  • 1. Data: 2002-08-01 10:56:18
    Temat: Mieszkanie...
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Mam takie oto pytanko.
    Wzielimy kredyt hipoteczny( ja, moja zona- wtedy narzeczona, i jej matka-glowny
    najemca)Po slubie mieszkanie matka przepisala na corke "do jej majatku
    odrebnego".Co bedzie( teoretycznie)jesli wezniemy rozwod? Czy moja sytuacja jest
    najgorsza z mozliwych tj. place kredyt(jestem przeciez kredytobiorca) a i tak
    do mieszkania mi wara( jedynym wlascicielem jest przeciez moja zona ktora
    otrzymala mieszkanie na drodze darowizny?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-08-01 12:46:09
    Temat: Re: Mieszkanie...
    Od: "Gabisa" <g...@p...onet.pl>

    > Mam takie oto pytanko.
    > Wzielimy kredyt hipoteczny( ja, moja zona- wtedy narzeczona, i jej
    matka-glowny
    > najemca)

    Jak sadze - koniecznych bylo trzech kredytobiorcow, poniewaz jeden czy dwoch
    nie mialo tzw. zdolnosci kredytowej ?

> [...]
    > do mieszkania mi wara( jedynym wlascicielem jest przeciez moja zona ktora
    > otrzymala mieszkanie na drodze darowizny?

    Jezeli byl to kredyt hipoteczny (np. na wykup mieszkania) lub pozyczka
    hipoteczna (pieniadze na dowolne cele), to zabezpieczeniem bylo mieszkanie.
    Zona otrzymala je w darowiznie (jak przypuszczam) z obciazona hipoteka. W
    razie rozwodu mieszkanie bedzie wlasnoscia zony, ale w razie nie splacania
    kredytu, bank zaspokoi swoje roszczenie z hipoteki. Chyba ze bank zadal
    dodatkowych zabezpieczen, np. weksla. Wtedy moze zajac ci wynagrodzenie.

    To prawda - nie jestes w najlepszej sytuacji. Jesli jednak nie planujesz
    rozwodu, nie jest tak zle. Mozesz tez porozmawiac z zona, zeby darowala ci
    1/2 mieszkania.

    Pozdrawiam

    gabi

  • 3. Data: 2002-08-01 13:09:11
    Od: <s...@p...onet.pl>

    (...)
> [...]
    > rozwodu, nie jest tak zle. Mozesz tez porozmawiac z zona, zeby darowala ci

    Dzięki za radę(musiałbym zapłacić podatek, bo mam już jedno "moje")- chyba, że
    masz jakieś rozwiązanie...I jeszcze jedno, jest możliwość dokupienia trochę
    metrów korytarza. I co wtedy, kto będzie ich właścicielem- żona, czy my?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2002-08-02 07:39:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    trochę
    > metrów korytarza. I co wtedy, kto będzie ich właścicielem- żona, czy my?

    Rozwiazaniem jest chyba rozszerzenie wspolnosci majatkowej.
    COS zaplacic trzeba ale nie podatek dod darowizny,
    bo jesli zona daje mezowi, to bez podatku.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-02 08:15:59
    Od: <s...@p...onet.pl>

    (...)
> [...]
    > COS zaplacic trzeba ale nie podatek dod darowizny,
    > bo jesli zona daje mezowi, to bez podatku.

    Nie do końca to rozumiem.Rozszerzenie wspólności majątkowej?Po co to wszystko?
    Mieszkanie ma 70 m2, tyle jest w akcie notarialnym i tylko tyle! Dokupując
    20 m2- to już MY kupujemy- żona i ja)-więc czyje będzie te 20 m2 ???

    Pozdrawiam
    Marek