  • 11. Data: 2004-07-20 16:06:41
    Temat: Re: Takie sobie pytanie..
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pl>

    news:cdj9cu$pef$1@inews.gazeta.pl...

    > Pamiętam, że w tym czasie był jakiś windowsowy program polski do pisania
    > tekstów. Nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ale miał chyba pliki o
    > rozszerzeniu *.sam.

    To byl Ami Pro.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 12. Data: 2004-07-20 16:07:41
    Od: LM <l...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomo?ci

    > Pamiętam, że w tym czasie był jaki? windowsowy program polski do pisania
    > tekstów. Nie mogę sobie przypomnieć nazwy, ale miał chyba pliki o
    > rozszerzeniu *.sam. Ja pracę akurat pisałem w 1991 roku w Chi-writer. Ale
    [cut]
    a nie bylo to czasem Ami Pro?
    pozdr
    LM

  • 13. Data: 2004-07-20 17:42:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004 13:41:31 +0200, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> wrote:

    >Microsoft ogłasza premierę edytora tekstu Microsoft Word 1.0, który stanie
    >się najpopularniejszym narzędziem tego typu. Jego cena to 375 dolarów, lub
    >475 w komplecie z myszą Microsoft Mouse.
    Znaczy mysza kosztowala 100$ :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 14. Data: 2004-07-20 22:38:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cdjg6d$d50$1@nemesis.news.tpi.pl>, LM wrote:
    > [cut]
    > a nie bylo to czasem Ami Pro?

    "Sam" to istotnie AmiPro Lotusa, ale to nie był program polski. Polski to
    był w tamtych czasach "Tag". Zdaje się że wersję dla windows miał również
    ale głowy nie dam. Z bardzo popularnych i mocno rozbudowanych edytorów
    epoki przed i wczesnowordowej, był jeszcze Word Perfect.
    Aaaa, było coś jeszcze chyba polskiego pod windows... qrtekst zdaje się
    to się zwało.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2004-07-20 23:35:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:9t6kdc.osm.ln@ziutka.router...

    > "Sam" to istotnie AmiPro Lotusa, ale to nie był program polski.

    Nie upieram się. Ale w każdym razie była wersja, w której po polsku dawało
    się pisać. Wielu pisało prace dyplomowe. W tym okresie pisanie z naszymi
    literkami wcale nie było standardem.

    > Polski to był w tamtych czasach "Tag".

    Pamiętam. Ale to pod dos.

    > Zdaje się że wersję dla windows miał również ale głowy nie dam.

    Nie spotkałem się, ale nie wykluczam.

    > Z bardzo popularnych i mocno rozbudowanych edytorów
    > epoki przed i wczesnowordowej, był jeszcze Word Perfect.
    > Aaaa, było coś jeszcze chyba polskiego pod windows... qrtekst zdaje się
    > to się zwało.

    A było coś takiego. Ale nie jestem pewien, czy pod Window's było. Pod dos na
    pewno. W Policji do dziś się na tym pracuje na systemie UNIX.

  • 16. Data: 2004-07-21 09:43:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Falkenstein pisze:

    > o tak, edytor TAG.
    [...]

    > Wszystko było pirackie,

    Oprzepraszam.. ja mialem zupelnie legalnego tag-a (do dzis mam)
    Potem uzywalem go do przerabiania plikow .chi na .doc
    > o legalnych programach czasami ktoś gdzieś
    > słyszał, nikt nie słyszał natomiast o BSA a zupełnie normalnym było, że
    > programy kopiuje się na bieżąco na giełdzie w każdą sobotę. Piękne
    > czasy...

    Piekne...
    I to wlasnie dzieki tym pieknym czasom MS mogl wykosic konkurencje
    takich programow jak Ami Pro, czy Word Perfect..

    A dzis MS "pluje" na swych dobroczyncow piratow,
    co mu konkurencje wykosili.

    Boguslaw