  • 1. Data: 2002-08-01 10:56:24
    Temat: przywłaszczenie domeny
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Kiedyś wykonywałem pewnemu klientowi serwis internetowy.
    Zarejestrowałem na siebię domenę (nazwisko klienta.com),
    klient za tą domenę zapłacił
    przelewem. Serwis wykonałem. W miedzyczasie ów klient
    doniósł mi 3 razy więcej materiałów,
    więc musiałem ten serwis przerobić do tego stopnia, że
    powstał serwis warty ponad 10000 pln
    netto. Klient nie chciał zapłacić, więc odmówiełm mu
    umiesczenia serwisu na serwerze.
    Przpychanki takie trwały około 2 miesięcy, aż do momentu,
    kiedy mój klient wykorzystał
    swoje znajomośći z moim szefem i pod groźbą zwolnienia z
    pracy, musiałem mu ten serwis umieścić.
    Mój klient wyciął mi jeszcze jeden numer: zatelefonwał do
    firmy, gdzie kupiłem mu serwer wirtualny
    i zmienił mi hasło dostępu do tego serwera, tak aby
    uniemożliwić mi umieszczenie serwisu na tym serverze.
    W rezultacie mnie i tak zwolniono z pracy a serwis jest
    postawiony na domenie zarejestrowanej na moje dane.
    Kto w takim przypadku jest właścicielem domeny: osoba, która
    zapłaciła za tą domenę czy
    osoba na którą jest zarejestrowana.? I czy firma przez którą
    zakupiłem domenę ma prawo do uniemożliwienia mi
    decydowania w sprawach tej domeny.

    Rafał

  • 2. Data: 2002-08-01 12:51:06
    Temat: Re: przywłaszczenie domeny
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>

> [...]
    > zapłaciła za tą domenę czy
    > osoba na którą jest zarejestrowana.? I czy firma przez którą
    > zakupiłem domenę ma prawo do uniemożliwienia mi

    Jesli jest to demena .com to ma zdefiniowanego wlasciciela
    (wypelnia sie przy formularzu rejestracyjnym) oraz kontakt
    techniczny i billingowy (czyli ten kto placi). Wlasciciel
    ma priorytet nad innymi osobami wpisanymi do domeny
    i moze je zmienic. Nie wiem czy dotyczy to wszystkich
    rejestrujacych domeny, ale np. verisign przysyla haslo i login
    do strony administracyjnej. Ten kto ma takie dane moze
    zasadniczo zrobic z domena wszystko - niezaleznie od tego
    kto placi za jej utrzymanie).
    Reasumujac, wszystko zalezy od tego jak zostala zgloszona demena
    przy rejestracji.

    pozdrawiam,
    MZ

  • 3. Data: 2002-08-01 13:33:34
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > zapłaciła za tą domenę czy
    > osoba na którą jest zarejestrowana.? I czy firma przez którą
    > zakupiłem domenę ma prawo do uniemożliwienia mi

    Ten jest wlascicielem domeny kto jest wpisany jako jej dysponent. Prosze
    sprawdzis w whoisie kto jest wpisany i ta osoba moze rozporzadzac dowlnie
    domena i nikt wiecej.

    AndY

  • 4. Data: 2002-08-01 14:05:37
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał:

    > Ten jest wlascicielem domeny kto jest wpisany jako jej
    dysponent. Prosze
    > sprawdzis w whoisie kto jest wpisany i ta osoba moze
    rozporzadzac dowlnie
    > domena i nikt wiecej.

    czyli jeśli raport whois wskazuje na mnie jako właściela tej
    domeny mogę przenieść domenę na inny serwer?

    i co powieniem zrobić w takim przypadku?
    czy będę mógł sprzedać tą domenę mojemu klientowi o
    odpowiednio podwyższoną kwotę,
    biorąc pod uwagę metodę działania tego Pana jak straty jakie
    poniosłem z tytułu jego działania,
    zarówno finasowe jak i moralne?

    czy możę to złe posunięcie?

    rafał

  • 5. Data: 2002-08-01 15:22:03
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    rafal wrote:
    > czyli jeśli raport whois wskazuje na mnie jako właściela tej
    > domeny mogę przenieść domenę na inny serwer?

    Ano - możesz zmienić IP serwerów i... obecna strona gostka
    przestaje się ładować.

    > i co powieniem zrobić w takim przypadku?

    Na podstawie jakiej umowy pracowałeś i robiłeś ten serwis?
    Bo jeśli nie była to umowa o pracę to po prostu pociągnąłbym
    gości z tytułu naruszenia praw autorskich.

> [...]
    > odpowiednio podwyższoną kwotę, biorąc pod uwagę metodę działania
    > tego Pana jak straty jakie poniosłem z tytułu jego działania,

    Jeśli ten człowiek nie ma umowy kupna-sprzedaży lub faktury od
    Ciebie na tą domenę to możesz z nią robić co Ci się żywnie podoba.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 6. Data: 2002-08-02 07:06:47
    Od: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>

> [...]

    > W rezultacie mnie i tak zwolniono z pracy a serwis jest
    > postawiony na domenie zarejestrowanej na moje dane.

    Widac ten klient ma jakies prawo do tej domeny skoro mogl zadzwonic i
    zmienic haslo. Przeczytaj dokladnie umowe.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 7. Data: 2002-08-02 07:40:41
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>
    napisał:

    > Widac ten klient ma jakies prawo do tej domeny skoro mogl
    zadzwonic i
    > zmienic haslo. Przeczytaj dokladnie umowe.

    klient zmienił sobie hasło do serwera wirualnego. serwer był
    wykupiony
    dla ttej domeny. a zmienił hasło dlatego, że nie chciał mi
    pozwolić na umieszczenie strony,
    ktorą wykonałem

    rafał

  • 8. Data: 2002-08-02 07:59:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "rafal" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wykupiony
    > dla ttej domeny. a zmienił hasło dlatego, że nie chciał mi

    Panie Rafale...

    Jesli oczekuje Pan jakiejs porady, to prosze sie "nie czaic"

    Czy to byla "umowa o prace", czy jakas inna.

    Twierdzi Pan, ze klient zmienil chaslo do serwera by uniemozliwoc Panu
    dotrzymanie umowy (z kim ? z Panem, czy pracodawca?)
    a za to pracodawca "wywalil Pana z roboty") - dobrze zrozumialem ?

    Przeciez to sie kupy nie trzyma.

    Pracodawcy nie wolno bylo zwolnic pacownika za to,
    ze klient uniemozliwil wywiazanie sie z umowy..
    Ponadto jesli to byla umowa o prace to na jakiej
    podstawie wystapil pan o zmiane ceny.....

    Nikt Panu nie pomoze, gdy wiele informacji jest "ukrytych"

    Boguslaw