  • 31. Data: 2020-03-02 17:03:43
    Temat: Re: Przemek Czaja (1998) - Pierwszy Grzegorz Przemyk (1983) RP3
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e5a5a8e$0$17356$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 29.02.2020 o 11:46, J.F. pisze:

    >Tu masz cytata:

    >"Do nagłej i gwałtownej śmierci denata najprawdopodobniej doszło w

    Watpliwosci tlumaczymy na korzysc oskarzonego :-)

    >wyniku _wspólnego_ zadziałania takich czynników, jak przyjęcie
    >wysokich toksycznych dawek amfetaminy, tramadolu oraz substancji z
    >grupy syntetycznych katynonów i kilkakrotne rażenie prądem z
    >paralizatora.

    A wyniki z badan na innych ludziach czy szczurach maja ?
    O ile amfetamina obniza odporonosc na niegrozny paralizator ?

    Poza tym poszkodowany pewnie oswiadczyl, a nawet zeznal, ze nic nie
    bral :-)

    Ale znow tryb przypuszczajacy :-)

    P.S. jak to jest ... naciskamy tetnice szyjne, tlen nie dociera do
    mozgu, czlowiek traci przytomnosc ... ale kiedy i dlaczego przestaje
    bic serce ?

    >Przecież nawet policja wystąpiła do proka o film po obróbce i zgodę
    >dostali, tylko nie wzięli.

    >Powiedz, że żartujesz. Niby komendant miałby trzymać człowieka o
    >niestabilnej psychice w służbie, bo ma wątpliwości czy może film
    >potem w sądzie pokazać?

    Nie wolno ujawniac materialow ze sledztwa przed skierowaniem sprawy do
    sadu.

    Wiec teraz sobie wyobraz - komendant oglada film, zwalnia
    dyscyplinarnie,
    funkcjonariusz sie odwoluje, filmu nie mozna ujawnic przed
    zakonczeniem przez prokuratora sledzwa o zabojstwo ... i co sad -
    cofnie zwolnienie ?
    Czy sądowi mozna pokazac ?
    Ale czy zwolnionemu nie nalezy pokazac, bo sad cofnie na podstawie
    tego, ze nie pozwolono sie ustosunkowac do zarzutow :-)

    A szukali ?

    J.
    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-03-02 20:11:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2020 o 17:03, J.F. pisze:

    > Watpliwosci tlumaczymy na korzysc oskarzonego :-)

    A jak pierdolniesz kolesia samochodem to _najprawdopodobniej_ zgnie on
    od urazu wielonarządowego. No ale skoro pewności nie ma, to _nikogo_ nie
    można skazać, bo skąd wiesz, że nagle nie "wzioł i umar"?

    > Ale znow tryb przypuszczajacy :-)

    Praktycznie zawsze jest przypuszczający. Jeśli prok nie potrafi sobie z
    tym poradzić, to po co on komu?

    > P.S. jak to jest ... naciskamy tetnice szyjne, tlen nie dociera do
    > mozgu, czlowiek traci przytomnosc ... ale kiedy i dlaczego przestaje bic
    > serce ?

    Z tego co się orientuję, to z braku tlenu.

    > Nie wolno ujawniac materialow ze sledztwa przed skierowaniem sprawy do
    > sadu.

    Nie musiał nikomu ujawniać. A nawet jeśli - to co sądzisz, że komendant
    który wie, że jego podwładny torturuje na śmierć zatrzymanych powinien
    trzymać go w mundurze, bo ktoś może zapytać czemu go zawiesił? Zresztą -
    zawieszony został. Tylko go odwiesili. Więc dyskusja czy zawiesić można
    było jest bezcelowa - można było.

> [...]
    > funkcjonariusz sie odwoluje, filmu nie mozna ujawnic przed zakonczeniem
    > przez prokuratora sledzwa o zabojstwo ... i co sad - cofnie zwolnienie  ?

    Poważnie nie wiem co odpowiedzieć. Twierdzisz, że istnienie dowodu, że
    koleś toturował człowieka na śmierć jest powodem dla którego nie można
    wziąć pod uwagę tego dowodu przy ocenia czy powinien być czynnym
    policjantem i móc dalej torturować ludzi na śmierć? No ja przy takim
    poziomie abstrakcji to wysiadam...

    > Czy sądowi mozna pokazac ?

    Sąd decyduje. Zawsze można proka o zgodę zapytać. Skoro udostępnił
    policji wcześniej na potrzeby ich postępowania, to z zasady niew widze
    powodu, żeby nie udostępnić sądowi.

    > A szukali ?

    No szukali...

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-03-02 20:31:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.03.2020 o 20:11, Srek pisze:

    > No szukali...

    - Szukać - niewinny czasownik, który może narobić nie lada kłopotów,
    bowiem brzmi niemal identycznie jak czeskie słowo šukat, które jest
    bardzo wulgarnym określeniem stosunku seksualnego

    https://gazetawroclawska.pl/uwazaj-na-te-slowa-zeby-
    nie-obrazic-kibica-z-czech/ar/579639