  • 1. Data: 2009-04-29 09:52:39
    Temat: bank żąda wyciągu z konta
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Mam pytanko z czystej ciekawości więc nie piszcie komentarzy typu
    "wybierz inny bank" ;)

    Chcę wsiąść kredyt. Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące.
    Czy ma prawo? Zaświadczenie z pracy o zarobkach - jasne, o ewentualnych
    obciążeniach - jasne ale czy muszą wiedzieć w którym sklepie robię
    zakupy i ile tam wydaje, co kupuję na allegro itp? W końcu takie
    informacje, oprócz tych wiadomych z innych źródeł (zaświadczenia o
    zarobkach) widnieją na wyciągu i to chyba moja prywatna sprawa. Wiedzą,
    gdzie pracuję, ile zarabiam, jakie mam wydatki(pożyczki, inne kredyty,
    obciążenia) to po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją prywatność IMO?

  • 2. Data: 2009-04-29 09:55:32
    Temat: Re: bank żąda wyciągu z konta
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 29 Kwi, 11:52, miffy <n...@n...pl> wrote:
    >po po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją prywatność IMO?

    Volenti non fit iniuria

  • 3. Data: 2009-04-29 10:07:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    miffy pisze:

    > Czy ma prawo?

    Ma. A ty masz prawo się nie zgodzić i nie dostać kredytu.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-04-29 10:07:20
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    miffy pisze:

    > Chcę wsiąść kredyt.

    co to znaczy "wziąść"?
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 5. Data: 2009-04-29 10:09:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 12:07:20 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > co to znaczy "wziąść"?

    Przegiąłeś ;-)
    Ale przyznam, że też miałbym problem z przepisaniem tego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-04-29 10:09:53
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "miffy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:gt981e$7f4$1@news.onet.pl...

    > Chcę wsiąść kredyt. Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące. Czy
    > ma prawo?

    Niestety tak.
    Wynika to z obowiązku właściwej oceny ryzyka.

    > Zaświadczenie z pracy o zarobkach - jasne, o ewentualnych obciążeniach -
    > jasne ale czy muszą wiedzieć w którym sklepie robię zakupy i ile tam
    > wydaje, co kupuję na allegro itp?

    Ale ich nie obchodzi gdzie i jakie zakupy robisz, tylko jakiego circa rzędu
    są Twoje wydatki na życie.
    Jeśli okaże się, że wydajesz niemal wszystko to, co zarobisz, to bank może
    odmówić Ci udzielenia kredytu, z obawy, że nie będziesz miał go z czego
    spłacać.

    > Wiedzą, gdzie pracuję, ile zarabiam, jakie mam wydatki(pożyczki, inne
    > kredyty, obciążenia) to po co im ten wyciąg z konta, naruszający moją
    > prywatność IMO?

    Bo nie wiedzą, ile circa wydajesz na_życie_ (kiedyś każdy bank przyjmował,
    że góra 500 zł i teraz mamy tego efekty).
    Jeśli tak bardzo doskwiera Ci fakt, że bank będzie wiedział, że zrobiłeś
    zakupy w Biedronce czy w sklepie z bielizną erotyczną, to nie rób przez 3
    miesiące zakupów kartą, tylko gotówką. Albo zmień bank ;-) Przy czym obawiam
    się, że nie znajdziesz takiego, który by tych wyciągów nie żądał. Zasady
    udzielania kredytów zaostrzyły się niewyobrażalnie.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-04-29 10:11:13
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Przegiąłeś ;-)
    > Ale przyznam, że też miałbym problem z przepisaniem tego.

    I tak dobrze, że nie "wziońść", bo taki kwiatek też widziałam ;-)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 8. Data: 2009-04-29 10:18:26
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Emka pisze:

> [...]
    > odmówić Ci udzielenia kredytu, z obawy, że nie będziesz miał go z czego

    Jasne ale z drugiej strony, skoro nie mam żadnych zobowiązań, co miesiąc
    zostaje mi sporo kasy to mogę sobie pozwolić na jakieś extra wydatki
    typu zakupy w sklepie erotycznym ;) co nie znaczy, że są to wydatki
    obowiązkowe ale takie z których rezygnuję na rzecz spłaty kredytu. W
    końcu są sprawy ważne i ważniejsze ;)

  • 9. Data: 2009-04-29 10:25:05
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I tak dobrze, że nie "wziońść", bo taki kwiatek też widziałam ;-)

    Do mnie koleżanka (kiedyś kujon w podstawówce) napisała "wezniesz". Wszystko
    mi opadło, z rękami włącznie...

    Artur.

  • 10. Data: 2009-04-29 10:26:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Funaki pisze:

    > Wszystko mi opadło, z rękami włącznie...

    A doprecyzuj jeszcze co przedtem ci stało :) ?

    --
    @2009 Johnson