  • 31. Data: 2011-01-29 11:17:13
    Temat: Re: Termin przechowywania rachunkow
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cyklista napisal:
    > nieistnienie zobowiązania. (pytanie tylko po jakim czasie taki ZE
    > niszczy faktury)

    A w czym problem dla ZE wydrukować taką fakturę DZISIAJ?
    Od dawna mają uprawnienia, podobnie jak telekomy, do przechowywania
    faktur w formie zapisu cyfrowego.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 32. Data: 2011-01-29 12:45:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > A w czym problem dla ZE wydrukować taką fakturę DZISIAJ?
    > Od dawna mają uprawnienia, podobnie jak telekomy, do przechowywania
    > faktur w formie zapisu cyfrowego.

    elektronicznych też się wiecznie nie przechowuje, pytanie ile je trzymają?

  • 33. Data: 2011-01-30 00:55:04
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik Jacek_P napisał:

> [...]
    > faktur w formie zapisu cyfrowego.

    elektronicznych też się wiecznie nie przechowuje, pytanie ile je trzymają?
    ____________________________

    Nie na tym spór polega, zreszta on (jeszcze) nie stanął przed sądem, tylko
    wydana była, w związku z moją skargą na zdjęcie (tzw. karne) gazomierza,
    decyzja prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, co nie jest rzeczą bagatelną,
    bo to jeden z centralnych organów administracji państwa.
    Uznał on w niej, że faktycznie roszczenie gazowni sprzed 11 lat jest
    przedawnione, ale skoro zapłacenia spornej kwoty 19,20 gr przed 11 laty nie
    byłem w stanie dowieść to ono istnieje (chociaż gazownia ani mnie, ani jemu
    fizycznie faktur nie przedstawiała, tylko swoje zapisy ksiegowe), a zatem
    gazownia, choc nie ma już mozliwości skutecznie dochodzić tego roszczenia
    przed sądem to ma prawo przerwać mi dostawy gazy do czasu zapłacenia tej
    kwoty, odsetek i karnej opłaty za przywrócenie dostaw, co oczywiście w
    praktyce stoi w rażącej sprzeczności z całą koncepcją instytucji
    przedawnienia roszczeń.

  • 34. Data: 2011-01-30 18:36:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    p 47 napisał(a) :
> [...]
    > przed sądem to ma prawo przerwać mi dostawy gazy do czasu zapłacenia tej
    > kwoty, odsetek i karnej opłaty za przywrócenie dostaw,

    To równie dobrze mogą żądać zapłaty jakiejś urojonej kwoty po 25
    latach od powstania rzekomego długu i w rezultacie odciąć gaz.

    > co oczywiście w
    > praktyce stoi w rażącej sprzeczności z całą koncepcją instytucji
    > przedawnienia roszczeń.

    Dokładnie. Mrożek się kłania.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 35. Data: 2011-01-31 11:42:38
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Rafal M napisał:

    > Potrzymac papier do konca przedawnienia, a pozniej tylko kompia
    > elektroniczna w .pdf.

    Mam pewne wątpliwości, czy skan dokumentu będzie dla sądu dokumentem,
    ale może niech się mądrzejsi wypowiedzą.

    > Lepiej sie chyba nie da - bo jak by bylo trzeba trzymac papiery do
    > konca zycia to przed emerytura by sie kazdy niezlugo magazynu pod
    > miastem dorobil ;)

    Jesteś pewien, że nie ścigną spadkobierców?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 36. Data: 2011-01-31 11:47:00
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik p 47 napisał:

> [...]
    > prawo do egzekucji zobowiązania wygasło juz dawno (zgodnie z KC) ale
    > jako ze ono (zobowiązanie ) wg gazowni istnieje to ma ona zawsze prawo z
    > tego powodu do przerwania dostaw i tu żadne przedawnienie roszczeń nie
    > istnieje. A zatem każdy z nas może byc znienacka postawiony w sytuacji,
    > gdy np ktoś w zakładzie energetycznym, czy gazowni wymysli sobie, ze
    > przed 20 laty nie zapłaciłeś im powiedzmy 1000 zł i dopóki tego nie
    > zapłacisz to nie będziesz miał dostaw pradu czy gazu.. A przedawnienie
    > to obowiazuje tylko w sądzie (a przeciez sadownie to oni nic nie chcą) ,

    Z tego co piszesz wynikało by, że wszelkie pokwitowania należy trzymać w
    nieskończoność, a przelewy internetowe drukować i również dołączać do
    segregatora.
    Tylko jak to odtworzyć?

    --
    Pozdrawiam,