  • 1. Data: 2005-08-12 18:18:08
    Temat: Kara za nieterminową opłatę za studia
    Od: Edek <e...@o...pl>

    Witam wszystkich
    Otóż mój problem polega na tym, że uczelnia w której kończyłem studia
    podyplomowe odmówiła mi wydania świadectwa ukończenia studiów do momentu
    uregulowania kary umownej za siedmiomiesięczną zwłokę w wysokości 520 zł.
    P-kt 7 tej umowy mówi - cyt." W sytuacji nieterminowego uniszczenia
    wpłat student zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości
    20,-zł za kazdy miesiąc zwłoki".
    W/g mnie powinieniem zapłacić 140 zł, a Dziekanat poiformował mnie że
    nalicza wielokrotność za każdy miesiąc.
    Jak mam rozumieć tę interpretacje i co mogę zrobić w tej sprawie.

    dzięki i pozdrawiam Edek

  • 2. Data: 2005-08-12 19:10:32
    Temat: Re: Kara za nieterminową opłatę za studia
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kazdy miesiąc zwłoki".
    > W/g mnie powinieniem zapłacić 140 zł, a Dziekanat poiformował mnie że

    i dobrze myslisz, wynika to z umowy, a swiadctwoi oddac musza, idz do
    dziekanatu
    i ponownie popros jezeli nie wydadza (najlepiej z dyktafonem). poinformuj
    rozmowczynie ze popelnila przestepstwo z
    Art. 276. kodeksu karnego

    Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument,
    którym

    nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    do lat 2.

    powinna szybko zdanie zmienic

    P.

  • 3. Data: 2005-08-12 19:12:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > powinna szybko zdanie zmienic

    a jezlei niezmieni odz na policje. Zaden punkt w regulaminie mowiacy o
    mozliwosci przetrzymania swiadectwa
    nie bedzie wazny poniewaz bedzie sprzeczny z prawem.

    P.

  • 4. Data: 2005-08-12 20:16:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Edek" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze uczelnia świadectwa przetrzymywać jako zastawu prawa nie ma,
    bowiem nie jest to rzecz ruchoma. Było na grupie wiele razy.

    Po drugie nie piszesz czy ta 7-mio miesięczna zwłoka dotyczyła 1 raty,
    czy 7 rat, bo jak siedmiu, to o ile w umowie się odwołują do każdej
    raty, to wyszło by: (7 + 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1) * 20 zł = 560 zł. Ale to
    już kwestia cywilnoprawna i uczelnia może Cię pozwać do sądu o zapłatę.

  • 5. Data: 2005-08-12 20:38:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Po drugie nie piszesz czy ta 7-mio miesięczna zwłoka dotyczyła 1 raty,
    > czy 7 rat, bo jak siedmiu, to o ile w umowie się odwołują do każdej
    > raty, to wyszło by: (7 + 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1) * 20 zł = 560 zł.

    jak Tys to wyliczyl? Jasno jest napisane 20 zl za kazdy miesieac zwloki,
    20 + 20 + 20 +20 +20 +20 +20 = 140 + czesne (jezlei nie bylo zaplacone)

    P.

  • 6. Data: 2005-08-12 20:44:13
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Przemek R...:
    > jak Tys to wyliczyl? Jasno jest napisane 20 zl za kazdy miesieac zwloki,
    > 20 + 20 + 20 +20 +20 +20 +20 = 140 + czesne (jezlei nie bylo zaplacone)

    Bardzo prosto. Za kazda rate 2 dychy na miesiac. Dlatego musisz podac, czy w
    regulaminie jest jeszcze cos na ten temat oprocz punktu 7., ktory, w mojej
    ocenie, jest niewystarczajacy do naliczania odsetek ichnim sposobem.
    Pozdr. Dulek

  • 7. Data: 2005-08-12 20:44:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> wrote:

    > jak Tys to wyliczyl? Jasno jest napisane 20 zl za kazdy miesieac zwloki,
    > 20 + 20 + 20 +20 +20 +20 +20 = 140 + czesne (jezlei nie bylo zaplacone)

    Jeśli nie płacił za 7 rat, to od pierwszej raty 140 zł (7 miesięcy zwłoki),
    od drugiej raty 120 zł (6 miesięcy), itd. Zależy jak oni to liczą.

    P.

  • 8. Data: 2005-08-12 21:07:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:ddj1be$jv0$1@inews.gazeta.pl...

    > jak Tys to wyliczyl? Jasno jest napisane 20 zl za kazdy miesieac
    zwloki,
    > 20 + 20 + 20 +20 +20 +20 +20 = 140 + czesne (jezlei nie bylo
    zaplacone)

    Potraktowałem każdą ratę czesnego jako osobną należność. Jeśli w umowie
    nic innego nie pisze, to nie widzę powodu, by tego nie czynić.

  • 9. Data: 2005-08-12 21:13:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Jeśli nie płacił za 7 rat, to od pierwszej raty 140 zł (7 miesięcy
    > zwłoki),
    > od drugiej raty 120 zł (6 miesięcy), itd. Zależy jak oni to liczą.

    ok zajarzylem :-)

    P.

  • 10. Data: 2005-08-12 21:13:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Potraktowałem każdą ratę czesnego jako osobną należność. Jeśli w umowie
    > nic innego nie pisze, to nie widzę powodu, by tego nie czynić.

    ok ok juz zajarzylem :)