  • 1. Data: 2008-01-15 09:51:45
    Temat: Umowa zlecenie a kobieta w ciąży
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    1. Czy kobieta zatrudniona na umowę zlecenie, zachodząc w ciążę jest
    jakoś chroniona?

    2. Kobieta (ciężarna) pracuje w dwóch miejscach w biurze, gdzie wystawia
    faktury i w solarium. Do biura zanosi L4, bo jak twierdzi, nie może
    pracować przy komputerze, bo to jest szkodliwe dla jej dziecka (przy
    czym w domu normalnie przesiaduje przy komputerze po dobrych kilka
    godzin dziennie). Do solarium nie zanosi zwolnienia. Czy szef
    (właściciel) biura może ją zwolnić jeśli się dowie, że pracuje w innym
    miejscu a u niego jest na zwolnieniu, mimo iż jest w ciąży?

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 2. Data: 2008-01-15 09:55:31
    Temat: Re: Umowa zlecenie a kobieta w ciąży
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kobietka pisze:
    > 1. Czy kobieta zatrudniona na umowę zlecenie, zachodząc w ciążę jest
    > jakoś chroniona?

    Nie.

> [...]
    > pracować przy komputerze, bo to jest szkodliwe dla jej dziecka (przy
    > czym w domu normalnie przesiaduje przy komputerze po dobrych kilka

    Generalnie L4 nie uprawnia już do żadnych świadczeń.

    > godzin dziennie). Do solarium nie zanosi zwolnienia. Czy szef
    > (właściciel) biura może ją zwolnić jeśli się dowie, że pracuje w innym
    > miejscu a u niego jest na zwolnieniu, mimo iż jest w ciąży?

    Pracodawca może zażądać zwrotu wypłaconego wynagrodzenia chorobowego,
    jeśli udowodni, że pracownik wykonywał pracę zarobkową, będąc na
    zwolnieniu ZUS-ZLA.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-15 10:24:16
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > faktury i w solarium. Do biura zanosi L4, bo jak twierdzi, nie może
    > pracować przy komputerze, bo to jest szkodliwe dla jej dziecka (przy

    Jakby mi ktos tak powiedział to szybko bym go zwolnił :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-01-15 10:26:32
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    kobietka pisze:
    Do biura zanosi L4,(...) Do solarium nie zanosi zwolnienia. >

    zwolnienie, czyli niezdolność do pracy w określonym terminie, jest
    równoczesna we wszystkich zakładach pracy

  • 5. Data: 2008-01-15 10:41:40
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    KsZZysiek napisał(a):

    > Jakby mi ktos tak powiedział to szybko bym go zwolnił :)

    Taaa, szybko jak cholera, zwłaszcza, jeśli ma umowę na czas
    nieokreślony.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 6. Data: 2008-01-15 10:55:00
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Taaa, szybko jak cholera, zwłaszcza, jeśli ma umowę na czas
    > nieokreślony.

    Co za problem. Składa sie człowiekowi wypowiedzenie zmieniające np.
    pensję o 500 w dół :) A jak sie zgodzi to zakres obowiazkow na ...
    sprzątającego lub sprzątaczkę. O ... albo na "portiera" :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-01-15 11:58:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    KsZZysiek napisał(a):

    > Co za problem. Składa sie człowiekowi wypowiedzenie zmieniające np.
    > pensję o 500 w dół :)

    Człowiek w ciąży jest praktycznie nietykalny i żadnych wypowiedzeń mu
    się nie składa :-P. Jak chcesz się takiego człowieka skutecznie pozbyć,
    to musisz chyba tylko ogłosić upadłość lub likwidację.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 8. Data: 2008-01-15 12:16:04
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Człowiek w ciąży

    Nie człowiek tylko kobieta :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2008-01-15 15:53:09
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Agent 0700 napisał(a):

    > Nie człowiek tylko kobieta :-)

    Już jesteś namierzony :-P

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 10. Data: 2008-01-15 18:23:05
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    kobietka pisze:
> [...]
    > (właściciel) biura może ją zwolnić jeśli się dowie, że pracuje w innym
    > miejscu a u niego jest na zwolnieniu, mimo iż jest w ciąży?

    Mam jeszcze jedno pytanie na jaki czas daje się umowę zlecenie?

    --