  • 1. Data: 2003-03-17 10:16:01
    Temat: ustawa antyspamowa - niezgodna z konstytucja?
    Od: w...@p...onet.pl

    witam, chcialbym uslyszec Wasze opinie na ten temat

    w Konstytucji RP czytamy:
    "...
    Art. 32.

    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    przez władze publiczne.

    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
    ..."

    Zastanawiam sie, czy przypadkiem ustawa zwana antyspamowa, nie ogranicza w zbyt
    duzej mierze malychpodmiotow gospodarczych. Przeciez wyslanie oferty poczta nie
    wymaga uzyskania uprzedniej zgody odbiorcy...dlaczego wiec zgoda ta jest
    wymagana przy zapytaniu poprzez poczte elektroniczna, ktora jest tansza,
    szybsza itd itd? przeciez tak naprawde, wysylanie zapytan o zgode, oraz w ogole
    uzyskanie takiej zgody przez male/srednie przedsiebiorstwa znacznie moze
    podniesc koszty dotarcia do klienta za posrednictwem poczty elektr.
    W tym przypadku zaryzykuje twierdzenie, ze ustawa antyspamowa dyskryminuje ww.
    male/srednie przedsiebiorstwa.

    i co Wy na to? jestem bardzo ciekaw opinii

    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2003-03-17 10:37:42
    Temat: Re: ustawa antyspamowa - niezgodna z konstytucja?
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez władze publiczne.
    >
    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub

    Ustawa zabrania wszystkim czy tylko pewnej grupie?

    pozdrawiam
    Alek

  • 3. Data: 2003-03-17 10:58:50
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

> [...]

    zbyt
    > duzej mierze malychpodmiotow gospodarczych.

    Rozumując w ten sposob zastanawiające jest, ze nie wpadlas na to ze np caly
    kodeks karny ogranicza rózne osoby w rózny sposob:-)) Poza tym skoro wszyscy
    są równi wobec prawa to dlaczego np ja mam byc narażona na to, ze jakis
    operatywny przedsiębiorca bedzie mi zasmiecal skrzynke mailową swoimi
    ofertami?

    >Przeciez wyslanie oferty poczta nie
    > wymaga uzyskania uprzedniej zgody odbiorcy

    Ciekawe czy nie irytowałoby Cię gdybyś kilka razy dziennie znajdowala na
    swojej wycieraczce stosik wszelkiej masci ofert - a wszystko to w imie
    "dobra malych podmiotów gospodarczych":-))

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-03-17 11:13:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ciekawe czy nie irytowałoby Cię gdybyś kilka razy dziennie znajdowala na
    > swojej wycieraczce stosik wszelkiej masci ofert - a wszystko to w imie
    > "dobra malych podmiotów gospodarczych":-))

    Ależ ja u siebie taki stosik znajduję, a nic mi nie wiadomo aby ktoś
    szykował jakąś ustawę wymierzoną w to zjawisko.
    Dodatkowo czasem jest zaśmiecone całe wejście do klatki schodowej
    i ktoś to musi posprzątać.

    Pix

  • 5. Data: 2003-03-17 11:13:41
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > są równi wobec prawa to dlaczego np ja mam byc narażona na to, ze jakis
    > operatywny przedsiębiorca bedzie mi zasmiecal skrzynke mailową swoimi

    narazona jestes tak czy inaczej, bo w koncu i tak znajdzie sie sposob zeby
    ustawe obejsc....przeceiz w art. 2 ustawy jest wyjatek...wynika z niego, ze
    mozna wysylac informacje handlowe, ktore nie sluza osiagnieciu efektu
    handlowego....

    ale to nie o to mi chodzilo, ja wcale nie staram sie bronic firm wysylajacych
    spam, po prostu zastanawiam sie, czy takie uregulowanie nie ogranicza w
    znacznym stopniu dzialalnosci gospodarczej (i nie mowie tutaj tylko o relacjach
    firma-os. fizyczna, ktorej nie interesuja oferty danej firmy, ale rowniez o
    relacjach firma-firma)-> jak te firmy maja teraz dzialac? kto w duzej
    korporacji bedzie udzielal zgody na przysylanie ofert? przeciez do tego trzeba
    miec umocowanie, aby dzialac w imieniu firmy...itd. itd.

    > Ciekawe czy nie irytowałoby Cię gdybyś kilka razy dziennie znajdowala na
    > swojej wycieraczce stosik wszelkiej masci ofert - a wszystko to w imie
    > "dobra malych podmiotów gospodarczych":-))

    Chyba mnie nie zrozumialas - irytuje mnie to tak samo jak Ciebie, podejrzewam
    tez, ze pare innych osob rowniez jest tym faktem poirytowanych...dlaczego wiec
    takie praktyki sa dozwolone?

    pozdrawiam
    d.

  • 6. Data: 2003-03-17 11:31:53
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > podniesc koszty dotarcia do klienta za posrednictwem poczty elektr.
    > W tym przypadku zaryzykuje twierdzenie, ze ustawa antyspamowa dyskryminuje

    Jak to już podkreślano, za odbiór emaila płaci odbiorca. Nadawcy, których
    jest setki wysyłają po jednym emailu do tego samego tysiąca odbiorców.
    Dlaczego zatem odbiorca miałby być dyskryminowany przez nachalność i
    zachłanność nadawców. Skoro wcześniej nie stanowiło dużego kosztu wysłanie
    reklamy, to jaki koszt stanowi wysłanie prośby o zgodę? Znaczny? No chyba,
    że zapytanie o zgodę będzie się odbywało na zasadzie uciekającego klawisza
    "NIE" lub wielokrotnego (aż wreszcie odbiorca wyrazi zgodę) podsyłania tego
    samego zapytania.
    Większość nadawców korzystających z usług poczty bierze pod uwagę koszt
    przesyłki i starannie zastanowi się zanim pośle bezsensowną ofertę do kogoś,
    kogo ona na pewno nie zainteresuje. I z pewnością nie rozsyła swoich ofert
    co tydzień. W przypadku emaili nikt czegoś podobnego nie brał pod uwagę.
    Setki emaili wędrowały gdzie tylko popadnie. Gdyby spamerzy wykazali
    odrobinę rozsądku i kultury, pewnie wszystko byłoby tak, jak do tej pory.

    Dla jasności: istnieją firmy zajmujące się profesjonalnie rozsyłaniem emaili
    do zarejestrowanych odbiorców. Nie ma mowy o wysłaniu oferty do osoby, która
    nie udzieliła zgody. Nie ma zatem problemu z jej uzyskaniem.

    SOTB

  • 7. Data: 2003-03-17 11:36:21
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ ja u siebie taki stosik znajduję, a nic mi nie wiadomo aby ktoś
    > szykował jakąś ustawę wymierzoną w to zjawisko.
    > Dodatkowo czasem jest zaśmiecone całe wejście do klatki schodowej
    > i ktoś to musi posprzątać.

    To jest jakiś problem ze zgłoszeniem faktu zaśmiecania u dzielnicowego? Na
    to nie potrzeba żadnej odrębnej ustawy. Może trzeba wykazać trochę
    inicjatywy w komendzie, a nie tylko na grupie?

    SOTB

  • 8. Data: 2003-03-17 11:39:16
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    podejrzewam
    > tez, ze pare innych osob rowniez jest tym faktem poirytowanych...dlaczego

    W żadnym wypadku nie są dozwolone. Trzeba je po prostu właściwie
    zakwalifikować i złapać osobę popełniającą wykroczenie. W tym wypadku
    zaśmiecanie.

    SOTB

  • 9. Data: 2003-03-17 12:42:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To jest jakiś problem ze zgłoszeniem faktu zaśmiecania u dzielnicowego? Na
    > to nie potrzeba żadnej odrębnej ustawy. Może trzeba wykazać trochę
    > inicjatywy w komendzie, a nie tylko na grupie?

    Szkoda mi czasu na takie bzdury, tym bardziej że raczej nie zaliczam się
    do pieniaczy.
    Ale skoro wspomniałeś już o dzielnicowych i różnych ciekawych inicjatywach,
    to przybliż mi proszę kilka przypadków ukarania kogoś za wieszanie reklam
    na klamkach czy też wtykania ich za wycieraczki samochodu.

    Pix

  • 10. Data: 2003-03-17 12:43:52
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]

    do pieniaczy.
    Ale skoro wspomniałeś już o dzielnicowych i różnych ciekawych inicjatywach,
    to przybliż może jakieś znane przypadki ukarania kogoś za wieszanie reklam
    na klamkach czy też wtykanie ich za wycieraczki samochodu.

    Pix