  • 1. Data: 2002-01-11 18:28:49
    Temat: TPSA, umowa SDI, "przepisanie telefonu...
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Witam wsztstkich serdecznie.

    Chciałbym zasięgnąć waszej porady w takiej oto sprawie.
    Od września mam podłączone SDI. Umowę o przyłączenie i korzystanie z SDI
    podpisywała moja mama, która była abonentką TPSA i telefon był zarejestrowany-
    zapisany "od zawsze" na nią. I w tym samym dniu co podpisanie umowy SDI, moja
    mama przepisała telefon na mnie, abym płacił za telefon i SDI we własnym
    imieniu. Od tego czasu rachunki przestały przychodzić na moją mamę, co jest
    oczywiste, i zaczęły być adresowane na mnie.

    Ale jest jedna sprawa. Opłaty za SDI skończyły się z chwilą kiedy mama
    przestała być abonentką TPSA. Skończyło się na opłaceniu dwóch rat za
    instalację. Na moje konto nie przychodzą żadne opłaty za SDI wyszczególnione na
    fakturze! Od początku nikt nie płaci abonamentu SDI! Jadę na internecie za
    darmo!!!

    Co będzie, kiedy TPSA skapuje się, że coś jest nie tak? Czy mogą obciążyć
    opłatami mamę, choć nie jest już ona abonentką TPSA? Czy mogą żądać opłaty ode
    mnie, chociaż to nie ja podpisywłem umowę? Czy mogą żądać podpisania umowy
    przeze mnie? Jak z opłatami wstecz? Po jakim czasie przedawniają sie takie
    roszczenia? Jakie prawo reguluje takie sytuacje?

    Pozdrawiam,
    PunTomas

  • 2. Data: 2002-01-13 20:20:17
    Temat: Re: TPSA, umowa SDI, "przepisanie telefonu...
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

> [...]
    jest
    > oczywiste, i zaczęły być adresowane na mnie.

    Nie ma slowa "przepisanie". Musiales zawrzec umowe o swiadczenie itede,
    zarowno na telefon, jak i na SDI.

> [...]
    > przeze mnie? Jak z opłatami wstecz? Po jakim czasie przedawniają sie takie
    > roszczenia? Jakie prawo reguluje takie sytuacje?

    Najprosciej moga wylaczyc SDI i od bylego abonenta zazadac zwrotu pudelka
    lub 1200 zl (czy ile tam to kosztowalo, pardon, bylo napisane w umowie)

    Jezeli Ty podpisales umowe na "nowe" SDI, wtedy wszelkie oplaty od 7 dnia od
    podpisania umowy przechodza na Ciebie. Na przedawnienie nie licz :-(

    Pzdr,

    Maciej

    PS. CHyba stosowniejsza grupa jest jednak news://pl.misc.telefonia