  • 1. Data: 2005-08-12 20:20:13
    Temat: Art. 68 (2) KC - naprawde tak jest ???
    Od: c...@v...pl

    Art. 68 (2) KC:
    Jeżeli przedsiębiorca otrzymał od osoby, z którą pozostaje w stałych stosunkach
    gospodarczych, ofertę zawarcia umowy w ramach swej działalności, brak
    niezwłocznej odpowiedzi poczytuje się za przyjęcie oferty.

    Wyobraźmy sobie taką sytuacje:
    1. Mam firmę handlową, współpracuję z kilkudziesięcioma kontrahentami.
    2. Przesyłam im ofertę, gdzie podnoszę ceny, stwierdzam że mogą kupować tylko
    ode mnie, a gdyby chcieli zrezygnować z umowy, płacą milion złotych, tego typu
    kwiatki.
    3. Większość wyrzuca ofertę do kosza - w końcu to tylko oferta (propozycja).
    4. Czekam tydzień (no, może dwa) i jestem ustawiony na całe życie.

    Mam nadzieję, że się mylę, bo inaczej wcześniej czy później ktoś taki numer wytnie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-12 21:06:35
    Temat: Re: Art. 68 (2) KC - naprawde tak jest ???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Mam nadzieję, że się mylę, bo inaczej wcześniej czy później ktoś taki
    numer wytnie.

    I utknie na etapie postępowania przed sądem, gdzie sąd uzna, ze jest to
    niezgodne z zasadami współżycia społecznego. Ponadto Twoja oferta tak
    naprawdę będzie ważna tylko w odniesieniu do podniesienia cen. Bo już
    trudno uznać za typową transakcje \zakaz dokonywania zakupów u innych
    przedsiębiorców.

  • 3. Data: 2005-08-13 05:16:34
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > gospodarczych, ofertę zawarcia umowy w ramach swej działalności, brak
    > niezwłocznej odpowiedzi poczytuje się za przyjęcie oferty.

    ten przepis a takiej czy innej formi jest juz dosyc dawno i nikt jakos
    takiego numeru nie wycial... trzeba do tego podchodzi racjonalnie

  • 4. Data: 2005-08-13 07:19:11
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik <c...@v...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Nie, tak nie jest

    Kluczowe jest znaczenie słowa oferta.
    Zastanów się co można oferowac w ramach swojej działalnośc?
    Na pewno nie możesz nikomu oferować kary, allbo zakazu.

    Nie kombinuj za bardzo :-)

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2005-08-13 08:00:28
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Nie kombinuj za bardzo :-)

    niech kombinuje, to świadczy o inteligencji

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911