  • 141. Data: 2005-05-26 13:55:26
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tertio: jeśli już to nienaturalne jest poświęcanie własnych dzieci dla
    > 'idei' opartej na pomyłce tłumacza.

    To jest twoje zdanie. Na szczęscie nie prawdziwe.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 142. Data: 2005-05-26 14:40:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > To jest twoje zdanie. Na szczęscie nie prawdziwe.

    SezU

    PS: nie mów, że znasz grekę, aramejski, hebrajski i łacinę ;->

  • 143. Data: 2005-05-26 17:59:05
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > SezU
    >
    > PS: nie mów, że znasz grekę, aramejski, hebrajski i łacinę ;->
    Są ludzie którzy lepiej się znająna tych językach od Ciebie. Udowodnij,
    że to pomyłka tłumacza.

  • 144. Data: 2005-05-26 20:45:07
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Kira napisał(a):
    > Re to: lukasz sczygiel [Wed, 25 May 2005 22:52:34 +0100]:

    > Alez akceptuja. Tzn., mowiac dokladniej, kazdy zostawia
    > to wlasnemu sumieniu -- i faktycznie, za przeszczep sie
    > nie wylatuje. Szkoda ze zaden SJ jednak nie potrafil mi
    > jak dotad wyjasnic, jak oni te organy odkrwawiaja, zeby
    > nie wprowadzac do organizmu krwi dawcy... ;)

    No i dodatkowo trzeba czasami/zawsze w czasie operacji i po uzupelnic
    brakujaca ilosc krwi ktora wyciekla z rany itp...

    > Niedlugo, niedlugo. Przejrzyj obrazki: w ich raju nie ma
    > ani sztuki kabli ;)
    Ale w ksiazeczkach obrazki maja bardzo ladne. Znam ludzi ktorzy
    zbieraja gazetki dla obrazkow i fotografi aby dzieci mogly je wklejac do
    zeszytow w zwiazku z zadaniami domowymi.

  • 145. Data: 2005-05-26 21:19:13
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Grandalf napisał(a):

    > Nie żadaj od innych doskonałości jak sam jesteś nie doskonały.

    Nie zadam. Ale z twoich postow przebija przeswiadczenie ze SJ sa
    kompetentni i znaja sie na tym co robia/mowia a "innowiercy" sa wogole
    be, chyba ze w trakcie dyskusji przyznaja "masz racje".
    Tak wiec pozwol ze zostane przy swoim. Bede zakladal ze jest mi mowiona
    prawda dopoki nie zaistnieje jakas przeslanka ze jest jednak inaczej.
    Narazie jestes jeden przeciw kilku SJ (chodzi mi o informacje z moich
    poprzednich postow).

    > Są ŚJ i tacy którzy się za nich podają, ale to łatwo rozróżnić.

    Spiskowa teoria dziejow?
    Jak rozroznic falszywych od prawdziwych?
    Czy moglbys odpowiadac konkretnie?

    > ŚJ idą nauczać o Biblii, a nie sprawach w ich organizacji.

    Ja o gruszce Ty o pietruszce.
    Co im szkodzi powiedziec "nie wiem", "nie moge udzielic takiej
    informacji ale ta/inna osoba moze", jesli z jakichs powodow nie chca o
    czyms rozmawiac?

    > Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Kiedy to słyszałeś? Na pewno napiszesz,
    > że nie dawno, no ale ja nie mam tego jak sprawdzić. Pół roku temu chyba
    > tez bym tak powiedział.

    Dawno. Jakies 2 lata temu. Co to ma do rzeczy? Poslesz list do zborow w
    e wskazanym przeze mnie miescie z zapytaniem co to za SJ dyskutowal z
    ludzmi na dworcu?
    Mnie nie przeszkadza jakakolwiek struktura organizacyjna SJ. Niech sobie
    bedzie jaka chce. Ale niech ludzie zapytani o nia powiedza prawde albo
    wskaza kto moze mi udzielic takiej informacji. Tyczy sie to kazdej
    informacji czy to "swieckiej" czy dotyczacej biblii.

    > No niestety, coś słyszałem, ale nie chce nikogo wprowadzać w błąd i się
    > nie wypowiem. Może kiedyś.

    Dobrze. Poczekam.

    > Ależ w żadnym wypadku.

    > a czy Biblia temu zabrania?

    > W Biblii jest dosłownie napisane jak powstało życie. Poza tym logiczne
    > myśle kładzie ewolucje na łeb na szyje. Jakby brać wszystko na poważnie
    > co jest napisane to byłby idiotyzm, ale żeby to zrozumieć trzeba
    > dobitnie studiować Biblie.

    A ja bym ten kawalek akurat czytal niedoslownie.
    Poczytaj o teorii wielkiego wybuchu i o powstawaniu gwiazd i planet.
    Jest fajny cykl ksiazkowy hoimara von ditfurhta (chyba nie przekrecilem
    nazwiska) traktujacy o teoriach powstawania wszechswiata i zycia na ziemi.

    Podaj logiczny wywod ze ewolucja nie dziala.
    Hint. Nie zapomnij o doborze naturalnym. Gazetki wydawane przez SJ
    wspominaja o podrzucaniu klockow ale o tym ze jedne klocki polaczone z
    drugimi jednak sa preferowane przez srodowisko.
    NIe spiesz sie z odpowiedzia. Poczekam. Ale prosze o konkrety i logiczny
    wywod. Moze byc w oparciu o dowolne wiarygodne zrodla.

    > Niżej.

    > To dobrze, że Ci się wydaje bo nadużywasz tu tego słowa.

    > Tak było można zinterpretować to co napisałeś.

    Znowu korzystasz ze "sztuczki" interpretacja vs czytanie doslowne.
    Jesli nie wyrazilem sie dostatecznie jasno to zapytaj, nie interpretuj.

    > Plotki też się słyszy na własne uszy.

    A tu znowu naduzywasz logiki. Poprawie sie. Uslyszalem na wlasne uszy od
    SJ. A przynajmniej za takiego sie podawal. I to on chcial dyskutowac nie ja.

    > A kto Ci każe? Sądzisz, że jak powiesz, że masz egzamin to od razu o
    > żuciu? Nie popadaj w skrajności.

    Moze dla ciebie to skrajnosc ale ja naprawde nie lubie wdawac sie w
    dyskusje kiedy nie mam na to czasu. A dlaczego to moja sprawa i
    oczekuje ze ktokolwiek zyczy sobie ze mna dyskutowac uszanuje moje
    zdanie na ten temat _bez_ mojego usprawiedliwiania siebie.

    > Dlaczego nie już wyjaśniłem.

    > Ależ na pewno. Tylko stosunek dobrych do złych w KK jest dużo mniejszy u
    > ŚJ.

    KK? Prosze rozwin ten skrot.

    > Nie wiem co nimi kierowało, ale może się już przyzwyczaili. Ale i na to
    > jest sposób.

    > To nie jest takie łatwe jak myślisz.

    Podniesc sluchawke, wykrecic numer i powiedzec "nie przyjdziemy" albo
    "kiedy mozemy przyjsc"?
    Czy ty wogole chcesz dyskutowac czy tylko tak piszesz zeby nie wyszlo ze
    moj post jest na koncu watka? Moze motywuj jakos konkretniej swoje
    odpowiedzi?

    > No cóż, ŚJ taki mają obowiązek i go spełniają, a że czasem nadgorliwie
    > to wynika z niedoskonałości. Na pewno nie chcą źle.

    A co im szkodzi jakos sie przystosowac? Jesli ludziom nie odpowiada to
    ze ktos w taki sposob chce ich nauczac to moze nalezy zmienic ten zwyczaj?
    Zreszta nie sadzisz ze jesli spoleczenstwo SJ bylo by takie wspaniale to
    juz nawet z takiego przyziemnego powodu ludzie byli by chetni do rozmowy
    z gloszacymi?

  • 146. Data: 2005-05-26 22:47:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > Są ludzie którzy lepiej się znająna tych językach od Ciebie. Udowodnij,
    > że to pomyłka tłumacza.

    Owszem, są. Tylko jakoś nie mogą się dogać w kwestii uzgodnienia
    tłumaczenia i interpretacji. Ciekawe, dlaczego...

    Udowodnij, że przy takim bezliku tłumaczeń i interpretacji, ta
    konkretnie jedyna wersja nie jest błędna.

  • 147. Data: 2005-05-27 05:46:10
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Owszem, są. Tylko jakoś nie mogą się dogać w kwestii uzgodnienia
    > tłumaczenia i interpretacji. Ciekawe, dlaczego...
    >
    > Udowodnij, że przy takim bezliku tłumaczeń i interpretacji, ta
    > konkretnie jedyna wersja nie jest błędna.
    To nie ja musze udowadniać tylko Ty.

  • 148. Data: 2005-05-27 06:19:59
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

    > Dawno. Jakies 2 lata temu. Co to ma do rzeczy?

    HA. No widzisz to bardzo dużo zmienia. To ma dużo do rzeczy bo 2 lata
    temu mogło nie być takiego spisu, ale teraz starsi zborów mają takie
    informacje i są one wymieniane pomiędze zborami. Więc to dużo wyjaśnia
    dlaczego tamten ŚJ tak powiedział.

    > Dobrze. Poczekam.

    Tylko nie ręcze, że to będzie szybko...

> [...]
    > NIe spiesz sie z odpowiedzia. Poczekam. Ale prosze o konkrety i logiczny
    > wywod. Moze byc w oparciu o dowolne wiarygodne zrodla.

    A jest sens żebyś czekał? Nie będe się z Tobą w dawał w dyskusje o
    nauce. Jest to mądrość ludzka i niedoskonała. Z pewnością znasz dużo
    twierdzeń, które były uważane za prawdziwe, a po kilkunastu,
    kilkudzięsięciu latach okazywało się to błednym myśleniem. Pewnym
    dowodem prawdziwości ksiąg Mojżeszowych może być znalezienie Arki Noego
    co potwierdza autentycznośći tamtych wydarzeń. Piszesz, że myślisz
    logicznie, to pomyśl:
    1. Czy świat mógł powstać z przypadku? Na pewno znasz budowe swojego
    organizmu. Czy nie użeka Cię jego skomplikowanie? I nibi to miało
    powstać ot tak sobie? Podaj mi jeden przykład, że coś nie miało swojego
    wykonawcy, że nie powstało z wcześniejszego, takiego samego gatunku?
    Masz komputer, powstał sam z siebie? Czy miał wykonawce? Czyli logicznie
    rzecz biorąc człowiek i świat nie mógł powstać z przypadku. To jest nie
    logiczne. Ale jeśli uważasz inaczej to masz prawo lecz mnie nie przekonasz.

    > KK? Prosze rozwin ten skrot.

    Miałem na myśli Kościół Rzymsko Katolicki. Bo piszesz, że "inni
    chrzescijanie tez sa poprostu dobrymi ludzmi" z czym się zgadzam, ale
    biorać za przykład KK to stosunek dobrych do złych jest mniejszy niż u ŚJ.

    > Podniesc sluchawke, wykrecic numer i powiedzec "nie przyjdziemy" albo
    > "kiedy mozemy przyjsc"?

    I tak zrób towszystkich ludzi na terenie. Oni nie mają telekomunikacji,
    zeby tak sobie dzwonić.

> [...]
    > Zreszta nie sadzisz ze jesli spoleczenstwo SJ bylo by takie wspaniale to
    > juz nawet z takiego przyziemnego powodu ludzie byli by chetni do rozmowy

    Na pierwszym miejscu Bóg.

  • 149. Data: 2005-05-27 06:50:21
    Od: CN <b...@h...com>

    Grandalf napisał(a):

    > A jest sens żebyś czekał? Nie będe się z Tobą w dawał w dyskusje o
    > nauce. Jest to mądrość ludzka i niedoskonała. Z pewnością znasz dużo

    Mądrość ludzka i niedoskonała, ale wciąż udoskonalana i potwierdzana
    doświadczalnie. Woję wierzyć takiej mądrości, aniżeli mądrości także
    ludzkiej, tyle że od setek lat niemodyfikowanej, nieweryfikowanej,
    nieweryfikowalnej i dogmatycznej. Tylko mi nie pisz, że to przecież jest
    mądrość boska, bo to, że ona jest boska wynika wprost z owej ludzkiej
    prastarej mądrości... czyli cała mądrość boska jest wymyślona przez
    ludzi, którzy jakoś tam kiedyś tłumaczyli sobie świat i do dziś wielu
    niestety woli dogmaty od dowodów.

> [...]
    > dowodem prawdziwości ksiąg Mojżeszowych może być znalezienie Arki
    > Noego co potwierdza autentycznośći tamtych wydarzeń. Piszesz, że

    Udowodnić to można jedynie kiedy to coś zostało zatopione, w jakich
    okolicznościach itp., ale z tych badań z całą pewnością nie dojdziemy do
    wniosku o prawdziwości Twojej mitologii. Możemy jedynie poznać coś
    ciekawego w historii naszej planety (historii bardzo krótkiej skąd inąd).

> [...]
    > powstać ot tak sobie? Podaj mi jeden przykład, że coś nie miało
    > swojego wykonawcy, że nie powstało z wcześniejszego, takiego samego

    Ja rozumiem, że można mieć własne poglądy, ale niektóre powinny być
    karalne... choćby przymusową i rzetelną nauką ;)
    Twoje logiczne rozumowanie każe mi sądzić, że jakiś wykonawca wziął i
    stworzył wszystkie gatunki? Zatem odpowiedz mi logicznie, skoro wszystko
    ma swojego wykonawcę, także wykonawca gatunków musi mieć swojego
    wykonawcę, który przecież z niczego nie powstał... (stack overflow)
    Świat działa według trudno pojętych reguł, ale nie zmienia to faktu, że
    należy próbować je zrozumieć, choćby miało to burzyć nasze dotychczasowe
    wizje jego działania.

    /CN

  • 150. Data: 2005-05-27 09:26:54
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    CN napisał(a):

> [...]
    > Świat działa według trudno pojętych reguł, ale nie zmienia to faktu, że
    > należy próbować je zrozumieć, choćby miało to burzyć nasze dotychczasowe

    dzięki za opinie, ale nie skorzystam. Nieznasz się na Biblii i tyle.
    Powodzenia.