u rodziców.

    No to zajebiscie. Teraz jakis przyszly ojciec jak to przeczyta powinien
    narobic 10-cioro dzieci. A potem jak dorosna to beda mu placici czynsz i
    bedzie zbijał niezła kase. I nie bedzie musial pracowac bo dostanie
    10-krotny czynsz od dzieci-lokatorów. Zyc nie umierac i w dodatku narobic
    mnostwo dzieci. Jak widac bedzie to niezly interes.

    Pieknie to wymysliles.