  • 1. Data: 2009-04-29 11:30:37
    Temat: Wypowiedzenie warunkow z powodu likwidacji
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Otrzymaliśmy wypowiedzenie warunków umowy (likwidacja działu) z propozycją
    nowych warunków (oczywiście dla nas niekorzystnych, ale nie o to tu chodzi).
    Okres po jakim mają zacząć obowiązywać nowe warunki to 3 m-ce.
    Mamy 1,5 m-ca na odrzucenie propozycji, co w tym przypadku oczywiście
    powoduje wypowiedzenie z odprawą.

    Problem polega na tym jaki jest status pracownika w okresie tego 3
    miesięcznego stanu wypowiedzenia.
    Pracodawca upiera się, że na ten czas dostaniemy nowy (tymczasowy?) zakres
    obowiązków i zostaniemy włączeni w strukturę innego działu
    (ponadto każdy z nas ma zapisaną podległość służbową w zakresie obowiązków)
    My natomiast twierdzimy, że nowy zakres obowiązków będzie dla nas wynikał
    dopiero po przyjęciu tych nowych warunków, czyli za 3 m-ce,
    co bezpośrednio wynika z zapisu w warunkach wypowiedzenia.
    Trcohę to wszystko mało logiczne - a co by było gdybyśmy odmówili przyjęcia
    tych nowych tymczasowych warunków? Dadzą nam ponowne wypowiedzenia?

    Szukałem w sieci, ale temat chyba nietypowy. Może ktoś z Was się z czymś
    takim zetknął?

  • 2. Data: 2009-04-29 11:32:11
    Temat: Re: Wypowiedzenie warunkow z powodu likwidacji
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:30:37 +0200, Janko napisał(a):

> [...]
    (...)
    > Szukałem w sieci, ale temat chyba nietypowy. Może ktoś z Was się z czymś

    Temat typowy, pracodawca chce skorzystać z art. 42 par. 4 kp (tzw.
    delegowanie).

    Może to zrobić (na warunkach wskazanych w przepisie), aczkolwiek nie może
    to oznaczać zmniejszenia wynagrodzenia pracowników w okresie delegacji

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-29 19:23:39