  • 1. Data: 2008-01-15 11:54:05
    Temat: Szkoła próbuje wyłudzić wpłatę na komitet rodzicielski
    Od: "szaroczarny" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    po dzisiejszej wizycie w szkole (LO w Warszawie) zaczęła nurtować mnie kwestia
    wpłat na komitet rodzicielski.
    Otóż przy załatwianiu formalności w sekretariacie szkoły ni z gruszki ni z
    pietruszki pani sekretarka położyła przede mną jakiś druczek z wezwaniem do
    zapłaty 120 zł na komitet rodzicielski i bardzo cicho powiedziała, że &#8222;trzeba
    zapłacić&#8221;. Ja z uśmiechem na ustach oświadczyłem, że nie będę uiszczał wpłat
    na komitet, gdyż nie są one obowiązkowe. Pani sekretarka trochę zmiękła i już
    delikatniej próbowała mnie przekonać do wpłaty tłumacząc to faktem, że szkoła
    musi się z czegoś utrzymać. Na koniec zasugerowała, że szkoła ma dużo chętnych
    i &#8211; uwaga cytat - &#8222;na moje miejsce mogła przyjąć kogoś innego&#8221; kto
    w domyśle
    dla świętego spokoju pokryłby te koszty.

    Ciekawi mnie do jakiego stopnia szkoła może się posunąć (czy w ogóle pracownik
    szkoły może w ten sposób manipulować uczniami żądając wpłat na komitet, który
    przecież nie jest obowiązkowy).

    Gdzie można zgłosić ewentualne przekroczenie uprawnień pracownika szkoły?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-01-15 12:17:29
    Od: mauser50 <m...@g...com>

    szaroczarny pisze:
> [...]
    > przecież nie jest obowiązkowy).
    >
    > Gdzie można zgłosić ewentualne przekroczenie uprawnień pracownika szkoły?

    Witam

    Takie postępowanie powinno się niezwłocznie zgłosić do Kuratorium aby
    wyciągnięto wobec osób domagających się uiszczania tej opłaty surowe
    konsekwencje. Wpłata na komitet rodzicielski jest aktem dobrowolnej
    darowizny i wobec takiego postępowania pracownika szkoły narzucającego
    uczniowi lub jego rodzicom aby darowizna stała się podatkiem należy
    przeciwdziałać z całą stanowczością.

    Z poważaniem mauser50

  • 3. Data: 2008-01-15 12:27:57
    Od: "szaroczarny" <s...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Czy można zgłosić ten fakt anonimowo i w jaki sposób?
    W jaki sposób kuratorium skontroluje szkołę?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2008-01-15 12:29:56
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    mauser50 <m...@g...com> writes:

> [...]
    > darowizny i wobec takiego postępowania pracownika szkoły narzucającego
    > uczniowi lub jego rodzicom aby darowizna stała się podatkiem należy

    Jakie konsekwencje prawne *i fiskalne* grożą szkole w przypadku uznania
    że wpłaty na komitet rodzicielski nie były (w pełni) dobrowolne?

    Znaczące konsekwencje powyższego mogłbyby "pomóc" szkole twierdzić
    publicznie że to był tylko "wyskok pracownika".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Czemuż, skoro w to wierzysz, sam co rychlej nie umierasz?

  • 5. Data: 2008-01-15 13:33:25
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "szaroczarny" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Ja z uśmiechem na ustach oświadczyłem, że nie będę uiszczał wpłat
    > na komitet, gdyż nie są one obowiązkowe.

    Po kolei:
    1. Tak, opłaty są dobrowolne.
    2. Pracownik szkoły nie ma prawa wymuszać takich opłat, bo to są pieniądze
    Komitetu, a nie szkoły. Szkoła nawet nie ma prawa samodzielnie nimi
    dysponować.
    Ale:
    1. Jeśli na zebraniu rodziców podpisałeś deklarację, że będziesz płacił, to
    owszem, Komitet Rodzicielski może się domagać, żebyś się z tego zobowiązania
    wywiązał
    2. Czy jesteś pewien, że Twoje dziecko nawet w najmniejszym stopniu nie
    korzysta z pieniędzy Komitetu Rodzicielskego? Z tych pieniędzy zwykle
    finansowane jest wyposażenie gabinetów lekarskich (zwykłe plasterki też),
    sprzęt sportowy, nagrody, dyplomy na koniec roku, wyjazdy na zawody
    sportowe, bale karnawałowe, dopłaty do studniówek i jeszcze sto innych
    rzeczy.

    Bo jeśli dziecko korzysta z czegokolwiek, co jest finansowane przez Komitet,
    to dlaczego chcesz żerować na innych rodzicach?
    Anka

  • 6. Data: 2008-01-15 13:41:58
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To prawda, ale jesli dobrze zrozumiałem, to dopiero CHCĄ ZAPISAĆ dziecko do tej
    szkoły.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-01-15 13:45:46
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:fmid5i$obj$1@news.wp.pl...
    > To prawda, ale jesli dobrze zrozumiałem, to dopiero CHCĄ ZAPISAĆ dziecko
    do tej szkoły.

    W styczniu ???? No, chyba że dziecko zmienia szkołę. Jeśli tak, to sorry,
    ale nadal nie rozumiem tego oporu przed płaceniem na Komitet, "bo to nie
    jest obiowiązkowe". Odbieranie nagród na koniec roku też nie jest
    obowiązkowe.

    Anka

  • 8. Data: 2008-01-15 13:48:57
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 15 Sty, 14:45, "miranka" <a...@m...pl> wrote:

> [...]
    > ale nadal nie rozumiem tego oporu przed płaceniem na Komitet, "bo to nie
    > jest obiowiązkowe". Odbieranie nagród na koniec roku też nie jest

    O co Ci chodzi? O to ze szkoly sobie wprowadzaja jakis haracz pod
    pretekstem komitetu rodzicielskiego?

  • 9. Data: 2008-01-15 13:51:07
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 15 Sty, 14:33, "miranka" <a...@m...pl> wrote:

> [...]
    > sprzęt sportowy, nagrody, dyplomy na koniec roku, wyjazdy na zawody
    > sportowe, bale karnawałowe, dopłaty do studniówek i jeszcze sto innych

    Wiekszych bzdur pisac juz nie mozesz? Pierwsze slysze aby wyposazenie
    gabinetu lekarskiego, badz sali gimnastycznej bylo finansowane z
    komitetu rodzicielskiego - w ogole chyba nawet szkola nie ma prawa
    tego finansowac z tych pieniedzy!
    Jesli chodzi o wyjazduy sportowe, nale karnawalowe, doplatuy do
    studniowek to nie truj bo w swoim zyciu sie jeszcze nie spotkalem aby
    szkola cokolwiek wspolfinansowala. Zawsze wszystkimi kosztami byl
    obarczany rodzic, nawet za miejsce nauczyciela na studniowce nalezalo
    placic!

  • 10. Data: 2008-01-15 13:51:20
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "miranka" <a...@m...pl> writes:
> [...]
    >
    > Bo jeśli dziecko korzysta z czegokolwiek, co jest finansowane przez Komitet,
    > to dlaczego chcesz żerować na innych rodzicach?

    Twoja odpowiedź pasowałaby do grupy *.moralność a to jest grupa *.prawo.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Jestem za, a nawet przeciw.