  • 71. Data: 2005-05-21 20:55:18
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^

    > Przypominam, że "bezsensowny" z Twojego punktu widzenia
    > - wynikającego z określonego systemu wartości.

    Bezsensowny z punktu widzenia każdego zdrowego psychicznie człowieka.

    Życia żaden rytuał nie przywróci.

    > Byli, i zapewne są wokół nas ludzie, którzy żywcem daliby się pokroić
    > z całą rodziną, nieletnimi oraz starcami (i nie bardzo pytając ich o
    > zdanie w tej materii) gdyby kazano im zaprzeć się wiary i nasikać
    > na Krzyż.

    Każdy zabijający (czy to czynnie, czy też biernie) z przyczyn
    religijnych powinien być traktowany, jak każdy inny cholerny
    fundamentalista z rodzaju tych rzeźników, co czarownice na stosach
    palili. HOWGH!

    [ciach]

    > Jednak Ty określając czyjeś (ŚJ, prawosławnych, żydów czy kogo tam
    > jeszcze) przekonania religijne jako "idiotyczne" i "przesądne"
    > automatycznie dezawuujesz również te, które stały się źródłem Twojego
    > popracia dla życia tego dziecka.

    To oni sami 'dezawuują' swoje własne przekonania. Z jednej strony 'nie
    zabijaj', a z drugiej strony "a niech dzieciach zdycha, bo mi jakiś
    kretyn nowe, autorskie tłumaczenie biblii zrobił".

    Banda hipokrytów, ot co.

    > Jeśli tego nie rozumiesz, to proponuję EOT,
    > bo nie podejmuję się Ci tego wytłumaczyć.

    A co tu jest do tłumaczenia? Są gotowi doprowadzić własne dziecko do
    śmierci? Są.

  • 72. Data: 2005-05-21 21:02:45
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Robert Tomasik [Sat, 21 May 2005 22:55:05 +0200]:

    > Tych organizacji krzwiacych wiarę chodzeniem po domach
    > jest więcej. Tak więc lokalne zobry sprawy nie załatwiają.

    Powinny zalatwiac w kwestii SJ. A tak nie jest. Nie mowie
    przeciez, ze nie powinien mi nikt nigdy przyjsc -- tylko,
    ze nie powinni przyjsc SJ.

    > Poza tym przyjeżdżają również na gościnne występy.

    SJ nawet jadac na wakacje jedna z pierwszych rzeczy, ktora
    robi, jest skontaktowanie sie z tamtejszym zborem. Czesto
    zreszta organizuja sobie te wakacje wlasnie pod katem tego,
    ze gdziestam brakuje im ludzi do gloszenia. No i przyjezdni
    lataja w parze z kims lokalnym.

    > Po czym pzonajesz? Pytasz?

    Rozmawiam. A raczej rozmawialam, bo juz nie chca rozmawiac.
    Tak sie przypadkowo sklada, ze rozne odlamy chrzescijanstwa
    to taki moj prywatny konik od ladnych paru lat, bez problemu
    jednych od drugich po paru zdaniach odrozniam.

    > Mam więcej szczęścia :-)

    Moze inne miasto, inne zwyczaje. A moze po prostu u nas tych
    innych mniej jest -- bo faktycznie, niewiele tego. Nie wiem.

    Kira

  • 73. Data: 2005-05-21 21:10:20
    Od: lukasz sczygiel <g...@n...tw>

    Grandalf napisał(a):
    > Nie nie mają płatne. Jak chcesz to moge Ci dać rade w jaki sposób ich
    > poinformować, że nie rzyczysz obie ich wizyt.

    Maja i sami sie do tego kiedys przyznali. Co prawda nie od tak ale nikt ich
    czerwonym zelazem nie przypalal.
    Maj platne za chodzenie po ludziach jako dzialalnosc misyjna.
    Skrupulatnie sie rozliczaja z rozdanych gazetek. I rapotruja postepy w
    ewangelizacji poszczegolnych domow/rodzin.
    Co ciekawe ich struktura jest dosyc dziwna. W takim miescie jak opole
    jest okolo 6 zborow, ktore nie utrzymuja ze soba glebszych kontaktow.
    Zeby pozbyc sie namolnego gostka najlepiej jest stwierdzic ze jest sie
    "wykluczonym" znaczy sie cos tam sie nabroilo i zbor sie nas pozbyl.
    I taki ktos zazwyczaj jest dla nich bezuzyteczny. Co ciekawe nie trzyma
    sie to kupy w swietle przypowisci o zaginionej owcy.

    Co ciekawe nie maja jakichs centralnych spisow tych wykluczonych
    czlonkow. Wiec jakby ktos chcial przeprowadzic dzialalnosc wywrotowa od
    srodka to mialby dosyc latwo.

  • 74. Data: 2005-05-21 22:38:22
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Grandalf wrote:

    > Lekarz może przetoczyć krew tylko rozpatrzeniu sprawy przez sąd, który
    > może na krótki czas pozbawić rodziców praw rodzicielskich.

    Mylisz się.
    Sąd opiekuńczy wchodzi w grę tylko w sytuacjach mniej nagłych.
    Kiedy można sobie poczekać.

    Jeśli jednak oczekiwanie na orzeczenie sądu mogłoby grozić dziecku
    śmiercią lub kalectwem, decyduje lekarz. Po spełnieniu podanych przeze
    mnie warunków.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 75. Data: 2005-05-21 22:49:24
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    poreba wrote:

    > Wkraczasz na grząski grunt ocennego traktowania _poglądów_.

    Tu nie chodzi o poglądy, tylko o prawo.
    A prawo jest w tej kwestii jednoznaczne.
    Rodzice nie mogą narażać dziecka na niebezpieczeństwo (KK)
    Lekarz musi udzielić pomocy (KK)
    I lekarz ma prawo w nagłej sytuacji zdecydować o transfuzji (Ustawa o
    zawodzie lekarza).
    Niezależnie od tego, co Andrzej osobiście myśli o ŚJ, nie na tym opiera
    swoje twierdzenia. Wyraża je tylko dosadniej.

  • 76. Data: 2005-05-21 23:06:10
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    poreba wrote:

> [...]

    Lekarz musi udzielić pomocy (KK)
    I lekarz ma prawo w nagłej sytuacji zdecydować o transfuzji (Ustawa o
    zawodach lekarza i lekarza dentysty).

  • 77. Data: 2005-05-21 23:09:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to taki moj prywatny konik od ladnych paru lat, bez problemu
    > jednych od drugich po paru zdaniach odrozniam.

    Ooo! To jestem mało oryginalny w tym towarzystwie. Swego czasu w ramach
    samokształcenia obszedłem wszelkie możliwe kościoły, jakie działały w
    Krakowie. Ot tak, by zobaczyć, jak wygląda nabożeństwo. W małych
    kościołach bywał problem, bo nie dało się ukryć swojej bytności. Często
    pastor witał wchodzących przed domem modlitwy. Potrzeba było
    odpowiedniej legendy, ale z żadnego mnie nie wyrzucono. :-)

    Ale nie podjął bym się po rozmowie odróźnic jednego kościoła
    protestanckiego od drugiego.

    > Moze inne miasto, inne zwyczaje. A moze po prostu u nas tych
    > innych mniej jest -- bo faktycznie, niewiele tego. Nie wiem.

    Tu, gdzie mieszkam obecnie, to problem jest raczej niezauważalny.
    Świadków Jehowy w ogóle nie widziałem. Czasem pojawiają się
    przedstawiciele różnych dziwnych stowarzyszeń "wielkiego posłannictwa",
    ale nie są natarczywi.

    W Krakowie bywało tego sporo, zwłaszcza w środowiskach studenckich.

  • 78. Data: 2005-05-21 23:52:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Niezależnie od tego, co Andrzej osobiście myśli o ŚJ, nie na tym opiera
    > swoje twierdzenia. Wyraża je tylko dosadniej.

    Ano. Zdanie wynika z przepisów, a dostadność wynika z moich prywatnych
    (i większości cywilizowanego i nie tylko świata) poglądów.

  • 79. Data: 2005-05-22 06:06:16
    Temat: Re: NAJLEPSZY SPOSÓB na Swiadków Jehovy,pomaga
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Grandalf" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z tym wchodzeniem, czy z modlitwą?

    > W tym zakresie opinie są podzielone.

    Ależ oczywiście, bo trzeba znać biblie żeby to wiedzieć.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 80. Data: 2005-05-22 06:12:22
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

    > Maja i sami sie do tego kiedys przyznali. Co prawda nie od tak ale nikt ich
    > czerwonym zelazem nie przypalal.

    Napisał to co wiedział. Nigdy nie mieli i nie maja płatne za głoszenie.

    > Maj platne za chodzenie po ludziach jako dzialalnosc misyjna.
    > Skrupulatnie sie rozliczaja z rozdanych gazetek. I rapotruja postepy w
    > ewangelizacji poszczegolnych domow/rodzin.

    _Płatne_ nie mają. Jeśli chodzi o sprawozdania to są takowe czynione
    jako informacja z głoszenia, ale za to nie ma wypłaty.

    > Co ciekawe ich struktura jest dosyc dziwna. W takim miescie jak opole
    > jest okolo 6 zborow,

    ktore nie utrzymuja ze soba glebszych kontaktow.

    A skąd Ty to możesz wiedzieć??

    > Zeby pozbyc sie namolnego gostka najlepiej jest stwierdzic ze jest sie
    > "wykluczonym" znaczy sie cos tam sie nabroilo i zbor sie nas pozbyl.

    Jakiś sposób.

    > I taki ktos zazwyczaj jest dla nich bezuzyteczny.

    To jest twoje zdanie.

    Co ciekawe nie trzyma
    > sie to kupy w swietle przypowisci o zaginionej owcy.

    ROTFL czyli znasz tylko przypowieść o owcy. Nie słyszałeś o synu
    marnotrawnym??

    > Co ciekawe nie maja jakichs centralnych spisow tych wykluczonych
    > czlonkow. Wiec jakby ktos chcial przeprowadzic dzialalnosc wywrotowa od
    > srodka to mialby dosyc latwo.

    Nie prawda.