  • 21. Data: 2020-02-26 21:24:55
    Temat: Re: Przemek Czaja (1998) - Pierwszy Grzegorz Przemyk (1983) RP3
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2020 o 18:24, J.F. pisze:

    > A byly jakies aktywne dzialania ?

    No skoro nagranie leżało w sejfie u komendanta, to raczej samo się tam
    nie znalazło...

    > Bo raczej wyglada na to, ze prokurator od razu zabezpieczyl dowody,
    > a komendant mial w sejfie kopie, czy tez orginal po skopiowaniu, ktorego
    > nie mial prawa ruszac - wiec nie ruszal.

    A tak właśnie było?

    > O obok narzekasz, ze zarzuty sa stawiane z czapy :-)

    No pewna różnica jednak jest.

    > a zmarl od kuli :-)

    Jakiej kuli?

    > Nie, to chyba po amerykansku mialo byc - kierowca trafil Murzyna tak, ze
    > ten wpadl przez przednia szybe do srodka, wiec co my tu mamy - napad z
    > wlamaniem :-)

    Na nasza wersja jest taka, że policjant trafił obywatela:(

    > A jak chwile wczesniej wyszedl od lekarza z diagnoza "tetniak mozgu -
    > moze w kazdej chwili peknac" ?
    > Albo  zmarl np na skutek cukrzycy ?

    A nawet jak nie, to udowodnij, że chwilę wcześniej nie przekręcił się
    nagle i jak go samochód trafił to już nie żył:P

    > nie nastapilo ?

    Komendant chyba troszkę pokomendantował jeszcze... bo na emeryturę zdążył.

    > I tu mamy pewien problem logistyczny - bo dowody trzyma prokurator.
    > A on ma na celu sledztwo o ewentualne zabojstwo, a nie dobro sluzby ...

    A konieczne jest najpierw zdanie prokuratora? Bo wydaje mi się, że byli
    policjanci co wylatywali za mniesze sprawy.

    > Albo to dobrowolne stosunki byly - bo aresztanki potrzebowaly paru
    > przyslug.

    Takie dobrowolne jak między klerem a ministrantami...

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-02-26 23:03:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No skoro nagranie leżało w sejfie u komendanta, to raczej samo się tam
    > nie znalazło...
    > [...]

    AFAIR policjanci wyłączyli światło w łazience komisariatu => nagranie z
    kamery w paralizatorze było "słabej jakości".

    "Zejścia" przy dość powszechnym stosowaniu paralizatorów przez policję
    czasem się trafić muszą nawet gdyby był stosowany "bardzo przepisowo".
    Bez kamery producent "policyjnego paralizatora" by ryzykował za bardzo
    kosztowną usańską odpowiedzialność cywilną za "stosowanie niezgodne z
    zaleceniami".

    https://gazetawroclawska.pl/policja-znala-nagranie-z
    -paralizatora-nowe-fakty-w-sprawie-smierci-igora-sta
    chowiaka/ar/12160206

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2020-02-27 14:23:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No skoro nagranie leżało w sejfie u komendanta, to raczej samo się
    >tam nie znalazło...

    >A tak właśnie było?

    Jakos tak sie komendant tlumaczyl, a prokurator nie protestowal, wiec
    chyba tak bylo.

    >No pewna różnica jednak jest.

    Jak mnie stawiaja zarzut z czapy, to zle, jak policjantowi - to bardzo
    dobrze :-P

    >Jakiej kuli?

    Takiej normalnej, pistoletowej.
    I co - bez sekcji, na podstawie kamerki z tasera skazac za
    spowodowanie smierci ? :-)

    >Na nasza wersja jest taka, że policjant trafił obywatela:(

    >A nawet jak nie, to udowodnij, że chwilę wcześniej nie przekręcił się
    >nagle i jak go samochód trafił to już nie żył:P

    W niektorych przypadkach moze tak byc.
    Zawal trafi na ulicy, przewroci sie ... na jezdnie, prosto pod kola
    pojazdu.

    >Komendant chyba troszkę pokomendantował jeszcze... bo na emeryturę
    >zdążył.

    A co tu komendant winny ? Prokuratora wezwal.
    Wiec o tych sprawcow/sprawce pytaj.

    >A konieczne jest najpierw zdanie prokuratora? Bo wydaje mi się, że
    >byli policjanci co wylatywali za mniesze sprawy.

    Oczywiscie, np w/w komendant.
    Ale ... jak chcesz uzasadnic wyrzucenie, jesli nic nie wiesz, dowody
    ma prokurator, a nawet jesli cos tam wiesz, to nie mozesz ujawnic w
    czasie sledztwa ?

    >Takie dobrowolne jak między klerem a ministrantami...

    Zdaje sie, ze malo ktory tam narzeka na taki typowy gwalt, z uzyciem
    przemocy.
    Raczej na osaczanie, wykorzystanie sytuacji.

    J.

  • 24. Data: 2020-02-27 19:51:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2020 o 14:23, J.F. pisze:

    > Jak mnie stawiaja zarzut z czapy, to zle, jak policjantowi - to bardzo
    > dobrze :-P

    Naprawdę sądzisz, że jak jest trup i nagranie trzech gości bijącego
    skutego, obecnego już trupa, traktującego go taserem niezgodnie z
    instrukcją i duszącego to zarzut nieumyślnego spowodowania śmierci jest
    z dupy wzięty? No można naprzykład porównać z zarzutem zniewarzenia
    pomnika koszulką z brzydkim i obraźliwym słowem na "k";)

    > Takiej normalnej, pistoletowej.
    > I co - bez sekcji, na podstawie kamerki z tasera skazac za spowodowanie
    > smierci ? :-)

    Wybacz - nie łapię.

    > W niektorych przypadkach moze tak byc.
    > Zawal trafi na ulicy, przewroci sie ... na jezdnie, prosto pod kola
    > pojazdu.

    No właśnie - ergo za potrącenie nie wolno karać, wszak nie udowodnisz z
    zbsolitną pewnością, że ofiara i tak była stara i chora, więc mogła się
    przekręcić ułamek sekundy wcześniej. Tylko jednak nie wypada, żeby
    organy państwa jakim jest prokuratura leciały w chuja. A może już
    wypada, skoro nikogo to nie dziwi, a wychodzi na to że prok generalni i
    min niesprawiedliwości ma za żonę... zresztą nieważne.

    > A co tu komendant winny ? Prokuratora wezwal.
    > Wiec o tych sprawcow/sprawce pytaj.

    Sprawca został zawieszony na trzy miechy.

    > Oczywiscie, np w/w komendant.
    > Ale ... jak chcesz uzasadnic wyrzucenie, jesli nic nie wiesz, dowody ma
    > prokurator, a nawet jesli cos tam wiesz, to nie mozesz ujawnic w czasie
    > sledztwa ?

    Utrata zaufania wystarczy? Policja dostała zgodę na dostęp do nagrania
    po obróbce technicznej od proka, ale nie skorzystali.

    > Zdaje sie, ze malo ktory tam narzeka na taki typowy gwalt, z uzyciem
    > przemocy.

    Kilka jednak pamiętam,.

    > Raczej na osaczanie, wykorzystanie sytuacji.

    Nio więc z definicji nie bardzo jednak dobrowolne.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-02-28 05:03:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2020 19:51:12 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > z dupy wzięty? No można naprzykład porównać z zarzutem zniewarzenia
    > pomnika koszulką z brzydkim i obraźliwym słowem na "k";)

    Masz nagranie jak trzech gosci bije skutego, razi pradem i dusi,
    a patolog pisze, ze zginal od dziury w sercu po kuli.

    Wiec komu zarzuty stawiasz i jakie ? :-)

    > Sprawca został zawieszony na trzy miechy.

    Czyli prawidlowo.

    > Utrata zaufania wystarczy?

    Brzmi jakos ogolnie. Potem przyjdzie PiS i utraci zaufanie do
    wszysstkich nie "swoich"

    > Policja dostała zgodę na dostęp do nagrania
    > po obróbce technicznej od proka, ale nie skorzystali.

    Jest to dobre uzasadnienie do powyzszego zarzutu ... ale moze woleli
    poczekac na wynik sprawy karnej.

    J.

  • 26. Data: 2020-02-28 06:52:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2020 o 05:03, J.F. pisze:

    > Masz nagranie jak trzech gosci bije skutego, razi pradem i dusi,
    > a patolog pisze, ze zginal od dziury w sercu po kuli.
    >
    > Wiec komu zarzuty stawiasz i jakie ? :-)

    Proponuje trzymać się faktów, bo zaraz okaże się, że ofiara była
    reptalianinem.

    > Czyli prawidlowo.

    NIe bardzo, bo po trzech miechach wrócił do służby.

    > Brzmi jakos ogolnie. Potem przyjdzie PiS i utraci zaufanie do
    > wszysstkich nie "swoich"

    Przecież regularnie utraca. Tym dziwniejsze, że do tych właśnie nie
    utracił, mimo że miał powody. Jeśli występowanie w takim filmie nie jest
    powodem do "utraty zaufania" i "nieposzlakowanej opinie" która chyba
    każdy funkcjonariusz powinien się legitymować, to co do kurwy nędzy jest?

    > Jest to dobre uzasadnienie do powyzszego zarzutu ... ale moze woleli
    > poczekac na wynik sprawy karnej.

    No to niech potem nie mają pretensji, że ludzie mówią, że w policji
    pracuje również taka sama patologia tylko w mundurach, skoro przywracają
    do służby człowieka, który jest głównym (a w zasadzie drugim głównym)
    bohaterem z filmiku przedstawiającego zabicie podejrzanego w kiblu
    policyjnego komisariatu, ze szczególnym okrucieństwem.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-02-28 17:34:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Proponuje trzymać się faktów, bo zaraz okaże się, że ofiara była
    >reptalianinem.

    Fakty sa takie, ze trzeba na wynik sekcji poczekac.
    Tzn do wywalenia z policji niby nie ...

    >NIe bardzo, bo po trzech miechach wrócił do służby.

    A to juz nie komendanta wina, ze sie prorok nie wyrobil.

> [...]

    >drugim głównym) bohaterem z filmiku przedstawiającego zabicie
    >podejrzanego w kiblu policyjnego komisariatu, ze szczególnym

    Tylko nieumyslne spowodowanie smierci, a jak widac - i to watpliwe.
    Czyli naruszenie uprawnien :-)

    Walic w pysk i powolywac sie na dyspense :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-02-29 07:04:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2020 o 17:34, J.F. pisze:

    > Fakty sa takie, ze trzeba na wynik sekcji poczekac.

    I nawet jak w wyniku sekcji napisano, że śmieć nastapiła w winiku
    działania łącznego _trzech_ czynników, z czego dwa stanowili policjanci,
    to im zarzutów spowodowana śmierci nie postawiono.

    > Tzn  do wywalenia z policji niby nie ...

    Po tym co było widać na filmie, to powinni wylecieć od razu z zutomatu.
    Jeśli to co było widać to za mało, to nie wiem czego oczekuje komendant
    jako podstawy do wydalenia?

    > A to juz nie komendanta wina, ze sie prorok nie wyrobil.

    A co ma do tego prok? Film miał u siebie w sejfie. Po tym każdy jeden
    policjant powinien wylecieć ze służby bez żadnej dyskusji.

    Tak i kurwa typy co torturowały człowieka na śmierć w międzyczasie
    nosiły mundury, miały możliwość używania środków przymusu
    bezpośśredniego, dostęp do policyjnych danych i jeszcze zapewne
    zastraszania świadków. Genialne wręcz.

    > Tylko nieumyslne spowodowanie smierci, a jak widac - i to watpliwe.
    > Czyli naruszenie uprawnien :-)

    Tylko potem się okazuje, że kulsoństwo traci zaufanie społeczne, które
    dośc dobrze wcześniej sobie wypracowali.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-02-29 11:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 07:04:47 +0100, Shrek napisał(a):

    > I nawet jak w wyniku sekcji napisano, że śmieć nastapiła w winiku
    > działania łącznego _trzech_ czynników, z czego dwa stanowili policjanci,
    > to im zarzutów spowodowana śmierci nie postawiono.

    Albo nadinterpretujesz i napisali, ze nie wiedza co dokladnie bylo
    przyczyna. Slabe zdrowie :-)

> [...]
    > A co ma do tego prok? Film miał u siebie w sejfie. Po tym każdy jeden
    > policjant powinien wylecieć ze służby bez żadnej dyskusji.

    Film mial, ale nie wiadomo, czy mial prawo obejrzec.
    Albo czy mial prawo pokazac, a taka koniecznosc moglaby sie pojawic w
    dalszym ciagu.

> [...]
    > nosiły mundury, miały możliwość używania środków przymusu
    > bezpośśredniego, dostęp do policyjnych danych i jeszcze zapewne

    Akurat wszyscy swiadkowie byli oskarzeni :-)
    Ale zeby nie mataczyli ... czemu ich prorok od razu nie zamknal ?

    > Tylko potem się okazuje, że kulsoństwo traci zaufanie społeczne, które
    > dośc dobrze wcześniej sobie wypracowali.

    Widac kulonstwo wie, ze to nie spoleczenstwo im placi :-P

    J.

  • 30. Data: 2020-02-29 13:35:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.02.2020 o 11:46, J.F. pisze:

    > Albo nadinterpretujesz i napisali, ze nie wiedza co dokladnie bylo
    > przyczyna. Slabe zdrowie :-)

    Tu masz cytata:

    "Do nagłej i gwałtownej śmierci denata najprawdopodobniej doszło w
    wyniku _wspólnego_ zadziałania takich czynników, jak przyjęcie wysokich
    toksycznych dawek amfetaminy, tramadolu oraz substancji z grupy
    syntetycznych katynonów i kilkakrotne rażenie prądem z paralizatora. Do
    śmierci mogło przyczynić się wywieranie - prawdopodobnie wielokrotne -
    silnego ucisku na szyję, przez osobę lub osoby drugie podczas
    obezwładniania denata" - napisano w sprawozdaniu z oględzin i sekcji
    zwłok, sporządzonym 14 czerwca 2016 r."

    > Film mial, ale nie wiadomo, czy mial prawo obejrzec.

    Przecież nawet policja wystąpiła do proka o film po obróbce i zgodę
    dostali, tylko nie wzięli.

    > Albo czy mial prawo pokazac, a taka koniecznosc moglaby sie pojawic w
    > dalszym ciagu.

    Powiedz, że żartujesz. Niby komendant miałby trzymać człowieka o
    niestabilnej psychice w służbie, bo ma wątpliwości czy może film potem w
    sądzie pokazać?

    > Akurat wszyscy swiadkowie byli oskarzeni :-)

    Nie wszyscy. A po co koledzy szukali na początku "reportera"?

    > Ale zeby nie mataczyli ... czemu ich prorok od razu nie zamknal ?

    Bo kulsony.

    > Widac kulonstwo wie, ze to nie spoleczenstwo im placi :-P

    Dokładnie tak. A władza wie, że z kulsonami trzeba żyć dobrze, bo to oni
    zapewniają im ochronę przed suwerenem.

    --
    Shrek