    From: mauser50 <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkoła próbuje wyłudzić wpłatę na komitet rodzicielski
    Date: Tue, 15 Jan 2008 13:17:29 +0100

    szaroczarny pisze:
    > Witam,
    > po dzisiejszej wizycie w szkole (LO w Warszawie) zaczęła nurtować mnie kwestia
    > wpłat na komitet rodzicielski.
    > Otóż przy załatwianiu formalności w sekretariacie szkoły ni z gruszki ni z
    > pietruszki pani sekretarka położyła przede mną jakiś druczek z wezwaniem do
    > zapłaty 120 zł na komitet rodzicielski i bardzo cicho powiedziała, że &#8222;trzeba
    > zapłacić&#8221;. Ja z uśmiechem na ustach oświadczyłem, że nie będę uiszczał wpłat
    > na komitet, gdyż nie są one obowiązkowe. Pani sekretarka trochę zmiękła i już
> [...]
    Witam

    Takie postępowanie powinno się niezwłocznie zgłosić do Kuratorium aby
    wyciągnięto wobec osób domagających się uiszczania tej opłaty surowe
    konsekwencje. Wpłata na komitet rodzicielski jest aktem dobrowolnej
    darowizny i wobec takiego postępowania pracownika szkoły narzucającego
    uczniowi lub jego rodzicom aby darowizna stała się podatkiem należy
    przeciwdziałać z całą stanowczością.

    Z poważaniem mauser50