  • 1. Data: 2008-01-15 11:16:47
    Temat: Allegro, sklepy i marże
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Cenna kup teraz to cena netto, prawda?

    czy sprzedawca na allegro może powiedzieć, że da mi fakturę ale po
    doliczeniu marży?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2008-01-15 11:18:42
    Temat: Re: Allegro, sklepy i marże
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > Cenna kup teraz to cena netto, prawda?

    Nie.

    > czy sprzedawca na allegro może powiedzieć, że da mi fakturę ale po
    > doliczeniu marży?

    Jeśli pomyliła Ci się marża z VATem, to nie może tego zrobić -
    zgodnie z regulaminem allegro cena jest ceną brutto, a więc zawierającą
    już w sobie wszystkie podatki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-15 11:37:06
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie.

    miało być brutto! Ajajajaj... mała pomyłka a już cały sens w pupę :P

    > Jeśli pomyliła Ci się marża z VATem, to nie może tego zrobić - zgodnie
    > z regulaminem allegro cena jest ceną brutto, a więc zawierającą już w
    > sobie wszystkie podatki.

    To co w takim razie z zapisem "Po wczesniejszym kontakcie telefonicznym
    istnieje możliwość wystawienia FV marża."?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2008-01-15 11:38:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > miało być brutto! Ajajajaj... mała pomyłka a już cały sens w pupę :P

    > To co w takim razie z zapisem "Po wczesniejszym kontakcie telefonicznym
    > istnieje możliwość wystawienia FV marża."?

    To, że wystawia fakturę Vat-marża po kontakcie telefonicznym. Faktura
    VAT marża to specjalny rodzaj faktury, gdzie VAT dolicza się tylko od
    marży, a nie od całej ceny - jest stosowana zazwyczaj przy sprzedaży
    przez komisy itp.

  • 5. Data: 2008-01-15 13:58:50
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 15 Sty, 12:16, PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > czy sprzedawca na allegro może powiedzieć, że da mi fakturę ale po
    > doliczeniu marży?

    Nie. Jesli prowadzi dzialalnosc to ma obowiazek wystawic fakture

  • 6. Data: 2008-01-15 14:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Nie. Jesli prowadzi dzialalnosc to ma obowiazek wystawic fakture

    Pod warunkiem, że jest VATowcem. Zresztą z dalszej dyskusji w tym
    wątku wyjasniło się, że nie chodziło o fakt wystawienia faktury lub nie,
    tylko o "fakturę VAT marża" który to termin został źle zrozumiany przez
    kupującego.

  • 7. Data: 2008-01-15 14:02:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Nie. Jesli prowadzi dzialalnosc to ma obowiazek wystawic fakture

    Pod warunkiem, że jest VATowcem, jeśli mówimy o fakturze VAT. Zresztą z
    dalszej dyskusji w tym wątku wyjaśniło się, że nie chodziło o fakt

  • 8. Data: 2008-01-15 14:15:46
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > dalszej dyskusji w tym wątku wyjaśniło się, że nie chodziło o fakt
    > wystawienia faktury lub nie, tylko o "fakturę VAT marża" który to termin

    Ogólnie chodzi mi o to, że chciałbym w razie czego mieć podstawę pod to
    by stosować niezgodność towaru z umową. Faktura była by chyba idealna,
    prawda? Czy może podbita przez niego gwarancja z datą wystarczy by potem
    upominać się o NTzU?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 9. Data: 2008-01-15 14:18:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > by stosować niezgodność towaru z umową. Faktura była by chyba idealna,
    > prawda? Czy może podbita przez niego gwarancja z datą wystarczy by potem

    Dowodem może być cokolwiek, na podstawie czego można udowodnić, że do
    transakcji doszło.

    Tylko że faktura będzie najgorszym dowodem - z definicji niezgodność
    produktu z umową nie przysługuje przedsiębiorcy, więc już na starcie
    będziesz musiała wykazać, że brałaś fakturę jako konsument. Jeśli nie
    masz firmy, to nie będzie z tym problemu.

    Zamiast faktury może być paragon, wydruk z aukcji + potwierdzenie
    przelewu itp. itd.

  • 10. Data: 2008-01-15 14:57:32
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > będziesz musiała wykazać, że brałaś fakturę jako konsument. Jeśli nie
    > masz firmy, to nie będzie z tym problemu.

    Jestem mężczyzną! :D Maradona też kończy się na a :P

    > Zamiast faktury może być paragon, wydruk z aukcji + potwierdzenie
    > przelewu itp. itd.

    oki. Rozumiem. Lepiej nie brać faktury :)

    pozdrawiam.
    PlaMa