  • 1. Data: 2004-07-20 10:58:05
    Temat: Takie sobie pytanie..
    Od: "Ula" <u...@g...pl>

    Witam!
    Może głupie, ale od którego roku funkcjonuje pakiet Microsoft Office??
    Po prostu w pewnej sprawie ktoś twierdzi, że pewnien dokument
    został stworzony w Wordzie w 1992 roku.
    Jeśli ktoś wie, proszę napisać.

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    Ulka

  • 2. Data: 2004-07-20 11:16:01
    Temat: Re: Takie sobie pytanie..
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 12:58:05 +0200, Ula naskrobał(a):

> [...]
    > Może głupie, ale od którego roku funkcjonuje pakiet Microsoft Office??
    > Po prostu w pewnej sprawie ktoś twierdzi, że pewnien dokument

    NTG a poza tym wcześniej był sam Word a nie office jako pakiet a i tak to
    bez znaczenia bo można stworzyć dokument dziś u stawić mu date na choćby i
    1980.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-20 11:41:31
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Sebol pisze:

> [...]
    > bez znaczenia bo można stworzyć dokument dziś u stawić mu date na choćby i

    Dae mozna ustawic, ale niemozna naprawde stworzyc za pomoca pakietu office
    dokumentu, gdy ten pakiet "nie istnial"

    Ale... jak ten czas szybko leci

    ------------

    Rok 1983

    IBM wypuszcza na rynek model IBM PC XT. Jest zbudowany na bazie
    mikroprocesora Intel 8088, posiada 128KB RAM, 40KB ROM, stację dyskietek.
    Komputer odnosi sukces. Niestety model IBM PC Jr., ze względu na swoją
    wysoką cenę, odniesie porażkę.
    Lotus Development przedstawia arkusz kalkulacyjny Lotus 1-2-3 przeznaczony
    dla komputera IBM PC. Zastąpi on program VisiCalc, odnosząc ogromny sukces.
    Microsoft zapowiada system Interface Manager (potem nazwa zostanie zmieniona
    na Windows) i zapowiada jego premierę na kwiecień 1984.
    Microsoft wprowadza MS-DOS 2.0. Został on napisany zupełnie od nowa.
    Innowacje w stosunku do wersji poprzedniej to m.in. wsparcie dla dysków
    twardych o pojemności 10MB, drzewiasta struktura systemu plików.
    Microsoft ogłasza premierę edytora tekstu Microsoft Word 1.0, który stanie
    się najpopularniejszym narzędziem tego typu. Jego cena to 375 dolarów, lub
    475 w komplecie z myszą Microsoft Mouse.

    --------------------
    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-20 12:24:23
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 13:41:31 +0200, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

    > Dae mozna ustawic, ale niemozna naprawde stworzyc za pomoca pakietu
    > office
    > dokumentu, gdy ten pakiet "nie istnial"

    W 1992 r. co to mogło być? WordStar? Chi-writer?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 5. Data: 2004-07-20 12:30:53
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Falkenstein napisał(a):

    > W 1992 r. co to mogło być? WordStar? Chi-writer?

    Ja pamietam jak pisałem w Write załączonym do Win 3.11 - ale to było chyba znacznie
    później.
    Wczśniej był tylko Dos więc pewnie było coś w stylu Tag badź WordPerfect.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-07-20 12:35:27
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 14:30:53 +0200, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

    > Ja pamietam jak pisałem w Write załączonym do Win 3.11 - ale to było
    > chyba znacznie później.
    > Wczśniej był tylko Dos więc pewnie było coś w stylu Tag badź WordPerfect.

    o tak, edytor TAG.
    Te zajęcia z "informatyki" w liceum prowadzone przez pana od
    pracy-techniki, który miejscami mniej kontaktował od nas... A wszystko
    kończyło sie i tak odpaleniem jakiegoś "blockouta" czy innej ówczesnej
    gierki.

    Wszystko było pirackie, o legalnych programach czasami ktoś gdzieś
    słyszał, nikt nie słyszał natomiast o BSA a zupełnie normalnym było, że
    programy kopiuje się na bieżąco na giełdzie w każdą sobotę. Piękne czasy...

  • 7. Data: 2004-07-20 13:40:14
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 14:24:23 +0200, Falkenstein naskrobał(a):

    > W 1992 r. co to mogło być? WordStar? Chi-writer?

    W 1992 roku istniał już dawno ms-word wiec nie wiedze powodu dla którego
    nie mógł istnieć dokument w tym formacie? :>

  • 8. Data: 2004-07-20 13:44:38
    Temat: [OT] Re: Takie sobie pytanie..
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-20 14:30, Użytkownik Johnson napisał :
    > Ja pamietam jak pisałem w Write załączonym do Win 3.11 - ale to było chyba znacznie
    później.
    > Wczśniej był tylko Dos więc pewnie było coś w stylu Tag badź WordPerfect.

    WordPerfect 5.1 używany do dziś, zaleta: mieści się razem z systemem na
    dyskietce i jeszcze zostaje 200kB na tekst. W ten sposób działa
    wszędzie, czy to na kompie z Widowsem czy też z Linuksem (oprócz tylko
    tych wynalazków, które nie mają już niestety FDD)

    andy_nek

  • 9. Data: 2004-07-20 14:14:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W 1992 r. co to mogło być? WordStar? Chi-writer?

    Pamiętam, że w tym czasie był jakiś windowsowy program polski do pisania
    tekstów. Nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ale miał chyba pliki o
    rozszerzeniu *.sam. Ja pracę akurat pisałem w 1991 roku w Chi-writer. Ale
    komp, na którym pisałem nie miał dysku, więc pisałem z dyskietki. Pamiętam
    na pewno, że ci, który mieli dyski twarde mieli program pod Window's. W
    sferze podstawowych funkcji miał funkcjonalność zbliżoną do Worda pierwszych
    serii. Miał polski słownik.

    Zresztą nawet przy pomocy Notatnika systemowego można stworzyć dokument
    zbliżony wyglądem do Worda. To kwestia czcionek i czasu. Najpowszechniejsze
    czcionki, to właśnie początek lat 90-tych. A funkcje dodatkowe Worda
    przyspieszają jedynie pewne rzeczy, co nie przeszkadza w wykonaniu ich
    dowolnym innym programem. W tym czasie systemowym edytorem był chyba Write.

    Co do samego Worda, to z informacji zawartej w jego prawach autorskich
    wynika, że istnieje od 1983 roku. Ale do jakiej wersji oni się cofnęli to
    już nie wiem. W Polsce komputery PC weszły w powszechniejsze użycie gdzieś
    około 1990 roku. Przynajmniej wówczas pojawiły się na uczelniach. Początkowo
    pracowało się w DOS-ie, tak więc uważam, ze trudno będzie dowieść, ze gość
    tego nie napisał tą metodą.

  • 10. Data: 2004-07-20 16:04:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Ula" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Może głupie, ale od którego roku funkcjonuje pakiet Microsoft Office??
    > Po prostu w pewnej sprawie ktoś twierdzi, że pewnien dokument
    > został stworzony w Wordzie w 1992 roku.

    I ma racje

    "Najstarsza legalnie kupiona przeze mnie na terenie Polski wersja miała
    oznaczenie 2.0 i datę 28.11.91"
    http://tinyurl.com/4ue5b

    --
    SQLwysyn