  • 11. Data: 2009-04-30 18:18:11
    Temat: Re: Termin przechowywania rachunkow
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 29 Kwi, 15:04, tomjas <t...@W...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    > Jak dlugo musze przechowywac rachunki za prad, gaz, wode, tel.,
    > internet, itp.? Chodzi mi o konkretna sytuacje kiedy np zaklad
    > energetyczny moze sie do mnie zwrocic o udowodnienie uregulowania
    > jakiegos dawnego rachunku.

    Najbezpieczniej 3 lata.
    Za internet (jesli korzystasz z ulgi podatkowej) 5 lat, a w wersji
    "bezpieczniej" 6 lat.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 12. Data: 2009-05-01 10:18:08
    Od: "p" <...@r...tu>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...
    > "bezpieczniej" 6 lat.

    A kwitki za ZUS do usr*ej smierci .:-(

  • 13. Data: 2009-05-03 19:07:25
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 1 May 2009 12:18:08 +0200, p napisał(a):

    > A kwitki za ZUS do usr*ej smierci .:-(

    Idealny przykład na rozweselenie przed koncem dnia poprzedzającego nowy
    tydzień pracy dla urzędu, który ssie z naszych pensji :)

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 14. Data: 2011-01-26 18:39:52
    Od: "Peri" <e-karol@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Rachunki rachunkami. Powiedzcie mi jak długo powinienem trzymać wypowiedzenie umowy o
    świadczenie usług internetowych. Mam bowiem przypadek ze w2006 złożyłem wypowiedzenie
    umowy a na koniec 2010 roku dostaję sądowy nakaz zapłaty abonamentu za okres
    ostatnich 3 lat.

  • 15. Data: 2011-01-27 09:25:37
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Użytkownik "Peri" <e-karol@WYTNIJ_TOo2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadek ze w2006 złożyłem wypowiedzenie umowy a na koniec 2010 roku
    > dostaję sądowy nakaz zapłaty abonamentu za okres ostatnich 3 lat.

    Należność jest przedawniona. Natomiast jak cię podadzą do sądu i otrzymasz
    nakaz zapłaty to musisz wnieść sprzeciw - powołując się na 1) wypowiedzenie
    2) przedawnienie. Cała filozofia. Przerabiam podobny temat z link4 tyle że
    sprawa z 2008 roku więc o przedawnieniu mowy nie ma. Grzecznie im napisałem,
    że wypowiedziałem umowę w ciągu 30 dni od jej zawarcia na co pozwala KC i
    zamiast 670 zł + oodsetki należy się im za 10 dni ubezpieczenia. Jak mnie
    oleją to w sądzie wygram.

  • 16. Data: 2011-01-27 09:55:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 10:25, NieJorgnijSie pisze:

> [...]
    > zawarcia na co pozwala KC i zamiast 670 zł + oodsetki należy się im za
    > 10 dni ubezpieczenia. Jak mnie oleją to w sądzie wygram.

    Nie za bardzo zrozumiałeś.

    10 lat temu wypowiedziałeś umowę na internet.

    Do kiedy masz trzymać wypowiedzenie, aby uchronić się przed nakazem
    zapłaty za należności sprzed roku?

    Wygląda na to, że do końca życia.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-01-27 11:04:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > 10 lat temu wypowiedziałeś umowę na internet.
    >
    > Do kiedy masz trzymać wypowiedzenie, aby uchronić się przed nakazem
    > zapłaty za należności sprzed roku?
    >
    > Wygląda na to, że do końca życia.

    Nie wystarczy 10 lat od zawarcia umowy ?

  • 18. Data: 2011-01-27 11:27:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 12:04, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie wystarczy 10 lat od zawarcia umowy ?

    A to po 10 latach od zawarcia umowy bieżące należności się natychmiast
    przedawniają?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-01-27 17:29:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A to po 10 latach od zawarcia umowy bieżące należności się natychmiast
    > przedawniają?

    Z czego te bieżące należności ?

  • 20. Data: 2011-01-27 17:33:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Sty, 10:55, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > 10 lat temu wypowiedziałeś umowę  na internet.
    >
    > Do kiedy masz trzymać wypowiedzenie, aby uchronić się przed nakazem

    Potrzymac papier do konca przedawnienia, a pozniej tylko kompia
    elektroniczna w .pdf.

    Lepiej sie chyba nie da - bo jak by bylo trzeba trzymac papiery do
    konca zycia to przed emerytura by sie kazdy niezlugo magazynu pod
    miastem dorobil ;)

    Pozdrawiam
    Rafal