    From: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA, umowa SDI, "przepisanie telefonu...
    Date: Sun, 13 Jan 2002 21:20:17 +0100

    news:194a.00004019.3c3f2ee1@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > Chciałbym zasięgnąć waszej porady w takiej oto sprawie.
    > Od września mam podłączone SDI. Umowę o przyłączenie i korzystanie z SDI
    > podpisywała moja mama, która była abonentką TPSA i telefon był
    zarejestrowany-
    > zapisany "od zawsze" na nią. I w tym samym dniu co podpisanie umowy SDI,
    moja
    > mama przepisała telefon na mnie, abym płacił za telefon i SDI we własnym
    > imieniu. Od tego czasu rachunki przestały przychodzić na moją mamę, co
    jest
    > oczywiste, i zaczęły być adresowane na mnie.

    Nie ma slowa "przepisanie". Musiales zawrzec umowe o swiadczenie itede,
    zarowno na telefon, jak i na SDI.

    > Co będzie, kiedy TPSA skapuje się, że coś jest nie tak? Czy mogą obciążyć
    > opłatami mamę, choć nie jest już ona abonentką TPSA? Czy mogą żądać opłaty
    ode
    > mnie, chociaż to nie ja podpisywłem umowę? Czy mogą żądać podpisania umowy
    > przeze mnie? Jak z opłatami wstecz? Po jakim czasie przedawniają sie takie
    > roszczenia? Jakie prawo reguluje takie sytuacje?

    Najprosciej moga wylaczyc SDI i od bylego abonenta zazadac zwrotu pudelka
    lub 1200 zl (czy ile tam to kosztowalo, pardon, bylo napisane w umowie)

    Jezeli Ty podpisales umowe na "nowe" SDI, wtedy wszelkie oplaty od 7 dnia od
    podpisania umowy przechodza na Ciebie. Na przedawnienie nie licz :-(

    Pzdr,

    Maciej

    PS. CHyba stosowniejsza grupa jest jednak news://pl.misc.telefonia