  • 1. Data: 2003-07-16 21:17:29
    Temat: Telefony z zagranicy - oplaty celne i inne problemy ;-)
    Od: vkarter <v...@p...onet.pl>

    Witam !
    Nie wiem czy na tej grupie ten temat jest odpowiedni ale nie szkodzi
    zapytac. Dostalem od pewnej osoby majacej firme (z telefonami) w
    Niemczech propozycje zakupu telefonow (od 100 do 1000 sztuk).
    Ceny sa za sztuke sa lekko tansze ale przy takich ilosciach to duzy
    zysk.
    Ale problem pojawia sie na granicy :
    Chcialbym zapytac czy osoba prywatna moze zamowic z firmy w Niemczech
    np. 100 sztuk telefonow ? Czy na granicy sa jakies limity dla osob
    prywatnych ?? Jakie oplaty ponosilbym ? Bo z tego co slyszalem jesli
    ktos ma firme w Polsce to wtedy moze takie ilosci zamawiac i placi
    jedynie za odprawe (120 zl ?) oraz cene magazynowania.
    Jesli ktos ma komis w Polsce to tez moze zamawiac wieksze ilosci czy
    rowniez placi jakies dodatkowe oplaty ?
    Chodzi o to ze ta sama firma ma siedzibe w Polsce ale tutaj do cen
    doliczany jest 22% VAT wiec ceny sa za wysokie dlatego pytam o koszty
    zamowienia telefonow z zagranicy.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-07-17 07:33:09
    Od: "pP" <x...@x...pl>

    Uzytkownik "vkarter" <v...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Chodzi o to ze ta sama firma ma siedzibe w Polsce ale tutaj do cen
    > doliczany jest 22% VAT wiec ceny sa za wysokie dlatego pytam o koszty

    Jesli ktos ma firme i jest odprawa celna, to placi agencji celnej za odprawe
    (niekoniecznie akurat 120 zl) oraz naliczony podatek importowy (jesli jest
    VATowcem, to moze go sobie pózniej odliczyc). Czasem jeszcze moze dojsc do
    zaplaty clo. Cena magazynowania - hmm, to zalezy, trzeba odprawiac szybko, to
    moze jej nie bedzie...

  • 3. Data: 2003-07-17 07:45:49
    Od: vkarter <v...@p...onet.pl>

    >Jesli ktos ma firme i jest odprawa celna, to placi agencji celnej za odprawe
    >(niekoniecznie akurat 120 zl) oraz naliczony podatek importowy (jesli jest
    >VATowcem, to moze go sobie pózniej odliczyc).
    Tylko jak sie ma sprawa z osoba prywatna ?
    >Czasem jeszcze moze dojsc do zaplaty clo. Cena magazynowania - hmm, to zalezy,
    trzeba odprawiac szybko, to
    >moze jej nie bedzie...

    Jesli w ten sam dzien towar zostanie odebrany to cena magazynowania
    nie jest doliczana...(chyba)

    Chcialbym po prostu wiedziec jakie oplaty na granicy ponosi firma
    zamawiajac np 100 sztuk telefonow a jakie koszty ponosi osoba prywatna
    (o ile moze takie ilosci zamawiac)

  • 4. Data: 2003-07-17 07:56:47
    Od: "ToK" <t...@a...waw.pl>

    !
    > np. 100 sztuk telefonow ? Czy na granicy sa jakies limity dla osob
    > prywatnych ??

    - Towar, którego ilosc wskazuje na przeznaczenie handlowe moga zglaszac
    tylko podmioty gospodarcze.
    -Jesli chodzi o ulgi celne dla podróznych przyjezdzajacych do Polski, jest
    to 175 EUR. Tzn, ze wartosc wszystkich towarow zakupionych za granica, ktore
    podrozny przywozi do Polski musi miescic sie w tej kwocie. Jesli wartosc
    jest wieksza, nalezy zglosic to celnikom na "czerwonej linii", no i zaplacic
    celko + VAT od wartosci towaru.

    Jakie oplaty ponosilbym ? Bo z tego co slyszalem jesli
    > ktos ma firme w Polsce to wtedy moze takie ilosci zamawiac i placi
    > jedynie za odprawe (120 zl ?) oraz cene magazynowania.

    Clo na telefony: bezprzewodowe 0%, VAT-22% oblicza sie od wartosci towaru
    podana na faktorze, to cale koszty odprawy celnej.

    > Jesli ktos ma komis w Polsce to tez moze zamawiac wieksze ilosci czy
    > rowniez placi jakies dodatkowe oplaty ?

    - moze (patrz wyzej), oplaty - patrz wyzej

    Pozdrawiam

    Celnik