  • 1. Data: 2003-03-17 11:39:20
    Temat: Tabela prowizji jako "integralna czesc umowy" - prosze pilnie o pomoc!
    Od: "nosty" <n...@a...net.pl>

    Mam podpisac umowe kredytowa (dlugoterminowa) w ktorej stoi ze integralna
    jej czescia jest Regulamin. I w umowie jest np zapis ze przy wczesniejszej
    splacie kredytu musze wlplacic bankowi prowizje. Tyle ze nie jest wymieniona
    wysokosc tej prowizji w % - to jest zawarte w regulaminie a wlasciwie w
    Tabeli Prowizji. Ale jak w kazdym banku, ta tabela ulega zmianie, co pewnie
    jest zaznaczone w regulaminie (zwykle sa takie dopiski ze regulamin moze
    ulec zmianie bla bla). Jasnym jest dla mnie ze przez caly okres kredytowania
    prowizja bedzie wynosila DLA MNIE tyle co teraz czyli powiedzmy 1,5%.
    Przeciez inaczej jutro bank moze zmienic te prowizje na 10% i nic nie
    moglbym zrobic.

    Pytanie moje brzmi: czy domyslnie jest tak, ze obowiazuje mnie przez caly
    czas trwania umowy Regulamin z dnia jej podpisania, czy tez musze domagac
    sie zastrzezenia tego jasno w umowie?
    Czy dopisek ze "tabela prowizji moze ulec zmianie" mnie nie dotyczy i kazdy
    sad to uzna automatycznie (moze ulec zmianie ale dla przyszlych
    kredytobiorcow, nie dla mnie) czy tez dotyczy jak najbardziej?

    To bylaby moim zdaniem paranoja - podpisalbym przeciez umowe ktorej
    "integralna czesc" moze byc dowolnie zmieniona przez jedna ze stron! To
    chyba wogole niezgone z prawem... ale nie znam sie na tym wiec prosze o
    pomoc _pilnie bardzo_.

    dzieki wielkie
    --
    nosty

  • 2. Data: 2003-03-17 11:43:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "nosty" <n...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > "integralna czesc" moze byc dowolnie zmieniona przez jedna ze stron! To
    > chyba wogole niezgone z prawem... ale nie znam sie na tym wiec prosze o

    Jeżeli zmieni się tabela, to ciebie to też dotyczy.

  • 3. Data: 2003-03-17 20:17:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Jeżeli zmieni się tabela, to ciebie to też dotyczy.
    Potwierdzam i dodam dla porządku, że oczywiście ze zmianą tabeli możesz się
    niezgodzić i uznać, że bank wypowiedział umowę kredytową. Wówczas po prostu
    spłacasz całe pozostałe zobowiązanie i tyle.