    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trudna sprawa
    Date: Sun, 14 Aug 2005 15:42:06 +0200

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name>
    napisał w wiadomości news:42ff379a$1@news.home.net.pl...

    > Nieprawda. Fakt stałego meldunku jest bez znaczenia. Istotne znaczenie
    > ma fakt, że rzeczywiście mieszka. Było o tym wielokrotnie na tej
    grupie
    > -- polecam lekturę ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    > Pragnę zauważyć, że Policja nie jest uprawniona do wprowadzania siłą
    do
    > mieszkania. Od tego jest komornik na podstawie ważnego tytułu
    > wykonawczego. Tytuł uzyskać można na podstawie powództwa z art. 478
    kpc.
    > Jeśli Policja siłą wprowadzi do mieszkania, to Policjantom grozi
> [...]

    Dla porządku, bo w tym szczególnym wypadku masz oczywiście rację, ale
    ogólnie już nie. Jeśli w związku z zajęciem lokalu doszło do
    przestępstwa to policja spokojnie może delikwenta z mieszkania
    wyprowadzić. Tak się stanie, jakby jakiś bezdomny załóżmy wszedł przez
    okno do kogoś i powiedział, ze teraz będzie tu mieszkał. Nikt go
    eksmitować nie będzie, tylko zostanie wywalony i jeszcze na kark spadnie
    mu postępowanie karne za naruszenie miru domowego. W takim wypadku
    oczywiście policja ma nie tylko prawo, ale i obowiązek gościa wywalić.

    > Moim zdaniem brak znamion. Trudno przyjąć zachęcanie, przekonywanie,
    > naleganie i naciskanie 28 letniego syna do wyprowadzenia się za
    znęcanie
    > się nad członkami rodziny. Obowiązek opieki nad dziećmi i utrzymywania
    > wspólnego gospodarstwa domowego ma swoje granice.

    Jestem dokładnie tego samego zdania. Nie ma żadnego powodu, by
    pełnoletni zdrowy człowiek zamieszkiwał za darmo u swoich rodziców.